برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است

712
برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/MBfux

برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است

بهبود رتبه الکسا : بسیاری از کسب‌ و‌ کارهای در شروع کار وب‌سایت خود ، به اولین موضوعی که فکر می‌کنند افزایش ترافیک و بهبود رتبه‌ی الکسا است . علت این اهمیت هم این است که رتبه الکسا به عنوان یک معیار عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و تبلیغ کنندگان احتمالی، سرمایه گذاران و شرکا از رتبه الکسای شما برای ارزیابی ارزش کسب و کارتان استفاده می کنند. به همین خاطر، بهبود رتبه می تواند تاثیر زیادی بر روی نتایج و درآمد شما داشته باشد .

برای آن هایی که در مورد الکسا تازه کار و مبتدی هستند ، باید بگوییم که رتبه‌ی الکسا معیار واحدی است که خلاصه‌ای از عملکرد سایت شما یا رقیب شما در مقایسه با تمام سایت‌های دیگر بر روی وب، ارائه می‌دهد . نداشتن توجه کافی به این رتبه ، یعنی انجام ندادن تمام کارهایی که برای به حداکثر رساندن ارزش و میزان دیده شدن کسب‌ و‌ کارتان، لازم و ضروری است . این موضوع خصوصاً در ایران اهمیت بیشتری دارد، چون معیارهای تعیین قدرت تبلیغاتی یک رسانه آنلاین کمتر از دیگر کشورهاست و سازمان‌ها برای سنجش میزان موفقیت یا قدرت یک وب‌سایت توجه بیش‌تری به این رتبه نشان می‌دهند .

ولی پیش از آنکه به راه‌های بهبود رتبه الکسا بپردازیم، باید یک گام به عقب برداریم؛ شما ابتدا باید ترکیب و ساختار رتبه‌ی الکسا را بشناسید تا بتوانید چگونگی بهبود آن را درک کنید.

در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم راهکارهای بهبود رتبه الکسا را مورد بررسی قرار دهیم . همراه ما باشید .

 

رتبه‌ی الکسا چگونه محاسبه می‌شود ؟

برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است
برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است

الکسا مثل گذشته نیست.  الکسا همه وبسایت ها رصد می کند . دیگر امتیازی در نصب افزونه یا پرداخت پلن ممکن است دیده نشود . بجای آن بایستی روی بهبود حاکمیت دامین (Improving Domain Authority) خود متمرکز شوید . طراحان وب از راه های زیادی برای قضاوت در مورد یک سایت استفاده می کنند از قبیل رتبه صفحه (Page Rank)، رتبه ترافیک الکسا (Alexa Traffic Rank)، رتبه موز (MozRank) از معروف ترین آنها است.

همچنین بخوانید :   ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام
برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است
برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است

الکسا هر روز، میانگین روزانه‌ی بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات برای هر سایت را در طول ۳ ماه گذشته برآورد می‌کند. به سایتی که بالاترین تعداد بازدیدکننده و بازدید از صفحات را در طول ۳ ماه گذشته داشته باشد، رتبه‌ی یک تعلق می‌گیرد . سایتی که پایین‌ترین تعداد را داشته باشد نیز، رتبه‌ای در حدود ۳۰ میلیون دریافت می‌کند . اگر در پنل اندازه‌گیری الکسا، هیچ کس در در طول ۳ ماه گذشته از سایت مورد نظر بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه‌ای برای آن سایت تعیین نمی‌شود .

 

به دست آوردن رتبه‌ی الکسای دقیق‌تر

برای به دست آوردن رتبه‌ی الکسای دقیق‌تر، می‌توانید از قابلیت Certify Site Metrics استفاده کنید و با نصب کردنِ کدِ Alexa Certify Code بر روی وب‌سایت خود، به الکسا اجازه بدهید تا به طور مستقیم، ترافیک وب‌سایت شما را اندازه‌گیری کند. با انجام این کار، به جای آنکه ترافیک و متریک‌های سایت شما بر اساس اطلاعات به دست آمده از پنل داده‌های الکسا برآورد شود، به طور مستقیم و توسط الکسا سنجیده می‌شود و به این ترتیب، رتبه‌ی دقیق‌تری برای وب‌سایت شما ثبت می‌شود.

البته این کار تأثیری بر بهبود رتبه‌ی الکسا ندارد و صرفاً موجب ثبت رتبه‌ای دقیق و درست می‌شود. البته مزایای Certified Site Metrics تنها به ثبت رتبه‌ی الکسای دقیق‌تر محدود نمی‌شود و مزایای فراوان دیگری نیز به دنبال دارد.

ReviewMe ، Text Link Ads و Sponsored Reviews تنها ۳ راه برای بهبود رتبه شما هستند .

 

تاکتیک‌هایی برای بهبود سریع رتبه ی الکسا

برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است
برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است

۱ – تولید محتوای جذاب و اصیل

محتوای اصلی و تعاملی که به صورت مکرر به روزرسانی می‌شود می‌تواند ارزش واقعی برای مخاطب شما ایجیاد نماید. محتوای که این چنین تولید می گردد قادر است مخاطبان وفاداری ایجاد نماید . زمانی که خوانندگان منابع ارزشمند و آموزشی را پیدا کردند می‌توانند با سایر محتواهای موجود در سایت نیز تعامل داشته باشند و این محتوا را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند. همین امر منجر به معرفی بازدید کنندگان جدیدی می‌شود که به مشتری تبدیل می گردد. محتوای با کیفیت توسط موتورهای جستجو نیز پاداش داده می شود.

همچنین بخوانید :   اصول انتخاب کلید واژه مناسب جهت بهبود سئو

۲ – استفاده از لینک‌های ورودی (Inbound Links)

این لینک ها نیز مفید هستند، زیرا بازدید کننده را به سایر بخش های سایت هدایت می کنند، آن ها را در سایت به تعامل وا می دارند و به آن ها کمک می کنند از محتوای مرتبط استفاده کنند. اینگونه موارد در Site link نیز شرکت می کنند که زیر لینک هایی هستند که در موتورهای جستجو زیرِ لینکِ صفحه اصلی نمایان می شوند. باز هم باید به خاطر داشته باشید که ایجاد محتوای ارزشمند همراه همیشگی استراتژی لینک دهی داخلی است. باید مطمئن شوید که محتوای تولید شده مرتبط است و برای بازدیدکنندگان ارزشی دارد. به طور کلی لینک های داخلی و خارجی به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را درک کنند و ارزشمند بودن آن برای بازدیدکنندگان را تعیین نمایند. با اینکه بخش مهمی از استراتژی آنلاین شما لینک دهی است اما باید از این گزینه به درستی استفاده کنید. لینک دهی بیش از حد می تواند از قابلیت اعتماد و خوانده شدن سایت بکاهد.

برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است
برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است

۳ – کشف کلمات کلیدی برای جذب ترافیک رقبا

شما باید این کلمات کلیدی را پیدا کنید و سایت خود را برای این کلمات کلیدی، بهینه‌سازی کنید و یا برای این کلمات، کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی (PPC Campaign) طراحی کنید . با اندکی تحقیق در مورد کلمات کلیدی متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه کلمات و عبارت‌هایی را در موتورهای جستجو، وارد می‌کنند .

به عبارتی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی به معنیِ یادگیری صحبت کردن به زبان مشتریان در زمینه و بستر نیازها و خواسته‌های آنهاست.

همچنین بخوانید :   معرفی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل جهت بهینه سازی سئو

۴ – شناسایی استراتژی بازاریابی رقبا

دلایل فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا تجزیه‌ و‌ تحلیل رقبا اهمیت دارد، ولی به طور خلاصه باید بگوییم که تجزیه‌ و‌ تحلیل رقبا، موجب می‌شود که تجزیه و‌تحلیل سایت شما، در چهارچوب واقعی قرار گیرد و از این رو، موجب می‌شود تا بهتر درک کنید که چه معیارهایی اهمیت دارند، چه استراتژی‌هایی (برای شما و رقبای شما) مؤثر هستند و به شما امکان می‌دهد تا روندهای موجود در صنعت را شناسایی و پیش‌بینی کنید . تمامی این زوایا کمک می‌کند تا استراتژی کلی سنجیده‌تری در پیش بگیرید و تصمیمات کاری آگاهانه‌تری اتخاذ کنید تا بتوانید موقعیت بهتری در بازار به دست بیاورید .

۵ – استفاده از بهترین شیوه‌های سئو

سئو استراتژی بسیار مهمی است که سزاوار صرف مقدار قابل توجهی از زمان و توجه شماست . ولی سئو فقط به بهبود نمایش دادن و دیده شدن وب‌سایت مربوط نمی‌شود . بلکه به بهتر کردن وب‌سایت برای مشتریان نیز مرتبط است؛ مشتریانی که از سایت شما به عنوان راهی برای ارتباط با برند شما استفاده می‌کنند. بدون وجود تجربه‌ی کاربری خوب، امید اندکی وجود دارد که بتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید یا مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

 

چند توصیه سازنده

۱ – مطالبی بنویسید که به وبمسترها مربوط باشد .

۲ – در سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید !

۳ – یک Dugg یا Stumbled بگیرید . این معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت .

۴ – یک موضوع الکسا روی سایت خود ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید .

۵ – مطالب پربازدید خود را بهینه سازی کنید .

برای بهبود رتبه الکسا اجرای این کارها ضروری است نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

2 نظرات

  1. احمد

    ۱۳۹۶-۰۷-۲۱ در ۱۴:۰۷

    فقط کلی گویی بدون هیچ نکته عملی و تازه . اینارو تازه کاراهم میدونن

    پاسخ به

    • امیر

      ۱۳۹۶-۰۷-۲۱ در ۱۴:۲۶

      سلام – کلی گویی مجبوریم . ولی فکر کنم به کلیه موارد اشاره کردیم . با تشکر

      پاسخ به

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =

اینم جالبه

ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام

ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام ایده هایی برای تولید محتوا : اینستاگ…