مجله اینترنتی بیر کلیک عمومی سرگرمی و دانستنی ها خطاهای رایج آشپزی که از انجامشان باید دوری کنید

خطاهای رایج آشپزی که از انجامشان باید دوری کنید

0
1
خطاهای رایج آشپزی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/0o9rC

خطاهای رایج آشپزی که از انجامشان باید دوری کنید

آماده سازی خوراکی های مختلف ظاهرا کار دشواری نیست، ولی اشتباهات رایجی دراین زمینه وجود دارند که علاوه برآن که از کیفیت غذا کم می کنند از طعم و لذت غذا هم می کاهد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مرتکب این اشتباهات نمی‌شوند، اما حقیقت چیز دیگری را نشان می‌دهد. دراین مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم شمارا با خطاهای رایج آشپزی آشنا نماییم.

۱ – دستور پخت اشتباه

برخی از غذا‌ها برای این که به مناسبترین شکل خودشان برسند، باید مدت زمانی را در یخچال باقی بمانند. به عنوان مثال، انواع سوپ‌ها یاخورش‌ها درروز دوم یاسوم پس ازپخت، طعم بهتری نسبت به روز نخست پخت به خودشان می‌گیرند. غلات سبوس دار، سبزی‌های بخارپز یاتف داده شده و لوبیا‌ها نیزتا چندین روز تازه می‌مانند.

خطاهای رایج آشپزی
خطاهای رایج آشپزی

با این وجود، همه مواد غذایی ودر همه حالت‌های آماده سازی شامل چنین قابلیتی نمی شوند. سبزی‌های نرم‌تر وبرگ دار باید تازه استفاده شوند، چون درصورت کهنه شدن سریعا حالت خیس وغیرقابل مصرف پیدا می‌کنند. درصورتی که این مواد غذایی رادر فریزر نگهداری می‌کنید، حتما باید ازهر گونه رطوبت دور بمانند. سبزی‌های نرم و برگ دار باید پس از شستشو کاملا خشک شوند و تاآخرین لحظه قبل ازمصرف هم چیزی به آن‌ها اضافه نشود.

۲ – عدم تعادل درمراحل آماده سازی غذا

هیچ کاری بدتراز این نیست که یک هفته فقط ازغلات سبوس دار یا فقط ازانواع سبزی‌ها به‌عنوان غذا استفاده کنید. درحقیقت، یک وعده غذایی کامل باید ازهمه ترکیبات غذایی مهم تشکیل شده باشد، نه فقط ازیک یا دومورد از آن‌ها. درنتیجه همه وعده‌های غذایی شما باید سرشاراز این گروه‌های غذایی اصلی باشند: پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده وچربی‌های سالم. غلات سبوس دار وانواع سبزی‌ها یامیوه‌ها نیز باید درکنار همین ترکیبات غذایی استفاده شوند.

همچنین بخوانید :   طرز تهیه کشک کدو غذای محلی استان کرمان

خطاهای رایج آشپزی
خطاهای رایج آشپزی

به همین دلیل، برای هرهفته خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید ومواد غذایی اولیه را برپایه احتیاجات متناسب با هفته تهیه کنید. شما تقریبا برای هروعده غذایی به ۱۱۵ گرم پروتئین بدون چربی، یک فنجان سبزی ونصف فنجان غلات سبوس‌دار یاکربوهیدرات نشاسته‌ای نیاز دارید. با درنظر گرفتن این مقادیر، می‌توانید تعداد وعده‌های غذایی هرهفته ومواد غذایی مورد نیازتان را به‌ طورکامل تخمین بزنید.

۳ – عدم استفاده از ظروف نگهدارنده مناسب

ظروف نگهدارنده بزرگی که چندین وعده غذایی داخلشان جا می‌گیرند، درنوع خودشان مفید هستند. با این‌حال، ظروف نگهدارنده کوچک‌تری که متناسب بایک یا دووعده غذایی طراحی شده‌اند، زندگی شمارا حقیقتا راحت‌تر می‌کنند. این ظروف، وزن کمی دارند و به‌طورخودکار فقط برای یک یادو وعده غذایی جا دارند. همچنین، فرآیند یخ زدن و یخ زدایی این ظرف‌ها نیزسریع‌تر و راحت‌تر از ظرف‌های بزرگ صورت می گیرد.

خطاهای رایج آشپزی
خطاهای رایج آشپزی

۴ – عدم استفاده صحیح از فریزر

ترکیباتی همچون غلات سبوس دار یا سبزی‌های خُردشده اغلب ۶ روز درظروف پلاستیک ودر یخچال دوام می‌آورند. با این‌حال، مواد غذایی فاسدشدنی همچون گوشت قرمز، ماهی ومرغ باید درفریزر نگهداری شوند، وگرنه بسیار سریع فاسد می‌شوند. اشخاصی که گوشت‌های پخته شده راتا چندین روز درون یخچال نگه می‌دارند و بعد آن‌ها رامی‌خورند، آسیب‌های ناگواری رابه دستگاه گوارش خودشان وارد می‌کنند.

خطاهای رایج آشپزی که از انجامشان باید دوری کنید نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

اینم جالبه

ترفندهای تمیز نگه داشتن آشپزخانه در زمان آشپزی

ترفندهای تمیز نگه داشتن آشپزخانه در زمان آشپزی خانم های خانه دار زمانی که قصد دارند آشپزی …