خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند

535
خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/kCnkc

خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند

شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که فیلم آواتار را بصورت سه بعدی نگاه کرده اید . این فیلم جزو معروفترین فیلم هایی بود که بصورت سه بعدی تولید شده و مورد استقبال قرار گرفت . در آن زمان اکثر کارشناسان آینده را از آن این تکنولوژی میدانستند اما بتدریج فناوری سه بعدی از دوران اوج خود فاصله گرفته و به دست فراموشی سپرده شد . در حدود یک سال است که کمپانی های بزرگ مانند سامسونگ و ال جی ، تولید تلویزیون های هوشمند با قابلیت پخش سه بعدی ۳D را متوقف کرده اند . اگر اخیرا قصد خرید تلویزیون هوشمند را داشته باشید حتما متوجه این موضوع شده اید . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم به موضوع خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون ها بپردازیم لطفا همراه ما باشید .

خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند
خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند

فیلم های سه بعدی

این فیلمها با دو دوربین بطور همزمان که فاصله ی خیلی کمی (چیزی در حدود فاصله چشم های انسان) دارند ضبط می شوند و در آخر توسط نرم افزارهای مخصوص ، این تصاویر مجزا بر روی یکدیگر قرار می گیرند . فاصله و مرز سوژه ها در اینگونه تصاویر بسیار نزدیک به هم است . به همین دلیل است که بدون عینکهای مخصوص ، نمی توانیم تصویری واضح و شفاف را ببینیم زیرا چشمان ما بدون عینک ، همزمان دو تصویر را در حال پخش می بیند که مرز بین سوژه های آن معلوم نیست . عینک های مخصوص ، این دو تصویر را طوری با هم پخش میکنند که بیننده احساس میکند تصویر دارای عمق است لذا فیلم طبیعی بنظر میرسد .

همچنین بخوانید :   ناویاتور اولین پهباد زیر آبی دنیا با قابلیت های جالب

خداحافظی با فناوری سه بعدی

تا یکی دو سال پیش ، اعلام قابلیت سه بعدی از سوی تولید کنندگان تلویزیون به عنوان یک امکان مهم محسوب می شد . در تبلیغات تلویزیون ها فناوری ۳D به بهترین شکل ممکن نمایش داده می شد . اما این شور و اشتیاق به هیچ وجه در محصولاتی امروزی دیده نمی شود . از همه مهمتر نمایشگاه CES 2016 بود که در طی آن،هیچ خبری از این فناوری نبوده و اشاره خاصی به آن نشده بود . از سوی دیگر شبکه های پخش ۳D در ماهواره های جهانی در حال تعطیل کردن پخش ۳D خود هستند از جمله آنها می توان به شبکه های خبری برجسته اشاره کرد .

خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند
خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند

 

حدود سه سال پیش DirecTV شبکه‌ی سه بعدی ۲۴ ساعته‌ی خود را متوقف کرد . یک سال بعد از آن ESPN، Comcast، Sony، Discovery و IMAX نیز شبکه‌ها و تولید محتوای سه بعدی خود را متوقف کردند . یکی دیگر از بزرگ‌‌ترین نشانه‌های افول ۳D زمانی مشخص شد که انجمن بلو-ری پس از معرفی استاندارد جدید دیسک‌های بلو-ری اولترا اچ‌دی (۴K) اعلام کرد که استاندارد جدید از ۳D پشتیبانی نمی‌کند . دلیل این کار کمبود محتوا و مشترک عنوان شده است . به واقع با ورود فناوری های ۴K و HDR،همه شرکت های فعال که به نحوی در این زمینه فعال هستند،ترجیح می دهند تا آن را پیگری کرده و سه بعدی به مانند سابق برای آنها حائز اهمیت نخواهد بود .

با عرضه شدن محصولاتی با کیفیت تصویر ۴K و تکنولوژی HDR، کاربران به استفاده از این نوع دستگاه‌ها علاقه بیشتری نشان داده‌اند . امروزه میزان تقاضا برای محتوای ۳ بعدی به شدت کاهش یافته است و نسبت به سال‌های قبل این میزان در حدی نیست که تولید تلویزیون‌ با قابلیت ۳D را به صرفه کند . هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ در آینده قصد دارد تا با سیستم جدیدی، تلویزیون های سه بعدی را دگرگون کند یا خیر ولی آنچه که مسلم است تولید تلویزیون های سه بعدی بشدت کاهش یافته و نزدیک به صفر است .

همچنین بخوانید :   حل مشکل بهم ریختگی حروف فارسی در اتوکد 2016 موقع پرینت

 

خداحافظی با فناوری سه بعدی در تلویزیون های هوشمند نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

اینم جالبه

حل مشکل بهم ریختگی حروف فارسی در اتوکد ۲۰۱۶ موقع پرینت

حل مشکل بهم ریختگی حروف فارسی در اتوکد ۲۰۱۶ موقع پرینت حل مشکل بهم ریختگی حروف فارسی در ات…