فواید خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی بدن

712
خوابیدن در اتاق سرد
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/GZPWY

فواید خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی بدن

اشخاصی که علاقه‌مند هستند درزمان خواب، دمای اتاق خواب را پایین بیاورند، درحقیقت کار صحیحی انجام می‌دهند. زمانی که صحبت از یک خواب خوب شبانه به میان می‌آید، دمای اتاق خواب ما می‌تواند نقش مهمی بازی کند. دراین بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک شمارا با فواید خوابیدن در اتاق سرد آشنا خواهیم نمود. باماهمراه باشید

بااین که اغلب مردم براین باورند که درزمان خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و خواب راحتی داشته باشیم، ولی طبق تحقیقات متخصصان، دمای اتاق خواب بهتراست بین ۶۰ تا ۶۷ درجه‌ی فارنهایت باشد تا یک خواب مناسب داشته باشید. درصورتی که دمای اتاق، بیشتر از ۷۴ درجه یا کمتر از ۵۳ درجه بشود، می‌تواند منجر به بیخوابی‌تان شود.

دمای بدن به طور عادی طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته، بالا و پایین می‌شود؛ بالاترین میزان دمای بدن در اواخر بعد ازظهر و پایین‌ترین میزان دمای بدن حدود ۵ صبح است. خواب، اغلب زمانی آغاز می‌شود که دمای بدن ما افت می‌کند، به همین جهت اتاق خنک‌تر، ما را مجبور می‌کند تا سریع‌تر به خواب برویم.

خوابیدن در اتاق سرد
خوابیدن در اتاق سرد

فواید خوابیدن در اتاق سرد

  • خواب عمیق‌تری خواهید داشت

پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد، انواع خاصی از بیخوابی زمانی روی می‌دهند که دمای بدن، تنظیم مناسبی ندارد. درصورتی‌که اغلب در طول شب از خواب بیدار می‌شوید، یک اتاق خنک‌تر می‌تواند به شماکمک کند بدن‌تان به دمای مناسبی دست یابد و خوابی عمیق‌تر داشته باشید.

  • جوان‌تر دیده خواهید شد

خوابیدن دراتاقی گرم‌تر از ۷۰ درجه فارنهایت، مانع ترشح ملاتونین دربدن‌تان می‌شود که یکی از مناسبترین هورمون‌های بدن درجهت مبارزه با پیری است. زمانی که در تاریکی کامل به خواب می‌رویم و دمای بدن‌مان افت می‌کند، ملاتونین ترشح شده و فوایدش به بدن می‌رسد.

  • موثر در کاهش وزن

باافت دمای بدن و ترشح هورمون رشد، هورمون استرس یا کورتیزول هم کاهش پیدا می‌کند. زمانی‌که نمی‌توانید به اندازه‌ی کافی بخوابید، بامیزان بالایی از کورتیزول ازخواب بیدار می‌شوید، به این مفهوم که شانس اینکه سراغ جعبه‌ی شیرینی بروید و اضطراب‌تان هم بیشتر شود، بالا می‌رود.

همچنین بخوانید :   8 روش کاهش وزن بدون رژیم لاغری سخت
خوابیدن در اتاق سرد
خوابیدن در اتاق سرد
  • خطر بیماری‌های متابولیک را کم می‌کند

تحقیقات نشان داده خوابیدن دراتاقی با دمای ۶۵ درجه فارنهایت می‌تواند کمک کند تااز یک سری از بیماری‌های متابولیکی همچون دیابت پیشگیری کنید. افراد شرکت‌کننده در آزمایش، نه تنها درزمان بیداری کالری بیشتری سوزانده بودند، بلکه میزان چربی خوب بدنشان هم تقریبا دو برابر شده بود.

چربی قهوه‌ای بدن را وادار می‌کند کالری کمتری ذخیره کند. باگذشت زمان این اتفاق، از خطر بیماری‌های متابولیکی خواهد کاست؛ به همین خاطر لباس خواب راحت‌تان را به تن کنید، و درجه‌ی سیستم گرمایشی را پایین بیاورید و آماده‌ی یک خواب خوب و راحت شوید!

فواید خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی بدن نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =

اینم جالبه

۷ اشتباه رایج در کاهش وزن که مرتکب می شویم

۷ اشتباه رایج در کاهش وزن که مرتکب می شویم ۷ اشتباه رایج در کاهش وزن : من که ورزش می کنم، …