مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت کسب و کار مدیریت یک کسب و کار کوچک با رعایت این نکات

مدیریت یک کسب و کار کوچک با رعایت این نکات

0
2
122
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/ggLGD

مدیریت یک کسب و کار کوچک با رعایت این نکات

در دنیای امروز ما که پر است از اطلاعات گوناگون ، انتخاب روش مناسب در جهت کسب و کار موفق ، کار آسانی نیست . اما یقینا بررسی برخی از این روشها و درس گرفتن از شکست دیگران خالی از لطف نخواهد بود . گاهی بهترین هدیه‌ای که می‌توان از دیگران دریافت کرد، شنیدن اشتباهات و تصورات غلط آن‌ها درباره‌ی موضوعات مختلف از زبان خودشان است . در واقع مدیریت یک کسب و کار ، یک روند پویا و فعالی میباشد که با شناخت موانع و مشکلات از یک طرف و نیازهای مشتریان از طرف دیگر ، میتواند خود را اصلاح کرده و در جهت صحیح به فعالیت خود ادامه دهد . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم در مورد مدیریت یک کسب و کار کوچک با شما سخن بگوییم لطفا همراه ما باشید .

مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات

مدیریت یک کسب و کار کوچک

بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اعتراف می‌کنند که در یک بخشی از فعالیت‌های کارآفرینانه‌ خود شکست را تجربه کرده‌اند . ریچارد کریستنسن نویسنده‌ی کتاب “اصل زیگ زاگی” معتقد است اگرچه شکست خوردن می‌تواند بخشی از هر کسب و کاری باشد ، اما بسیاری از ما معمولاً آمادگی شکست خوردن را نداریم . او برای پیمودن مسیری مطمئن به سمت موفقیت کسب و کار، تغییر مسیر دادن‌های آگاهانه را به کارآفرینان پیشنهاد می‌دهد . ما یاد می‌گیریم که در تجارت و محیط کسب و کار عملکرد خود را تحلیل کنیم ، اهدافی بزرگ تعیین کنیم و سپس مستقیم به سمت آن‌ها بپریم . بعد هم تعجب می‌کنیم که چرا از هر ده کسب و کار کوچک فقط یکی به ثمر می‌رسد . به جای حرکت بولدوزروار به سمت هدف ، کاهش سرعت و تغییر مسیر در مواقع نیاز ، که ریچارد آن‌ را حرکت زیگزاگی می‌نامد ، نه تنها موفقیت را تضمین می‌کند بلکه در صورت عدم موفقیت ایده ، آن‌ را به شکستی بهره‌ور تبدیل می‌کند .

همچنین بخوانید :   راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات

 تعامل با مشتریان‌

تعامل با مشتریان از مهمترین وظایف هر مدیر است چرا که تا فروشی حاصل نشود سودی بدست نخواهد آمد و برای انجام فروش باید رضایت مشتری را جلب کرد . یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کسب‌وکارها دارند ، این است که به ارتباط با مشتریان‌ شان به اندازه‌ی کافی اهمیت نمی‌دهند . ارتباطات حیاتی‌ترین عنصر خدمات به مشتریان است، زیرا به آن‌ها می‌فهماند برای کسب و کار موردنظر ارزشمند و قابل احترام هستند . همچنین به مشتریان کمک می‌کند تا به قول‌هایی که کسب و کار به آن‌ها ارائه می‌کند، اعتماد کنند . ارتباط با مشتری به شما کمک خواهد کرد تا بازار را دنبال کنید، نیازهای در حال تغییر مشتریان‌تان را پیش‌بینی کنید و به این طریق متمایز از سایر رقبای‌ خود باشید .

به فکر سودآوری باشید

ریچارد کریستنسن پیشنهاد می‌کند کسب و کار جدید را با اولویت سوددهی سریع آغاز کنید . او می‌گوید: “فکر کنید ببینید سریع‌ترین راه رسیدن به سوددهی چیست، حتی اگر این کار کمی شما را از مسیر رسیدن به هدف اصلی دور می‌کند.” این پیشنهاد کسی است که ۳۲ کسب و کار کوچک را به تنهایی یا به همراه شرکای دیگر راه‌اندازی کرده است . کسب و کارهایی که همگی با سرمایه‌ای بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار شروع به کار کردند . از این ۳۲ استارتاپ، ۱۱ تا شکست خورد، اما ۱۳ تا از آن‌ها به موفقیت‌های شگفت‌انگیز چند میلیون دلاری تبدیل شد . کریستنسن توصیه می‌کند زمانی که برای تخصیص منابع در دست خود تصمیم‌گیری می‌کنید (در واقع منابع خود را به مخاطره می‌اندازید!) ۶۵% سرمایه را به حرکت به سمت سوددهی، ۲۵% آن را به منابعی مثل کارکنان و ۱۰% را به توسعه و افزایش مقیاس کسب و کار خود اختصاص دهید .

همچنین بخوانید :   چگونه با فن بیان مناسب توجه انسان های قدرتمند را به خود جلب کنیم
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات

روی اهدف خود تمرکز کنید

در حرکت زیگزاگی خود به سمت هدف اصلی، بعد از دستیابی به سوددهی کسب و کارتان را به سمت هدف اول خود هدایت کنید ؛ اختصاص ۶۵% منابع به کارکنان، ساختار و فرآیندها، ۲۵% به توسعه و ۱۰% به سوددهی. زیگ‌زاگ کردن با همین مدل ۶۵/۲۵/۱۰ در حال چرخش بین سوددهی، منابع و توسعه در طول جیات کسب و کار ادامه پیدا می‌کند . در واقع شما بعد از اینکه از ادامه سوددهی و حیات استارت آپ خود مطمئن شدید میتوانید با خیال آسوده تر به دنبال اهداف خود بوده و روی منابع خود سرمایه گذاری کنید تا پایه های استارت آپ شما محکم تر شود .

مراقب نقدینگی باشید

برای همه‌ی کارآفرینان حفظ جریان نقدینگی دشوار است ،حتی اگر عاقلانه آماده‌ی کار شوید ، وام یا یک سرمایه‌گذاری مطمئن هم بگیرید ، احتمالاً یک جایی در آن میان پول اکثر کارآفرینان ته می‌کشد! تمام شدن پول یک قسمت شایع در این سفر کارآفرینانه است . پس بهتر است از همان ابتدای کار منابع خود را بصورت کاملا برنامه ریزی شده مصرف کنید و بیاد داشته باشید اگر به سوددهی نرسید بالاخره منابع شما روزی به پایان خواهد رسید اگر نمیخواهید استارت آپ شما متوقف شود باید برنامه ای برای این شرایط داشته باشید .

مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات
مدیریت یک کسب و کار کوچک با این نکات

 استخدام افراد مناسب

مهارت‌ کارکنان شما بطور مستقیم بر عملکرد سازمان تاثیر می‌گذارد ، بنابراین باید با دقت کافی به استخدام افراد بپردازید . برای این‌که بخش خدمات به مشتریان شما به خوبی عمل کند . داشتن برخی از توانایی ها از قبیل شناخت کامل از محصول ، طرز رفتار و بیان مثبت ، مدیریت زمان ، تعامل با مشتری و متقاعد کردن او و … میتواند فاکتورهای مثبتی برای یک کارمند باشد .

همچنین بخوانید :   در سفری از بیست تا سی سالگی همراهتان هستیم
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط سعید
بارگذاری بیشتر در کسب و کار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 2 =

اینم جالبه

راز موفقیت ماست فروش میلیاردر ترک تبار

راز موفقیت ماست فروش میلیاردر ترک تبار داستان چگونگی به موفقیت رسیدن افرادموفق اقتصادی همی…