مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی تناسب اندام داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی

داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی

0
2
285
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/OxxDv

داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی

حتما تا بحال از چای سبز در منزل استفاده کرده اید و تا حدودی از فواید آن اطلاع دارید . باید خدمت شما همراه گرامی عرض کنیم که بعد از خواندن این مقاله ، شما از میل کردن چای سبز لذت بیشتری خواهید برد . معمولا یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها داشتن تناسب اندام و حفظ زیبایی است که چای سبز تاثیرات بسیار خوبی در این موارد بجا میگذارد . برای داشتن یک کمر باریک و زیبا با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه باشید .

داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی
داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی

داشتن یک کمر باریک و زیبا

چای سبز green tea بواسطه ترکیبات بی‌نظیرش از یک سو ترشح هورمون لپتین یعنی همان هورمون چاقی را کاهش می‌دهد و از سویی دیگر موجب افزایش متابولیسم بدن شده و به این ترتیب چربی‌های بدن را میسوزاند . همچنین چای سبز به دلیل تحریک دستگاه گوارش منجر به دفع سموم بدن شده و با کاهش چربی های شکم و پهلو ، سایز دور کمر را کاهش می دهد .  فرد با دریافت چای سبز ( بدون قند یا شکر ) نه تنها  هیچ کالری دریافت نمی‌کند بلکه مقدار قابل توجهی انرژی از دست می‌دهد .

از این رو چای سبز نوشیدنی با کالری منفی تلقی می‌شود . چنانچه مصرف چای سبز با انجام تمرینات ورزشی خصوصا تمرینات مقاومتی همراه شود می‌تواند ترکیب بدن را تغییر داده و موجب افزایش قدرت عضلانی گردد به همین دلیل به عنوان چربی سوز طرفداران بسیاری خصوصا در بین بدنسازان دارد . چای سبز اشتها را کم می‌کند تا جایی که ادعا می‌شود نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان حس گرسنگی را کاهش می‌دهد . لازم به ذکر است که یک رژیم غذایی متعادل و تمرینات ورزشی مرتب اثرات کاهندگی وزن چای سبز را تکمیل می‌کنند .

همچنین بخوانید :   این اشتباهات مانع رشد بهتر عضلات می شود
داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی
داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی

ظریقه مصرف چای سبز

دم کردن چای سبز بهترین و سالم‌ترین راه استفاده از آن است . برای تازه و معطر ماندن ، چای سبز را در ظروف تیره و در مکان تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید . برای دم کردن چای سبز بهتر است برگ‌های کوچک را انتخاب کنید، برای هر نفر ۱ قاشق مرباخوری چای را در قوری ریخته و يك لیوان آب داغ (نه آب جوش) با دمای ۶۰ تا ۸۰ درجه به آن اضافه کنید ، درب قوری را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه بگذارید و سپس آن را بنوشید . لازم به ذکر است آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز به دمای بالاتر از ۸۰ درجه بسیار حساس بوده و در دمای جوش از بین می‌روند . چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم‌كردن روی حرارت ندارد . اگر ناچار به استفاده از چای کیسه‌ای هستید به جای رها کردن در فنجان چند بار آن را در آب فرو برده و بیرون بیاورید . از دمکردن چای سبز در قوری استیل خودداری نمایید .

داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی
داشتن یک کمر باریک و زیبا با این نوشیدنی

آنتی اکسیدان قوی

چای سبز خواص بسیار عالی برای سلامت بدن دارد از جمله این خواص میتوان به جلوگیری از پیری پوست و مقابله با سرطان اشاره کرد . دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است . آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن ، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند . همچنین محققان نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند ، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است .

همچنین بخوانید :   با این تمرینات عضلات شکم خود را تقویت کنید

عوارض جانبی چای سبز

توصیه مي‌‌شود روزانه ۲-۶ فنجان چای سبز میل کنید . بهترین زمان مصرف دو ساعت قبل یا بعد از وعده غذایی است . مصرف چای سبز به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد و زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست شود . ناگفته نماند بیشتر عوارض احتمالی چای سبز با دریافت دوزهای بالا و فرم مکمل آن حادث می‌شود که از آن جمله می‌توان به تهوع، اسهال، ناراحتی گوارشی و سردرد اشاره کرد .

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 17 =

اینم جالبه

تقویت عضلات پایین تنه با حرکت اسکات

تقویت عضلات پایین تنه با حرکت اسکات تقویت عضلات پایین تنه :  هر کسی که برنامه ورزشی دارد ا…