چهار گام مهم برای افزایش انگیزه و کاهش استرس

329
افزایش انگیزه
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/Hst2d

چهار گام مهم برای افزایش انگیزه و کاهش استرس

بی‌انگیزگی و استرس در محیط کار از جمله عوامل اصلی در عدم بهره‌وری و کارایی کارمندان در هر کارخانه و شرکتی به حساب می آید که حتما باید برای رفع این مشکلات چاره‌ای اندیشید. در این مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک به چهار گام مهم و کاربردی و بسیار آسان برای افزایش انگیزه و کاهش استرس در محیط کار اشاره شده است.

گام اول

زمانی كه یکی از امور روزمره خود را به اتمام رسانديد، وقت آن فرا‌ مي‌رسد كه براي چندلحظه به خود استراحت داده و نفس راحتی بكشيد و با بازدمی كه بيرون مي‌دهيد، خود را آماده آغازی تازه مي‌كنيد. در اين زمان مي‌دانيد چه مي‌خواهيد انجام دهيد و با همين دانش سراغ انجام آن كار مي‌رويد. درزمان بيرون دادن نفس با آرامش به خود بگوييد: «با اين چند نفس عمیقی که کشیدم، تمام استرس‌هاي درونم هم خارج مي‌شوند» و با نفسي كه می کشید به خود بگوييد: «با اين دم به آرامش مي‌رسم.»

افزایش انگیزه
افزایش انگیزه

گام دوم

فکر کنید كه بايد يك گزارش چند صفحه‌اي را ويرايش کنید. نخست به صندلي‌تان تكيه كنيد، سپس بلندشید و چند حركت كششي انجام دهيد تا فکرتان متمركز شود. به چشمانتان نيز به مدت چند ثانيه استراحت دهيد و بعد از كسب آرامش لازم و به خاطر آوردن دانش لازم براي انجام كار، ‌تغییرات آن گزارش را شروع کنید و اطمینان حاصل کنید كه قادر هستید آن كار را به نحو احسن انجام دهيد.

گام سوم

پیش از شروع كار بعدي، به مدت چند ثانيه با خودتان حرف بزنید و به خودتان بگوييد كه چه مي خواهيد انجام دهيد و این كار چه مقدار طول خواهد کشید. اين تکنیک به شما كمك خواهد کرد تا با آمادگي ذهني کامل سراغ كار جديد برويد.

همچنین بخوانید :   تجربه ی آرامش در فصل پاییز با دمنوش سنبل الطیب

گام چهارم

دقيقا قبل از شروع كار جديد، ‌دقت کنید ببينيد كه چه احساسي داريد. اين گام آخر اهميت بسيار زيادي دارد زیراکه به‌عنوان مرحله پایانی و برداشت نتایج شما از مراحل قبل به حساب مي‌آيد. تنها روش براي تغيير يك عادت اشتباه و جايگزين كردن آن با يك عادت صحیح عبارتند از: نشان دادن اين مورد كه عادت جديد صحیح و کارآمد است و بايد آن را انجام داد. درصورتی که شما اين چهار مرحله را هر يك ساعت يك بار انجام دهيد، در هر روز كاري تقریبا هشت دقيقه به خود استراحت داده‌ايد.

افزایش انگیزه
افزایش انگیزه

کلام آخر

تخصیص دادن زمان براي استراحت كردن بين وظایف روزمره به افزايش انگيزه و بهبود کارکرد مغزتان كمك مي‌كند. اين جايزه‌هاي كوچك كه به خودتان مي‌دهيد آرامش فوق العاده ای به شما مي‌دهد و باعث مي‌شود تا بعد از بازگشت به خانه احساس کسلی نداشته باشید. همسرم چندین بار از من پرسيده كه چه تغييري در محیط كارم رخ داده كه بعد از بازگشت به خانه به هيچ وجه احساس خستگي و کسلی نمي‌كنم. من نيز با اعتمادبه نفس کامل جواب مي‌دهم: «اين من هستم كه درخودم تغییر ایجاد کرده ام.» همه شما نيز مي‌توانيد وظایف روزمره تان را با ريتم طبيعي خود هماهنگ و متناسب سازيد. براي انجام اين كار تنها به كمي اراده، تمرين و تكرار احتیاج داریم، تا پس از مدت کمی آن را به يكي از عادت‌هاي زندگي خود تبديل كنيد.

چهار گام مهم برای افزایش انگیزه و کاهش استرس نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =

اینم جالبه

مهمترین اشتباهات مدیران و نابودی انگیزه کارکنان

مهمترین اشتباهات مدیران و نابودی انگیزه کارکنان نابودی انگیزه کارکنان : توانمند‌سازی و انگ…