مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی تناسب اندام چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

0
2
956
چربی سوزی برای خوش اندامی با 9 ماده غذایی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/Qe8RP

چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

چربی سوزی برای خوش اندامی : اگر از چربی هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده اند خسته شده اید و دلتان می خواهد ظریف تر و خوش هیکل تر شوید باید بدانید چاره ی کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست . شما باید به فکر تغذیه ی سالم و داشتن تحرک بدنی باشید .  کاهش کالری دریافتی می‌تواند موجب کاهش وزن شود . البته ارزش تغذیه‌ای غذاهای مختلف با یکدیگر متفاوت است .

چربی سوزی برای خوش اندامی با 9 ماده غذایی
چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

ممکن است غذایی کالری کمی داشته باشد ، ولی سرشار از مواد مغذی باشد . اگر بخواهید کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید ، خیلی مهم است که غذاهای ‌کم‌کالری ، ولی مغذی را انتخاب کنید . این غذاها می‌توانند بهتر شما را سیر کنند و کالری دریافتی‌تان را کاهش دهند .  البته باید بدانید هیچ ماده ی غذایی یا روش معجزه گری وجود ندارد که یک شبه شما را تبدیل به مانکن بکند. خوش اندام شدن نیاز به اراده و برنامه ریزی درست دارد. در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم ۹ ماده غذایی که منجر به چربی سوزی برای خوش اندامی میگردد را به شما معرفی نماییم . همراه ما باشید .

چربی سوزی برای خوش اندامی با 9 ماده غذایی
چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

۱ – ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از چربیهای مفید است و جزو ۳۶ غذای کم کالری محسوب می شود.

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین B۱۲ است. همچنین ماهی سالمون یکی از معدود غذاهایی است که به‌طور طبیعی محتوی ویتامین D است. این ویژگی، ماهی سالمون را به غذایی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. زیرا کمبود ویتامین D به پدیده‌ای شایع در جهان تبدیل شده است. کمبود ویتامین D می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی به‌وجود آورد؛ افزایش احتمال پوکی استخوان، افزایش خطر سرطان، بیماری‌های خودایمنی و فشارخون بالا می‌تواند از عوارض کمبود ویتامین D باشد.

همچنین بخوانید :   تقویت بالا تنه با 12 حرکت ورزشی به صورت تصویری

۲ – اسفناج

اسفناج سرشار از فولات، منگنز و ویتامین‌های A و C و K است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند «فلاونوئیدها» و «کاروتنوئیدها»‌ست. این ترکیبات در مبارزه با سرطان‌ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن مفیدند. شروع وعده‌ی غذایی‌ با سالاد اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌سبز به شما کمک می‌کند تا در آن وعده‌ی غذایی کالری کمتری دریافت کنید.

۳ – قارچ چتری

با اینکه قارچ‌های چتری در دسته‌ی قارچ‌ها قرار دارند، ولی اغلب در خانواده‌ی سبزیجات دسته‌بندی می‌شوند. این قارچ‌ها علاوه‌بر دارا‌بودن ویتامین B، حاوی مقادیر بالایی پتاسیم و سلنیوم هستند. قارچ، فواید زیادی برای سلامتی دارد. کمک به سیستم ایمنی بدن، کاهش التهابات و مبارزه با سرطان‌ها از جمله فواید قارچ خوراکی است.

چربی سوزی برای خوش اندامی با 9 ماده غذایی
چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

۴ – عدس

نسبت‌به سایر حبوبات، آماده‌سازی و پختن عدس، نیاز به زمان کمتری دارد. عدس سرشار از پروتئین، فیبر، فولات، تیامین، آهن، پتاسیم و منگنز است. دارا‌بودن مقدار زیادی فیبر و پروتئین، باعث احساس سیری بعد از خوردن عدس می‌شود.

۵ – ماست بدون چربی

ماست سرشار از پروتئین و کلسیم است. بعضی ماست‌ها نیز، باکتری‌هایی دارند که برای سلامتی مفیدند. اگر به ماست بدون چربی دسترسی ندارید، به‌جای‌آن از ماست‌های کم‌چرب استفاده کنید که کالری کمتری دارند.

۶ – جو دوسر

جودوسر غله‌ای سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست. همچنین جودوسر محتوی پروتئین، ویتامین‌های گروه B و منگنز است. مصرف آن می‌تواند به کاهش کلسترول بد خون و کاهش فشارخون کمک کند. مطالعات نیز بر نقش جوی‌دوسر در کاهش وزن تأیید کرده‌اند.

چربی سوزی برای خوش اندامی با 9 ماده غذایی
چربی سوزی برای خوش اندامی با ۹ ماده غذایی

۷ – سالاد هویج تایلندی

آیا طرفدار آشپزی تایلندی هستید؟ پس احتمالاً می دانید که ادویه کاری سنتی مقدار زیادی کالری دارد. ناراحت نباشید. چیزی که می توانید به جای آن استفاده کنید مخلوطی از سس ماهی تایلندی، آب لیمو یا عصاره لیمو ترش، کمی شکر خام شیرین، گرد فلفل قرمز، هویج، یک مشت بادام زمینی برشته شده و نودل برنجی پخته شده است. این غذا خوب به نظر می آید و حتی مزه اش هم از غذاهای تایلندی بهتر است!

همچنین بخوانید :   برنامه چالش ۳۰ روزه برای تناسب اندام خانم ها

۸ – تخم مرغ

برای لاغری باید میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید اما به پروتئین نیاز مبرم دارید. تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی ۴۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد کربوهیدرات ها) بعد از یک سال به میزان ۳۸ درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات های بیشتری مصرف می کنند (یعنی ۵۵ درصد کربوهیدرات و ۱۵ درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

۹ – تخم کتان

این دانه های ریز براق که مزه ی فندق دارند سرشار از لیگنان ها هستند که میزان چربی و شاخص توده ی بدنی خانم های یائسه را کاهش می دهند. نتایج پژوهش هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده است نشان می دهد که لیگنان ها توده ی بافت های چربی بدن را کاهش می دهند. برای همین هم تعجبی ندارد که بگوییم تخم کتان باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یازده =

اینم جالبه

تقویت عضلات پایین تنه با حرکت اسکات

تقویت عضلات پایین تنه با حرکت اسکات تقویت عضلات پایین تنه :  هر کسی که برنامه ورزشی دارد ا…