آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

311
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/rK4Y5

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

آرامش و سلامت ذهن : از دست آورد‌های پيشرفت تکنولوژی و زندگي امروزی ، ظهور و بروز انواع ناهنجاري‌ها و اختلالات رواني ـ عاطفي، هيجانات روحي منفي، استرس، نا اميدي و نگراني ، احساس پوچي و سردرگمي و نداشتن زندگي شيرين و با آرامش است ؛ که در نتيجه آن مردم به انواع بيماري‌هاي رواني همچون اضطراب، افسردگي و … مبتلا مي‌ شوند .

بررسی های مختلف نشان داده است که ورزش کردن سه بار در هفته می تواند تا ۳۰ درصد از احتمال افسردگی بکاهد.  اثرات روانی ورزش ثابت شده است اما این سوال برای افراد وجود دارد که چه ورزشی بیش تر بر روحیه تاثیرگذار است.

در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم ورزشهایی را معرفی نماییم که منجر به آرامش و سلامت ذهن میگردند . همراه ما باشید .

ورزشهای آرامش بخش برای سلامت ذهن

 

۱ – دویدن یا پیاده روی سریع

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

دوندگان همگی تاثیر مثبت این ورزش بر سلامت روانی را حس می کنند. بسیاری افراد برای کم کردن وزن شروع به دویدن می کنند اما بعد از مدتی متوجه تاثیر آن بر روحیه خود می شوند. ۹۲ درصد افراد معتقدند که دویدن در فضای باز تاثیر بیش تری نسبت به دویدن بر روی تردمیل دارد.

۲ – بوکس

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

بوکس می تواند از میزان استرس و عصبانیت بکاهد. مشت زدن و بعد از آن استراحت کردن همانند ورزش های کوتاه مدت و شدید عمل می کند و باعث ترشح آندورمین می شود.

۳ – پیلاتس

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

بیش تر افراد برای افزایش سلامت کمر و افزایش تمرکز پیلاتس انجام می دهند. با این حال این ورزش اثرات روانی زیادی دارد. پیلاتس برطرف کننده استرس است. این ورزش بر تنفس تمرکز دارد و سیستم عصبی را طوری بهبود می بخشد که خواب فرد تنظیم می شود.

همچنین بخوانید :   20 جمله تاثیرگذار و هوشمندانه از محمد علی کلی

۴ – یوگا

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

یکی از دلایلی که یوگا بر روحیه تاثیرگذار است این است که ذهن و بدن را با هم هماهنگ و یکی می کنند. یوگا به افراد کمک می کند تا نیازهای روانی و ذهنی خود را بهتر بشناسند و بر روی تنفس خود تمرکز کنند.

۵ –  ورزش های استقامتی

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

وزنه زدن علاوه بر این که به سلامت عضلات و افزایش اعتماد به نفس کمک می کند باعث کاهش عصبانیت می شود. ورزش هم چنین بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و از میزان خستگی می کاهد.

۶ – دوچرخه سواری

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها
آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

دوچرخه سواری در فضای بیرون یا داخل سالن در صورتی که در آرامش و یا با گوش دادن به موسیقی همراه باشد می تواند به افزایش آرامش و روحیه کمک کند. این ورزش باعث رشد سلول های نوین در مغز می شود و افزایش دهنده انرژی است.

آثار ورزشهای آرامش بخش برای سلامت ذهن

– استرس شما را کاهش می‌دهد .

– بر شادی شما می‌افزاید

– اعتماد به نفس‌تان را بالا می‌برد

– زوال عقل را عقب می‌اندازد

– اضطراب شما را کاهش می‌دهد

– ذهن شما را قدرتمند می‌کند

– شما را باهوش‌تر می‌کند

– اعتیادها را کنترل می‌کند

– خواب شما را تنظیم می‌کند

– کار بیشتری انجام خواهید داد

– خلاقیت شما را افزایش می‌دهد

– به خود و دیگران کمک خواهید کرد

آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

اینم جالبه

کاهش وزن ایده آل با اجرای ۱۰ عادت شبانه

کاهش وزن ایده آل با اجرای ۱۰ عادت شبانه کاهش وزن ایده آل : آنچه که شما در انتهای روز انجام…