پیشگیری از آرتروز زودرس با رعایت نکات طلایی

471
پیشگیری از آرتروز زودرس
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/9g9i0

پیشگیری از آرتروز زودرس با رعایت نکات طلایی

همگی ما در انجام امورات روزانه مان چه در دوران جوانی، میانسالی و کهنسالی، یک اصل کلی داریم تا دچار «آرتروز زودرس» نشویم. ناهنجاری به مفهوم تغییر حالت از شکل ایده ال یا طبیعی می‌تواند تعریف گردد. ستون مهره‌ای به عنوان یک ساختار مهم در بدن، ساختار اصلی بدن را حفظ می‌کند و هرگونه تغییری که آن را از شرایط ایده آل خارج کند ناهنجاری ستون مهره‌ای بحساب می آید. در این قسمت از مجله اینترنتی بیر کلیک شما را با راه های پیشگیری از آرتروز زودرس آشنا می نماییم.

علت آرتروز زودرس

برخی مواقع یکسری بیماری‌ها هستند که غیرقابل کنترل است مانند بیماری‌های عفونی، التهابی و یا سل، اما برخی از این مشکلات که نه در کشور ما بلکه در سراسر جهان با آن مواجه هستند بحث شرایط کاری و شغلی است.

پیشگیری از آرتروز زودرس
پیشگیری از آرتروز زودرس

تغییر الگوی بیماری‌ها از بیمارهای عفونی و واگیردار به سمت مشکلات یا به طور واضح تر ضایعات سیستم اسکلتی عضلانی یا همان سیستم حرکتی که در حقیقت درگیری و آسیب عضلات و مفاصل و استخوان‌ها است، بشدت جدی باید تلقی شود، به خصوص در کودکان کم سن و سال و نوجوانی که بحث استفاده از سرگرمی های جدید مانند تلفن همراه یا تبلت و استفاده اشتباه و غلط از آن‌ها به مرور زمان می‌تواند افراد را در بزرگسالی دچار مشکلات اساسی کند و اگر به این کودکان و افراد آموزش مناسبی داده شود می‌تواند از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

عادت‌های غلط می‌تواند بسیار موثر باشد و از آن جایی که پیشرفت تکنولوژی در زندگی همه جا باز کرده و یک نوجوان به هیچ وجه نمی‌تواند بپذیرد کند که از کامپیوتر استفاده نکند و یا یک تبلت نداشته باشد، اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده صحیح از آن‌ها است.

همچنین بخوانید :   فواید عرق کاسنی در درمان کبد چرب و افزایش نیروی جنسی

همگی ما در انجام امورات روزانه مان چه در دوران جوانی، میانسالی و کهنسالی، یک اصل کلی داریم که هیچ گاه نباید در یک شرایط طولانی قرار بگیریم حتی اگر در شرایط درست و اصولی باشیم. باقی ماندن در یک حالت کاری طولانی مثل نشستن و ایستادن، موجب آسیب مفاصل و تخریب آن‌ها و سرانجام «آرتروز زودرس» مفاصل می‌شود.

راه های پیشگیری از آرتروز زودرس

کم کردن وزن، عدم قرار گرفتن در یک حالت ثابت برای طولانی مدت، حفظ گودی‌های کمری، پشتی و گردنی در شرایط عادی و راحت در زمان نشستن و حفظ زاویه ۱۰۰ تا ۱۲۰ درجه ستون مهره‌ای نسبت به استخوان ران روی صندلی را از جمله اساسی ترین روش های پیشگیرانه از ابتلا به مشکلات ستون مهره‌ای کمری و یا آرتروز زودرس ستون مهره‌ای در زمان انجام فعالیت‌های نشستنی هستند.

پیشگیری از آرتروز زودرس
پیشگیری از آرتروز زودرس

همچنین یکی از ایده آل ترین روش های پیشگیری از آرتروز زودرس یا و درمانهای آرتروز، تقویت ماهیچه های مجاور مفاصل تخریب شده است. به همین خاطر مشاوره با یک فیزیوتراپیست با دید پیشگیرانه و یا انجام تمرینات درمانی تحت نظر فیزیوتراپیست می‌تواند بسیار مفید باشد.

پیشگیری از آرتروز زودرس با رعایت نکات طلایی نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =

اینم جالبه

مواد ضروری برای تقویت استخوان ها و مفاصل و کاهش درد آنها

مواد ضروری برای تقویت و کاهش درد استخوان‌ها و مفاصل استخوان ها و مفاصل نقش مهمی در زندگی ا…