مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی تناسب اندام کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

0
1
339
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/kDSem

کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

یکی از معضلات زندگی شهری افزایش وزن است که عدم تحرک کافی در بدن و استفاده از فست فودها از جمله دلایل مهم آن هستند . با توجه به اینکه چاقی و افزایش وزن منشا بسیاری از بیماریها و ناراحتی ها میباشد معمولا افراد چاق سعی میکنند به هر طریق ممکن وزن خود را کاهش دهند تا علاوه بر مصون ماندن از انواع بیماریها ، هیکل و فرم بدن مناسبی پیدا کنند . در این میان روشهای بسیاری برای لاغری معرفی شده که اغلب بر پایه رژیم های سخت غذایی است و افراد چاق را از لحاظ تغذیه با مشکل روبرو میکند . دسته ای دیگر بر پایه داروهای شیمیایی میباشد که اغلب بسرعت جواب داده و باعث کاهش وزن میشود ولی متاسفانه همانند دیگر داروهای شیمیایی دارای عارضه بوده و فرد را با مشکلات جدیدی روبرو میکند . اما برخی روشها وجود دارد که با شیب ملایم یک برنامه تغذیه ای برای فرد معرفی میکند و فاصله زیادی با رژیم های سخت آنچنانی دارد که موضوع بحث امروز ما است . با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه باشید تا در مورد کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی اطلاعاتی را تقدیم حضورتان نماییم .

کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

کاهش وزن بدون رژیم غذایی

برای رهایی از چربی های بدن و رسیدن به تناسب اندام ، لازم است شما به آرامی وزن خود را کم کنید . بسیاری از متخصصین معتقدند بدون گرفتن رژیم غذایی امکان کم کردن وزن وجود دارد . کلید این کار انجام تغییرات ساده در روش زندگی است . هر فردی در طول زندگی خود از یک سبک زندگی کلی پیروی میکند . اگر قرار باشد شما به همان شیوه قبلی و با همان علایق و سلیقه ها به زندگی ادامه دهید مطمئن باشید که همان نتیجه قبلی را خواهید گرفت . پس اولین قدم برای ایجاد تناسب اندام ، تغییر علایق ، باورها و در کل تغییر سبک زندگی است .

تغییر در باورها

قبل از هر کاری باید به این نکته باور قلبی پیدا کنید که برای حفظ سلامتی بدن و تناسب اندام ، باید نکاتی که در ادامه ذکر میشود را رعایت کنید . اگر به اطراف خود دقت کنید انسانهای زیادی را می بینید که با اراده ای قوی به خواسته خود رسیده اند پس شما نیز با رعایت این اصول ، میتوانید نتایج مشابهی را بدست بیاورید . برای ایجاد انگیزه میتوانید لباسهای زمان لاغری را دم دست بگذارید و هرچند وقت یکبار بپوشید و سعی کنید به تناسب اندام قبلی خود برسید .

همچنین بخوانید :   تاثیرات شگفت انگیز مصرف آبلیمو در صبحگاه
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

 

با عجله غذا خوردن را کنار بگذارید . از این به بعد خیلی آرام و با حوصله غذا خواهید خورد . بیاد داشته باشید که مدت زمان میل کردن غذا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که معده برای ارسال سیگنال سیر شدن به مغز ، حدود بیست دقیقه زمان نیاز دارد اگر شما با سرعت غذا را میل کنید دیرتر احساس سیری خواهید کرد لذا مقدار بیشتری غذا میل میکنید تا احساس سیری از بین برود . همچنین خوب جویدن غذا باعث جذب بهتر آن در بدن خواهد شد . همچنین بهتر است هنگام خوردن مکث کنید . لازم نیست در یک چشم به هم زدن بشقابتان را خالی کنید . باید کمی در حین غذا خوردن مکث کنید .

از استرس دوری کنید تا تغذیه منظمی داشته باشید یکی از راههای کنترل استرس داشتن خواب کافی و منظم است پس برنامه خوابتان را طوری تنظیم کنید که صبح موقع بیدار شدن احساس بیخوابی نکنید . بر اساس گفته محققان از دانشگاه میشیگان اگر فرد هنگام شب یک ساعت بیشتر بخوابد در یک سال ۶ کیلوگرم از وزن او کم می شود . همچنین میتوانید از حرکات ورزشی و یوگا کمک بگیرید ثابت شده زنانی که یوگا انجام می دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند . محققان دریافته اند که احساس آرامش به افراد کمک می کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند .

کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

 

سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید . هنگام خواب سوخت‌وساز بدن پایین است، اگر درست قبل از خواب شام بخورید کالری آهسته‌تر سوزانده می‌شود و به احتمال زیاد به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود . اگر بتوانید قبل از خواب بیشتر کالری حاصل از شام را بسوزانید ، بدن شما در طول شب از ذخایر چربی استفاده می‌کند و چربی‌ها را می‌سوزاند .

همچنین بخوانید :   تاثیرات مثبت زود خوابیدن و نقش آن در سلامتی بدن

تغییر در برنامه غذایی

غلات سبوس دار مصرف کنید . مصرف غلات کامل مثل جو ، جو دو سر ، گندم ، برنج نیز تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند و کلسترول را هم کاهش می دهند . سبزیجات بیشتری بخورید . با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده اید . به سالادتان هم به جای سس های چرب بهتر است آبلیمو اضافه کنید . سوپ بخورید . اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی این مزیت را دارد که شما معده تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می کنید . سوپ سبزیجات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می رساند هم کالری کمتری دارد . لازم به ذکر است سوپ های خامه ای و سوپ های پرچرب به هیچ عنوان نباید مصرف شود چون نتیجه معکوس دارد .

کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

قند مصرفی روزانه را کاهش دهید . به جای اینکه هر روز نوشابه میل کنید سعی کنید از شربت آبلیمو استفاده نمایید . این را فراموش نکنید که هر لیوان نوشابه حاوی ۱۰ قاشق شکر است . برای افزایش سوخت و ساز بدن میتوانید از چای سبز استفاده کنید همچنین سعی کنید مایعاتی مانند آب را بیشتر مصرف کنید . از فست فودها استفاده نکنید . غذای خانگی از هر لحاظ بهتر است و شما راحت تر میتوانید مقدار کالری دریافتی بدن را کنترل کنید . هر زمان که احساس گرسنگی کردید ولی میدانید که خارج از برنامه غذایی شماست میتوانید از آدامس نعنای قوی استفاده کنید . این نوع آدامس خیلی زود شما را از شر گرسنگی نجات خواهد داد .

یک منبع کم چرب و کم پروتئین به هر وعده غذایی اضافه کنید تا زمان بیشتری احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید . ماست کم چرب، کمی آجیل، کره بادام زمینی، تخم مرغ و لوبیا یا گوشت کم چرب بخورید . متخصصان می گویند وعده های غذایی مکرر و کوچک (هر ۳ تا ۴ ساعت) سطح قند خون را ثابت نگه می دارد . در انتخاب لبنیات ، سعی کنید لبنیات بدون چربی را انتخاب کنید و همچنین مصرف گوشت را محدود کنید . نکته مهم دیگر اینکه مصرف چربی را حذف کنید و بیشتر از چربی های سالم استفاده نمایید .

همچنین بخوانید :   با این ترفندهای آشپزی رژیمی به سادگی وزنتان را کاهش دهید
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی
کاهش وزن بدون رژیم غذایی و احساس گرسنگی

فعالیت های ورزشی

اگر باور قلبی داشته باشید که برای سلامت خود نیاز به کاهش وزن دارید بطور ناخودآگاه میزان فعالیت شما افزایش خواهد یافت . منظور از فعالیت ، حرکات سنگین ورزشی نیست بلکه کافیست هر روز بیست دقیقه پیاده روی کنید یا به کارهای منزل بپردازید ، چند گل زیبا در حیاط بکارید یا لیست خرید آشپزخانه تان را تهیه کنید و در کل سعی کنید که کالری بیشتری بسوزانید .

انجام تمرینات ایروبیک بسیار مفید است . ورزش ایروبیک باعث قدرت بخشیدن به قلب و ریه ها می شود و باعث میشود بدن بهتر از اکسیژن استفاده کند که به برای انجام تمرینات قدرتی و فیتنس عالی است . تمرینات قدرتی نیز به نوبه خود باعث افزایش حجم ماهیچه ها، کاهش چربی بدن، و حفظ تراکم استخوان ها میشود . ورزش ایروبیک شامل نوعی تمرین است که ضربان قلب و تنفس را برای مدتی مداوم بالا نگاه می دارد. این مسئله باعش می شود قلب و ریه ها بیش از حد معمول کار کنند و کالری بسوزانند . این نوع ورزش انواع مختلفی دارد که شامل دوچرخه، رقص ایروبیک، شنا، پیاده روی، و استپ می شود .

اگر انجام حرکات ایروبیک میسر نبود میتوانید حرکات ساده کششی را در منزل انجام دهید و کالری بسوزانید . حرکات گردشی گردن و شانه ، حرکات چرخشی دستها ، تمرینات شکمی مانند دراز نشست میتواند بسیار مفید باشد .

 

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط سعید
بارگذاری بیشتر در تناسب اندام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =

اینم جالبه

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای تقویت عضلات سینه : نماد بدن قوی ، سینه‌…