مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت تبلیغات و بازاریابی اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری

اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری

0
2
314
طراحی اولیه برند
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/wNfv2

اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری

برندینگ صحیح یکی از اصلی ترین عواملی است که از روزهای نخستین شروع یک کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد. به همین خاطر وسواس و دقت در طراحی اولیه برندکم هزینه تر از طراحی مجدد و بازبینی آن خواهد بود. ولی یقینا تمرکز بر روی طراحی صحیح در ابتدای کار بشدت مشکل و دشوار خواهد بود. دراین مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم شمارا با ۱۲ اصول و قاعده طراحی اولیه برند محصولات تجاری آشنا نماییم.

۱ – بهره گیری از طرح کلاسیک

بهره گیری از طرح‌های کلاسیک درنخستین طراحی برند یکی از مهمترین عوملی است که حتما بایدبه آن دقت شود. اما توجه داشته باشید که بهره گیری از طرح‌های کلاسیک به هیچ عنوان به مفهوم طرح‌های خسته کننده و قدیمی نیست. بلکه هدف از طرح کلاسیک دقت به سنت‌های قدیمی و استفاده کردن از رنگ‌های ایده آل در طراحی برند است. زیرا این کار موجب همه گیر شدن برند می‌شود.

۲ – طراحی برند بر پایه حوضه فعالیت شرکت

در طراحی لوگوی یک محصول باید حوضه فعالیت شرکت نیز به شکلی مدنظر باشد. به عبارتی زمانی که شخصی برای نخستین بار با لوگوی یک محصول مواجه می‌شود باید بتواند حوضه فعالیت آن را از روی لوگو تشخیص دهد. این کار تاثیربسزایی بر روی تفکر مشتری خواهد داشت.

طراحی اولیه برند
طراحی اولیه برند

۳ – عدم تشابه لوگوی طراحی شده با لوگوی سایر شرکت ها

بااین که تعدادی از کسب و کارها ازروی قصد لوگوی خود را شبیه لوگوی سایر کسب و کارها طراحی می‌کنند تا ذهن مشتریان را به چالش بکشندولی به طور کلی توصیه می شوداز ایده‌های منحصر به فردی در طراحی لوگوی برند استفاده شود چون که در صورت وجود تشابه احتمال دارد مشتریان توجهی به جزئیات لوگوی شما نکنند.

همچنین بخوانید :   8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

۴ – واضح بودن جزئیات لوگو در همه پلت‌فرم‌ها

دقت داشته باشید که مشتریان در پلت‌فرم‌های گوناگونی با لوگوی برند شما مواجه خواهند شد. به همین خاطر توصیه می شود مطمئن باشید که جزئیات لوگوی برندتان در پلت‌فرم‌های گوناگون و یابه صورت پرینت شده کاملا واضح است.

۵ – بهره گیری از رنگ‌های متعدد

بااین که بسیاری از برندها علاقه مندند لوگوی خود را با دو رنگ سیاه و سفید طراحی کنند. ولی باید توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های گوناگون تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب می‌گذارد. اگر بتوانید از ۴ رنگ متفاوت در طراحی لوگوی خود استفاده کنید موفق خواهیدشد با به چالش کشیدن ذهن مشتری اثربخشی را چند برابر کنید چون که جلوه‌ی بصری تاثیر شگفت انگیزی بر ذهن مشتریان دارند.

۶ – طراحی پلن های منحصر به فرد

جهت طراحی پلن های خاص وویژه احتیاج نیست حتما از اشکال پیچیده در طراحی پایه برند خود استفاده کنید. تنها به کمک خطوط و رنگ‌ها قادرخواهید بود طراحی خاص و منحصربه فردی را ایجاد کنید. به عنوان نمونه لوگوی برند استارباکس مثال ایده آلی از به کارگیری خطوط و ظریف کاری در طراحی لوگوی برند است.

طراحی اولیه برند
طراحی اولیه برند

۷ – انتخاب نام مناسب و درخور

در هر حوضه ای که فعالیت می‌کنید به خاطر داشته باشید که برگزیدن نام برای برند یکی از اصولی ترین و اساسی‌ترین گام‌های شروع کسب و کار است چون که نام برند برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند. به همین خاطر توصیه می شود نامی که برای برند برمی گزینید پرمفهوم و کوتاه بوده و تلفظ راحتی داشته باشد. همچنین ضرورتی به وجود ارتباط نام و زمینه فعالیت وجود ندارد. در برخی از موارد انتخاب یک نام بی‌ربط تأثیرگذاری بیشتری در ذهن مشتری دارد.

همچنین بخوانید :   برندینگ یا برندسازی چیست و چگونه برند خود را بسازیم

۸ – شعار تبلیغاتی مناسب برای برند

رایج است هر برندی یک شعار تبلیغاتی برای خود برگزیند. این شعار می‌تواند در طراحی برند یا بسته‌بندی آن مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان نمونه برند کیت کت شعار تبلیغاتی خود را به شکلی انتخاب کرده است که همواره مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهد.

طراحی اولیه برند
طراحی اولیه برند

۹ – فضای خالی سفید لوگو

وجود فضای سفید در لوگو تاثیر بسزایی در ذهن مشتریان دارد. به همین جهت پیشنهاد می شود حتی در صورت انتخاب یک طراحی پیچیده نیز محیط خالی در بخشی از لوگوی خود در نظر بگیرید. این عمل موجب ایجاد انسجام در ذهن مخاطب می‌شود.

۱۰ – استفاده نکردن از خطوط شکسته

مشتریان در نخستین نگاه خود به لوگوی یک برند بررسی و تحلیلی را در ذهن خود نسبت به لوگو انجام می‌دهند. به همین جهت استفاده از خطوط شکسته در طراحی اولیه برند با به چالش کشیدن ذهن مخاطب منافات دارد وتاثیر روانی منفی بر روی آن می‌گذارد. به همین جهت بسیاری از برندها تلاش می‌کنند از حروف انگلیسی زاویه دار نیز در طراحی لوگوی برندخود استفاده نکنند.

۱۱ – بهره گیری از لحنی مناسب و گرم درزمان معرفی برند

استفاده از لحنی مناسب و ملایم درزمان معرفی یک برند تاثیر شگفت انگیزی در گیرایی آن برند دارد. درصورتی که قصد معرفی برند خود را دارید پیشنهاد می کنیم نخست بر روی لحن و روابط اجتماعی خود کار کنید. چون که ایجاد یک ذهنیت مثبت در مشتریان در گرو تکنیک های ارتباطی قوی و استفاده از لحن مناسب است.

۱۲ – استفاده از ایده های صاحبان برند

درصورتی که علاقه مندید برند موفقی را ایجاد کنید پیشنهاد می کنیم ازعلایق و سلایق خود را نیز در طراحی آن استفاده کنید. زیرا در این حالت ارتباط عاطفی قوی تری با مخاطبان خود برقرار می‌کنید. برقراری همین ارتباط عاطفی نیز یکی از عوامل موفقیت و محبوبیت برند است.

همچنین بخوانید :   آشنایی با روشهای ایده پردازی تجاری در زندگی روزمره
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

اینم جالبه

طرز تشخیص و شناسایی دروغ های یک رزومه

طرز تشخیص و شناسایی دروغ های یک رزومه دروغ های یک رزومه : رزومه اولین ملاقات حرفه ای شما ب…