معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی

333
معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/0Optr

معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی

معتبر سازی کسب‌ و کار : همه ما پیام‌های تبلیغاتی یک‌ شکل و بی‌معنی زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف (فیس‌بوک ، اینستاگرام ،  توئیتر و …) دریافت کرده‌ایم و می‌دانیم اکثر این پیام‌ها بی‌نتیجه هستند زیرا شبکه‌های اجتماعی صرفا وسیله‌ای برای تبلیغات و فروش کالا نیستند . جالب است که بسیاری از شرکت‌ها (و حتی بعضی از افراد) وانمود می‌کنند فعالیت‌شان در شبکه‌های اجتماعی به صورت خودکار تنظیم نشده است ، پیغا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م‌ها از طرف خودشان فرستاده می‌شود و روباتی در کار نیست . اما این فعالیت‌های خودکار در شبکه‌های اجتماعی به راحتی قابل تشخیص است .

مردم متوجه می‌‌شوند شما دارید از چه چیزی صحبت می‌کنید و هدفتان فقط فروش کالا و خدمات‌تان است . با وجود این هنوز بعضی از شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان ارتباط برقرار می‌‌کنند و فروش خوبی از این راه دارند ، اما شیوه آن‌ها متفاوت است . آن‌ها از پیام‌های مصنوعی و تنظیم شده استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل در شبکه‌های اجتماعی معتبرترند .

معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی
معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی

برای خیلی از کار آفرینان، تجارت به کمک شبکه های اجتماعی به عنوان یک قدم بزرگ تلقی میشود . استفاده از شیکه های اجتماعی روشی موقتی و زودگذر هست و تا زمانی که همه ی امکانات در این جهت آماده و حاضر هست ، باید حداکثر بهره رو از این راه برد . این روزها شبکه های اجتماعی به دلیل حضور و رشد سریع شان در میان مردم، به دلیل تبدیل شدن به یک روش مورد علاقه و آسان در کسب و کارها، شهرت خاصی کسب کردند و در طرف مقابل، یک روش نا معتبر برای برخی کسب و کار ها هستند . اما با این حال، آمار و ارقام تصویر متفاوتی رو عرضه میکنند .

بر اساس برخی گزارش ها ۹۲% از فروشندگان و صاحبان کسب وکار در سال ۲۰۱۴ گفتند که بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی برای رونق نجارت آنها مهم بوده و کمک خیلی زیادی کرده و ۸۰% از این افراد، اضافه کردن که با تلاششان در زمینه ی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ، بازدید از وبساتشان افزایش داشته است . این روزها ۹۷% از صاحبان کسب و کار، از شبکه های اجتماعی برای تجارت های خودشان استفاده می کنند!

همچنین بخوانید :   با این روش ها در شبکه های اجتماعی به محبوبیت برسید

با این تعاریف، شبکه های اجتماعی از پتانسیل بالایی برای رونق و اعتبار کسب و کار برخوردار هستند . حال در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی را مورد بحث قرار دهیم . همراه ما باشید .

اعتبارسازی کسب و کار

معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی
معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی

۱ – تشکر و قدردانی

به مناسبت‌های مختلف از مخاطبانتان تشکر و قدردانی (حداقل یک بار در روز) کنید .

۲ – شخصی سازی پیامها

همه ما می‌دانیم استفاده از نام هر شخص هنگام گفت‌وگو تاثیر زیادی دارد ؛ بنابراین سعی کنید هنگام گفت‌وگو با مخاطبان از اسم آن‌ها استفاده کنید . بسیاری از پیام‌های خودکار به راحتی قابل تشخیص است .

۳ – فقط حرفتان کسب و کار نباشد

بعضی اوقات مطلبی درباره زندگی شخصی‌تان به اشتراک بگذارید؛ البته در حوزه کسب‌وکار !

۴ – فقط به سود دهی فکر نکنید

شاید رعایت این نکته برای کارمندهایی که رئیس‌شان در مورد سوددهی سختگیری می‌کند مشکل باشد . بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک برای نتیجه گرفتن از شبکه‌های اجتماعی تحت فشار هستند. اما اگر شما می‌خواهید اعتبارتان را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید،‌ بهتر است برای مدتی از سخنرانی و تبلیغ کالاهایتان دست بکشید. مردم به سادگی متوجه می‌شوند شما فقط دارید آن‌ها را به خرید کالاهایتان تشویق می‌کنید. بنابراین حداقل در سه ارتباط اول، هیچ حرفی از فروش نزنید و در مورد کالاهایتان صحبت نکنید.

۵ – برقراری ارتباط با دیگران

آیا تابه‌حال کتاب «چگونه دوست پیدا کنیم و روی مردم تاثیرگذار باشیم» (نوشته دیل کارنگی) را خوانده‌اید؟ به نظر من همه متخصصان شبکه اجتماعی و حتی همه مردم باید این کتاب را بخوانند. خلاصه کل کتاب در همین جمله است : « این کار در شبکه‌های اجتماعی تاثیر گسترده‌ای دارد و اگر شما می‌خواهید از این طریق فروش زیادی داشته باشید باید خیلی از این روش استفاده کنید (لایک کردن و نظر دادن در مورد مطالب‌های دیگران) » .

همچنین بخوانید :   بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و لینکدین
معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی
معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی

۶ – تمرکز بر روی مخاطبان خاص

اکثر مدیران و کارآفرینان دوست دارند ده‌ها هزار ارتباط در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند، اما درصد کمی از مردم به این تعداد از ارتباطات کسب‌وکاری نیاز دارند . در واقع حتی حفظ این ارتباط با دوهزار نفر نیز غیرواقع‌بینانه است . بنابراین انتظار خود را پایین بیاورید طبق تحقیقات انجام شده، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی به وجود آمده در دنیای کسب‌وکار بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر است. روی این تعداد تمرکز کنید و مخاطبانتان را با دقت انتخاب کنید.

۷ – عدم استفاده از تنظیمات خودکار

در شبکه‌های اجتماعی همه چیز به‌روز است. اما با وجود این بیشتر ما مطالبی را که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم، از هفته‌های پیش تنظیم می‌کنیم تا به طور خودکار پست شود. ما با این کار می‌خواهیم در وقتمان صرفه‌جویی کنیم اما با به اشتراک گذاشتن مطالب قدیمی به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. لازم نیست که تمام مطالب را شخصا به روزرسانی کنید؛ فقط در برنامه‌ریزی‌هایتان کمی انعطاف داشته باشید تا بتوانید هرازچندگاهی مطالب جدید به اشتراک بگذارید.

۸ – صداقت، دلسوزی و عدالت در خدمات به مشتری‌ها 

شبکه‌های اجتماعی به یکی از راه‌های خدمات به مشتریان تبدیل شده است و این اتفاق خوبی است زیرا از این طریق شما می‌توانید سریع‌تر به مشتری‌ها کمک کنید و همیشه دردسترس باشید. اما اگر اشتباهی رخ دهد اوضاع سخت خواهد شد. در شبکه‌های اجتماعی احتمال این اتفاقات بسیار زیاد است. برای مثال ممکن است مشتری‌ از لحن پاسخگویی شما ناراحت شود و آن را توهین‌آمیزقلمداد کند. شما باید در این زمینه اعتدال داشته باشید. لحن شما باید نه خیلی رسمی و خشک باشد، نه بیش از اندازه صمیمی و راحت.

همچنین بخوانید :   راهکارهای مدیریت و رشد سریع استارتاپ در مراحل نخست

۹ – پذیرش اشتباهات

اگر اشتباه کردید و در شبکه‌های اجتماعی حرف احمقانه‌ای زدید ، خودتان را توجیه نکنید . فقط به طور ساده و واضح عذرخواهی کنید . برای مثال بگویید : «آن مطلب واقعا احمقانه بود، ما عذرخواهی می‌کنیم؛ دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد».
همچنین شما باید به نوع عذرخواهی کردن‌تان دقت کنید . عذرخواهی شما نباید به این شکل باشد: «معذرت می‌خواهیم که به شما توهین شده است» زیرا در این صورت شما انگشت اتهام را به سوی مخابان گرفته‌اید .

۱۰ – خودتان باشید

خودتان باشید و سعی کنید ویژگی‌های خاص برند خودتان را داشته باشید. زمانی که این ویژگی‌ها را داشته باشید و آن‌ها را بشناسید، باعث استحکام و پایداری برندتان می‌شوید. پایداری یکی از بارزترین نشانه‌های یک برند یا شخص معتبر است.

مزایایی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی
معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی

– افزایش شناخت برند

– افزایش ثبات قدم برند

– در دست گرفتن ذهنیت مشتری

– بیشتر شدن نرخ تبادل و بهره جویی از بازار همکاران

– بالا بردن قدرت برند

– کاهش هزینه های بازاریابی

– بهبود ارتباط با مشتری

نتیجه گیری نهایی

هر چه بیشتر صبر کنید، بیش از پیش فرصت رو از دست خواهید داد . بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در صورت اینکه به درستی به کار گرفته بشود ، مشتری ها رو افزایش داده، آمار بازدید وبسایت را بالا برده و ارتباط شما با مشتری را بهینه تر می کند !

معتبر سازی کسب‌ و کار در شبکه‌های اجتماعی نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =

اینم جالبه

پشتیبانی از زبان فارسی در اینستاگرام با آپدیت جدید

پشتیبانی از زبان فارسی در اینستاگرام با آپدیت جدید یکی از دغدغه های کاربران ایرانی در نرم …