مجله اینترنتی بیر کلیک آشپزی طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه

طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه

0
2
242
طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/kGmUn

طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه

اگر تا به حال ماهی خاردار دریا را نخورده اید پس شما یک levrek خور واقعی نیستید . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه را برایتان آورده ایم. یک ماهی که با چاشنی رازیانه و لوبیا ارزشمندتر از قبل شده است.

مواد مورد نیاز :

مواد مورد نیاز مقدار
ماهی خاردار یا levrek سیصد و پنجاه گرم
رازیانه یک عدد
لوبیای فرانسوی سی گرم
آّب لیمو مقداری
پیاز خشک سی گرم
سیر دو حبه
نمک دو گرم
خردل یک گرم
عسل دو گرم
فلفل سیاه دو گرم
روغن زیتون سه گرم
سرکه پنج گرم
شوید پنج گرم

 

نکته کلیدی :

در هنگام تهیه این ماهی دقت کنید تا خارها حتما جدا شوند و سعی کنید تا پوست ماهی روی آن باقی بماند.

طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه
طرز تهیه ماهی خاردار خوشمزه با چاشنی رازیانه

طرز تهیه ماهی خاردار:

  • بعد از اینکه خارها را جدا کردید با شوید های نازک بریده شده و روغن و سیر مخلوط کنید.
  • رازیانه را به چهار تکه مساوی تقسیم کنید و پیاز خشک و سیر را اضافه کرده در فر داغ کنید و بعد بخارپز کنید.
  • لوبیاهای فرانسوی را بعد از اینکه در آب جوش پختید با آب سرد شوک وارد کنید.با رازیانه در فر داغ کرده و فلفل سیاه و نمک و سرکه را اضافه کرده و طعم دهید.
  • این ماهی را روی آتش به صورت کبابی دربیاورید و مدام برعکس کنید.
  • آب لیمو ،خردل و عسل و روغ زیتون را مخلوط کرده و به صورت سس دربیاورید.رازیانه و لوبیای فرانسه با این ماهی سرویس می شود.
همچنین بخوانید :   فواید مصرف ماهی برای کودکان دلبند شما

 

بهتر است بدانید که :

ماهی‌های کم چربی، ماهی‌هایی هستند که میزان چربی‌شان کمتر از ۱% است (صرفاً زمانی که بخارپز شوند: ماهی دودی هادوک، اره ماهی، ماهی روغنی بخارپز و سفره ماهی پخته شده یا تنوری)، ماهی‌‌های نیمه چرب که میزان چربی‌شان بین ۱ و ۵% است (ماهی خاردار، سفره ماهی پخته یا تنوری، ماهی تن) و ماهی‌های چرب که چربی‌شان بیشتر از ۵% است (ماهی مارکو دودی، ماهی تُن ژرمُن، شاه ماهی کبابی، ساردین در روغن، ماهی آزاد دودی).

به طور کلی، هر چه ماهی چرب تر باشد، امگا ۳ و اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری دارن و همان طور که می‌دانیم این دو، فرد را در مقابل بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت می‌کنند. اگر بخواهیم گوشت و ماهی را مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که ماهی قزل‌آلا حاوی ۲۴% امگا ۳ است در حالی که در گوشت گوساله این عدد به ۲% کاهش می‌یابد.

خلاصه اینکه، برای حفظ سلامتی‌تان بهتر است که ماهی‌های چرب را انتخاب کرده و بدون روغن و چربی‌های دیگر طبخ شان کنید (بخارپز، کبابی، تنوری….) . با این حال، در یک برنامۀ غذایی سالم و پیشگیرانه، مصرف ماهی چرب باید به همراه تغذیه‌ای متنوع و متعادل و انجام فعالیت‌های جسمی منظم تکمیل شود. البته، باید در رژیم‌های کم کالری حواستان به میزان کالری ماهی‌های مصرفی باشد.

منبع : Yemek

به اشتراک بگذارید...
  • فواید مصرف ماهی برای کودکان دلبند شما

    فواید مصرف ماهی برای کودکان دلبند شما

    فواید مصرف ماهی برای کودکان دلبند شما تغذیه نقش اساسی را در زندگی افراد به عهده دارد مخصوص…
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

اینم جالبه

طرز تهیه کیک انبه دسری خوشمزه برای عصرانه‌تان

طرز تهیه کیک انبه دسری خوشمزه برای عصرانه‌تان دراین بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داری…