مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی سلامت عمومی ۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

0
2
242
12 باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/74dzo

۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه : بسیاری از باورهای مختلف غذایی وجود دارد که در بین برخی مردم رواج دارد و مشکل این است که بسیاری از این اطلاعات در بهترین حالت نادرست است و یا در بدترین حالت خطرناک و گمراه کننده است . آب میوه‌های طبیعی، رژیم‌های کم کربوهیدرات و غذاهای مقوی همه از افسانه‌های تغذیه‌ای است که همه جا به عنوان توصیه‌های بهداشتی و یا پزشکی شناخته می‌شوند .

افتادن در دام حیله برخی حرف‌ها که کلسترول شما را کاهش می‌دهیم، بدنتیان را سم‌زدایی می‌کنیم و کمک می‌کنیم تا وزنتان را کم کنید آسان است اما در مقابل این تبلیغ‌ها مقاومت کنید . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم با ۱۰ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی آشنا شویم . لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید .

12 باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی
12 باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

۱ – قرص زغال چوب یک غذای مقوی است

قرص زغال چوب آنقدر که طرفدارانش به آن اعتقاد دارند عالی و کامل نیست . زغال چوب به خاطر خاصیت جذب‌اش شناخته شده است . اما همزمان می‌تواند بدن شما از مواد مغذی خوب تهی کند . مکمل‌های زغال چوب فعال شده ممکن است اثربخشی داروها را نیز کاهش دهد .

۲ – شیرین کننده‌ های مصنوعی بهتر از دیگر شیرین کننده‌ها است

بسیاری از شیرینی کننده‌های مصنوعی از مواد شیمیایی درست شده‌اند و بسیاری از افراد بدن آنها را به خوبی به آنها را هضم نمی‌کنند و باعث مسمومیت و حتی سردرد می شوند . توصیه میشود  که از کمی عسل، آگوا و یا ریشه استویا خام (نه مواد بسته بندی شده و شرکتی) در وعده‌های غذایی خود به عنوان شیرین کننده استفاده نمایید .

همچنین بخوانید :   طرز تهیه زیتون سوخاری مخلفاتی شیک برای کنار غذا

۳ – کربو هیدرات دشمن بدن است

پیش از این هم می‌دانستیم که رژیم‌های غذایی بدون گلوتن ایده خوبی نیستند . ترکیبی از کربوهیدرات‌هایی که در تمام دانه‌های غلات و یا گندم یافت می شوند حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و فیبر هستند . کربو هیدرات‌های موجود در برنج و نان سفید ، از آن دسته کربو هیدرات‌ هایی هستند که باعث کمبود مواد مغذی در بدن می شوند .

۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی
۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

۴ – پرخوری به معنی کمبود مواد مغذی در بدن است

دشوار است که به طور قطع بیان کرد که پرخوری به کمبود مواد مغذی وابسته است. اکثریت مردم از این استدلال برای توجیه خوردن غذاهایی خاص استفاده می‌کنند . پرخوری می‌تواند نشانه کمبود آب در بدن باشد بنابراین خوردن آب آشامیدنی را فراموش نکنید.

۵ – غذا خوردن بعد از ساعت ۶ بعدازظهر خوب نیست

این گفته افسانه‌ای همیشگی است . بدن شما نمی‌داند ساعت چند است و یا در چه ساعتی غذا می‌خورید ، چه ۶ و چه ۷ بعدازظهر باشد . تنها چیزی که برای بدن مهم این است که چه میزان کالری مصرف کردید .بهتر است به جای اینکه ساعت غذا خوردن برای خود تعیین کنید سعی کنید در وعده‌های غذایی خود مقدار غذای خود را کاهش دهید .

۶ – خوردن غذاهای چرب شما را چاق می‌کند

چربی یک عنصر ضروری در رژیم‌های غذایی است ، زیرا بدن نمیتواند برخی از ویتامین ها را بدون کمک چربی هضم و پردازش کند . مهم این نیست که مصرف چربی‌ها را از رژیم خود بردارید ، بلکه باید تفاوت بین انواع سالم و ناسالم را بدانید . بهتر است از روغن زیتون، ماهی، آووکادو و آجیل به جای روغن‌های استفاده شود.

همچنین بخوانید :   با این روش ها موهای شاداب و سالم داشته باشید
۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی
۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

۷ – سبزیجات منجمد مانند سبزیجات تازه سالم نیستند

این داستان خود حیله است . گاهی اوقات محصولات تازه دارای مواد مغذی بیشتری از انواع یخ زده آن است ، اما اغلب محصولات تازه نیز از طریق قرار گرفتن در معرض اکسیژن و نور خورشید برخی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند . بهتر است موادی که فصلشان است تازه مصرف شوند و محصولاتی که فصلشان نیست به صورت فریز شده و منجمد استفاده شوند .

۸ – آب میوه طبیعی می‌تواند بدن شما را سم زدایی کند

آب میوه طبیعی می تواند در حقیقت خطرناک باشد ، زیرا آنها بدن را از مواد مغذی و کالری‌ های مهم پاک می‌کند و انسان را گرسنه می‌کند . به همین دلیل است که شما در زمان رژیم غذایی مایعات برای سم زدایی با کاهش وزن سریع رو به رو هستید . بهترین کار برای پاک کردن بدن از مواد مضر این است که مواد غذایی مغذی مصرف کنید ، فعالیت بدنی خود را قطع نکنید، وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید و آب زیاد بنوشید.

۹ – باید هشت لیوان آب در روز نوشید

بدن شما به مقدار قابل توجهی آب برای زنده ماندن و رشد نیاز دارد ، اما راه‌های دیگری برای حفظ هیدراته در کنار H2O سالم وجود دارد . می‌توان آب مورد نیاز برای بدن را از سایر نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه، میوه‌ها و سبزیجات بدست آورد .

۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی
۱۲ باور اشتباه در مورد تغذیه و مواد غذایی

۱۰ – باید هفت وعده غذایی کوچک در روز خورد

بدن و متابولیسم هر فرد متفاوت هست ، بنابراین این رویکرد قابل قبول نیست . بهترین کاری که باید بکنید این است که مواظب اندازه غذای خود باشید و هرگز غذا خوردن را حذف نکنید.

همچنین بخوانید :   طرز تهیه ماهی با سس سه گیاه به سبک فرانسوی ها

۱۱ – پخت و پز با روغن زیتون ایده بدی است

روغن زیتون چربی فوق العاده سالم بر روی این سیاره است . این است که دارای چربی های اشباع نشده و آنتی اکسیدان قوی برای قلب سالم است . با این حال ، بسیاری از مردم بر این باورند که نباید آن را برای پخت و پز استفاده کنند . این یک ادعا است که چربی و آنتی اکسیدان ها به حرارت حساس هستند و حتی ممکن است به ترکیبات مضر تبدیل شوند .

این در واقع درست است که روغن می تواند به حرارت حساس باشد اما این در درجه اول به روغن در مورد اسیدهای چرب چند اشباع نشده ، از جمله دانه سویا و روغن ذرت صدق می کند . محتوای چربی چند اشباع نشده روغن زیتون تنها ۱۱ درصد است که در مقایسه با اکثر روغن های گیاهی دیگر کم است . پس استفاده از روغن زیتون در پخت و پز فوق العاده سالم و خوشمزه است .

۱۲ – خوردن لبنیات برای استخوان بد است

این باور که مواد لبنی باعث گسترش پوکی استخوان است یک اسطوره رژیم غذایی قلیایی است . آنها ادعا می کنند که پروتئین محصولات لبنی باعث اسیدی کردن خون می شود به طوری که بدن به منظور خنثی سازی اسید، کلسیم را از استخوان برداشت می کند و سبب پوکی استخوان می شود . با این حال ، محصولات لبنی دارای چندین خواص است و کاملا به معنای واقعی کلمه ، مواد غذایی مناسب برای سلامت استخوان هستند . مطالعات نشان می دهد که محصولات لبنی منجر به بهبود سلامت استخوان در تمام گروه های سنی، افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی می شود.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط امیر
بارگذاری بیشتر در سلامت عمومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سیزده =

اینم جالبه

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای تقویت عضلات سینه : نماد بدن قوی ، سینه‌…