مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت مسیر نو افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

0
2
210
افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/kYWn7

افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

افزایش و تقویت انرژی بدن : خستگی فقط ناشی از کم خوابی نیست ، بلکه با عواملی از قبیل استرس، کم شدن آب بدن، تغذیه و سبک زندگی در ارتباط است . خستگی شرایطی است که همه ما تجربه می کنیم ، غلبه بر خستگی مفرط شاید غیر ممکن به نظر برسد ، اما چه می‌شد اگر به سادگی گوش دادن به موسیقی یا تغییر نحوه نفس کشیدن می‌توانستیم این کار را نیز انجام دهیم ؟

اگر شما زندگی پرمشغله ای دارید ما برای افزایش و تقویت انرژی بدن ، چند راهکار ساده داریم . با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه شوید .

افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده
افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

۱ – بازسازی صبحگاهی

قبل از اینکه از رختخواب بلند شوید ۱۰ دقیقه در رختخواب دراز بکشید ، در طول این زمان تمرین تنفس «Breathing Into Blackness» را انجام دهید؛ کف دستتان را بالای چشمانتان قرار داده و با انگشت اشاره، میانی و انگشت حلقه بالای پیشانی خود را ماساژ دهید. تا ۶ شماره هوا را از بینی به داخل کشیده و تا ۶ شماره دیگر از دهانتان خارج کنید . این تنفس انرژی بدن را افزایش داده و ۱۰ دقیقه کامل مدیتیشن درونی برایتان فراهم می‌کند.

سپس پرده‌ها را کنار زده و چراغ‌ها را روشن کنید. این کارآهنگ (ریتم) شبانه روزی بدن را تقویت کرده و به بدنتان می‌گوید که شب، زمان طبیعی خواب، پایان یافته است.
در آخر، یک صبحانه مقوی سرشار از پروتئین و فیبر که میزان قند خونتان را به تندی بالا نبرد و شما را سیر نگه دارد، بخورید.

۲ – تنفس عمیق

اگر احساس تنبلی و کسالت می کنید، از کار خود دست بکشید و یک نفس عمیق بکشید . چشمان خود را ببندید و به آرامی هوا را از طریق بینی داخل بدن و از راه دهان از بدن خارج کنید . با تنفس عمیق، میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب کم می گردد، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند . با هر تنفس، شما اکسیژن و انرژی به سلول های بدن خود می دهید.

افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده
افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

۳ – نوشیدن آب

آیا می دانید نوشیدن آب یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای مقابله با خستگی می باشد؟

اگر دچار کمبود آب به صورت خفیف شدید، رساندن اکسیژن به اندام ها آرام تر صورت می گیرد و باعث از بین رفتن انرژی می گردد. بسیاری از مردم از بی مزه بودن آب خوششان نمی آید، پس آب نمی نوشند. شما می توانید مقدار کمی آبمیوه یا کمی آب لیمو ترش به آب خود اضافه کنید تا راحت تر بنوشید.

۴ – نگاه به بیرون

استرس و خلق و خو و محیط زندگی اثر بزرگی بر میزان انرژی شما دارند.

در تمام طول روز نشستن در محل کار باعث خستگی می شود، بهتر است چند دقیقه ای را به بیرون از محل کارتان نگاه کنید.

تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و غیره باعث می شود مغز ماده شیمیایی را آزاد کند که آن ماده که باعث بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی می گردد و احساس خوبی به شما دست می دهد.

پس ۵ دقیقه به بیرون نگاه کنید و اثر آن را در کار خود ببینید.

افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده
افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

۵ – مصرف کربوهیدرات

کربوهیدارت یکی از مهم ترین منابع سوخت بدن می باشد.

کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، غلات فیبردار، لوبیا، میوه و سبزیجات، مواد مغذی بدن را تامین می کنند، انرژی را فراهم می کنند و کمک به ثبات میزان قند خون می کنند.

۶ – خندیدن

خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.

پس یک فیلم طنز تماشا کنید، وقایع خنده دار (بدون مسخره کردن دیگران) را تعریف کنید و بخندید.

۷ – داشتن چرت های کوتاه

یک خواب کوتاه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای برای تجدید قوای سیستم های بدن کافی است و به شما در رفع خستگی تان کمک می کند.

افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده
افزایش و تقویت انرژی بدن با چند راهکار ساده

۸ – پیاده روی

هر نوع فعالیت هوازی، حتی بالا رفتن از پله ها شما را پرانرژی خواهد کرد. ورزش نه تنها عملکرد بدنتان را بهتر می کند بلکه میزان اکسیژن خونتان را نیز افزایش می دهد و موجب می شود قلبتان تندتر بزند و در نتیجه جریان خون به ماهیچه و بازگشت به ریه ها تقویت شود. ورزش همچنین موجب ترشح آندرفین (یک ماده شبه هورمونی) می شود و یک احساس خوب جسمی را در شما ایجاد می کند.

۹ – درست نشستن

اگر برای مدت طولانی نشسته اید، شکمتان را تو دهید. این کار باعث می شود درست بنشینید و عضلات شکمتان نیز کار می کند.

صاف و درست نشستن باعث باز شدن قفسه سینه می گردد و جریان اکسیژن به عضلات و مغز را افزایش می دهد و انرژی را به بدن می رساند.

تحقیقات نشان داده که نشستن صحیح می تواند اعتماد به نفس را نیز بالا ببرد.

۹ – خوردن یک عصرانه نشاط آور

لیموناد، آب نبات و نوشیدنی‌های انرژی زا را کنار بگذارید. درعوض یک غذای فوق العاده بخورید مثل جوانه گندم. جوانه گندم سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده، سوخت و ساز بدن را تحریک کرده و بدن را قلیایی می‌کند. با کمی پول از فروشگاه مواد غذایی محله‌تان آن را تهیه کنید یا می‌توانید جوانه گندم را به شکل مکمل یا پودر بخرید.

۱۰- خوب خوابیدن

اگر با تمام این کارها، میزان انرژی شما هنوز کم است، کیفیت خواب خود را بررسی کنید.

تشکی که برآمده و یا فرورفته است و یا بالشی که ناراحت‌کننده است، کیفیت خواب را پایین می آورند و در روز بعد خسته هستید.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط امیر
بارگذاری بیشتر در مسیر نو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =

اینم جالبه

۱۹ جمله موفقیت آمیز از ۱۹ شخصیت موفق جهان

۱۹ جمله موفقیت آمیز از ۱۹ شخصیت موفق جهان موفقیت ومثبت اندیش بودن یکی از روش های نجات بشر …