مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت کسب و کار مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

0
2
761
مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/ARJvh

مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

مدیریت بهتر کسب و کار :  رهبران خوب نه با اعمال قدرت ، بلکه با توانایی در سازگار شدن و همراهی کارمندانشان، شرکت را در مسیر موفقیت هدایت می‌کنند . کارآفرینان اغلب مسئولیت طیف وسیعی از فعالیت‌ها را به عهده می‌گیرند ، از بازاریابی گرفته تا توسعه‌ی کسب‌وکار و از حسابداری تا کنترل جریان نقدی شرکت . با این‌ حال آن‌ها فراموش می‌کنند که کلید اصلی پیشرفت یک شرکت، درگرو مهارت آن‌ها در رهبری پیشرفته است.

اکثر کارآفرینان و رهبران کسب و کار بارها و بارها در موقعیت‌های پرفشاری قرارگرفته‌اند و احساس سرگردانی کرده‌اند . اطمینان دارم بسیاری از آن‌ها به این واقعیت اعتراف می‌کنند! در چنین شرایطی بسیاری از کارآفرینان و رهبران کسب و کار ممکن است برای عبور از بحران مقطعی به همه چیز بله بگویند (در واقع کمترین میزان مخالفت را به خرج بدهند) و بعداً سر فرصت ته‌توی مشکل را دربیاورند! این نحوه‌ی برخورد کارآفرینان جوان ممکن است در طول مسیر کارآفرینی آن‌ها باعث اضطراب، ناامیدی و بی‌خوابی کشیدن در شب‌های متعدد بشود. در فرآیند کارآفرینی، رهبری نقش بسیار مهمی دارد.

مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند
مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

رهبری هوشمند یعنی در هر زمینه‌ای، بهترین افراد متخصص را به کار بگیرید . مثلاً اگر به توسعه‌ی نرم‌ افزارهای خود نیاز دارید، برنامه‌نویسان حرفه‌ای را استخدام کنید یا برای ثبت و تراز مالی شرکت، از کارشناسان حسابداری کمک بگیرید .

زمانی که می‌خواهید استخدام عوامل خود را شروع کنید، چه با کارمندان تمام‌ وقت کار کنید و چه کارمندان دور کار، باید به اهمیت ویژگی‌های یک رهبری خوب واقف باشید تا از اتلاف زمان و هزینه‌ی اضافه اجتناب کنید و درعین‌حال بتوانید فرهنگی شایسته برای شرکتتان خلق کنید.

در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم . لطفا همراه ما باشید .

همچنین بخوانید :   مدیریت یک کسب و کار کوچک با رعایت این نکات
مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند
مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

۱ – با کارکنان همراه باشید

بهترین رهبران، خودشان را در کنار افرادی قرار می‌دهند که مسئولیت هدایتشان را به عهده‌ دارند. کارآفرینی یعنی شما وارد رسانه‌های اجتماعی شوید و به تیم خود در تولید محتوای مناسب کمک کنید، به نیازهای مشتریان توجه کنید و با آن‌ها در مورد علایقشان گفتگو کنید. برای درک افرادی که در حیطه‌ی رهبری شما کار می‌کنند، باید خودتان را در کنار آن‌ها قرار دهید.

۲ – با کسب و کارهای دیگر مشارکت کاری ذاشته باشید

یکی از بهترین روش های توسعه یک کسب و کار کوچک مشارکت در برخی کارها می باشد. در صورتی که این شراکت را با خرده فروشان مستقل دیگر ایجاد نمایید هر کدام از طرفین نتیجه بسیار خوبی دریافت خواهند کرد. برای مثال یک آرایشگر و یک کافی شاپ می توانند با یکدیگر به خوبی همکاری کرده و در ادامه مشتریان می توانند به طور همزمان از هر دو بخش سرویس ارائه شده استفاده کنند.

۳ – در فضای مجازی حضور داشته باشید

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در اولین سال تاسیس خود، برای حضور فیزیکی در بازار زمان بیشتری نسبت به حضور در فضای مجازی اختصاص می دهند. در شرایط کنونی هر کسب و کار کوچک با ورود به دنیای مجازی شانس بیشتری برای رشد برخوردار می باشد. با پرداخت مبلغی اندک، با استفاده از سرویس های یک شرکت وب سایت خود را راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از استراتژی های بازاریابی سعی کنید فضایی مطلوب و دوستانه را برای ارتباط مجازی خود با مخاطبان کاری خود ایجاد نمایید.

همچنین بخوانید :   طرز تشخیص و شناسایی دروغ های یک رزومه

۴ – فروتن باشید

هیچ‌کس دوست ندارد برای یک رهبر خودشیفته و خودبین کار کند. برعکس، شما زمانی در رهبری خود به مقبولیت می‌رسید که اشتباهات تیم خود را تصدیق کنید و به آن‌ها اجازه بدهید از اشتباهشان درس بگیرند. رهبران بزرگ از اعتراف به نقصان‌ها ترسی ندارند. بهتر است با فروتنی و تواضع ،موانع راه را با تیم خود مطرح کنید و به کمک آن‌ها راه‌های عبور از این موانع را پیدا کنید. به‌ این‌ ترتیب هم کسب‌وکارتان را تقویت می‌کنید و هم فرهنگی منسجم در شرکت خود به وجود می‌آورید.

مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند
مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

۵ – همواره به یادگیری ادامه دهید

به خاطر خودتان ، تیمتان و شرکتتان، از آن دسته رهبرانی نباشید که هرگز علم خود را به‌روز نمی‌کنند و دانش تاریخ‌مصرف گذشته‌ی آن‌ها دیگر هیچ کاربرد عملی ندارد. تلاش کنید همیشه اطلاعات خود را نه‌تنها در مورد صنعتی که در آن کار می‌کنید، بلکه از جهان امروز، گسترش دهید. بهبود بینش شما، فضا را برای کارمندانتان باز می‌کند. آن‌ها به رهبری که اذعان دارد کامل نیست اما به یادگیری خود ادامه می‌دهد، بهتر اعتماد می‌کنند.

۶ – اعتبار خود را از دست ندهید

سبک رهبری و اعتبار شما باید با اهداف شرکتتان همسویی داشته باشد. فرض کنید شما وب‌سایتی دارید برای ارتباط پرستاران کودک و خانواده‌هایی که در جستجوی افراد قابل‌ اعتمادی برای نگه‌داری از فرزندانشان هستند. اولویت اول این است که خودتان هم نگرش مهربانی داشته باشید تا مردم بتوانند با شما و تیمتان راحت ارتباط برقرار کنند.

اعتبار و نیکنامی شما در جامعه و محیط کاری، تأثیر مستقیمی بر عملکرد تیمتان خواهد داشت، پس همیشه مراقب باشید که نگرش و بینشتان با اهداف شرکت هماهنگ باشد. خودتان باشید؛ اما بدانید که ادراکی افراد جامعه و تیمتان از شما دارند، تعیین‌کننده‌ی شکست یا موفقیت کسب‌وکارتان خواهد بود.

همچنین بخوانید :   مدیریت یک کسب و کار کوچک با رعایت این نکات

۷ – وقت مردم را هدر ندهید

جلسات طولانی و بلندپروازانه، در گذشته کاربردی بودند نه امروز. نیروی کار امروز از رهبرانی قدردانی می‌کند که به زمان آن‌ها احترام می‌گذارند. به‌جای اینکه هرروز صبح برای کارمندانتان یک ساعت نطق کنید، راه‌هایی سریع و بی‌دردسر برای ارتباط با آن‌ها پیدا کنید. بگذارید کارمندانتان به شیوه‌ای کار کنند که راحت‌ترند و کارایی‌شان بیشتر است؛ چه انفرادی، چه گروهی و چه از راه دور. هرچه بیشتر به وقت کارمندانتان احترام بگذارید، آن‌ها هم اشتیاق و انرژی بیشتری در رسیدن به اهداف شرکت خواهند داشت.

۸ – محصولی جدید تولید کنید

بهترین روش برای توسعه کسب و کار تولید محصولی جدید است و شعار شما در این مرحله می تواند این باشد که اگر این کار شرایط را بهتر نکند بدتر نخواهد کرد. این به آن معنانیست که شما باید تولید محصولات پر فروش خود را متوقف کنید اما تولید محصولی جدید، خود می تواند توجه بسیاری از مشتریان را نسبت به کار شما تغییر دهد. در صورتی که تولید محصول جدید موفقیت آمیز بود در ادامه می توانید محصولات بیشتری را تولید کرده و با استفاده از این روش کار خود را بیشتر و بیشتر توسعه دهید.

 

چند توصیه هوشمندانه

مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند
مدیریت بهتر کسب و کار با رهبری هوشمند

۱ – وظایف را به دیگران محول کنید و در اینکه عملکرد موفقی خواهند داشت به آن‌ها اعتماد کنید.

۲ – “مربی” (Mentor) کارمندان و اعضای استارتاپ خود باشید.

۳ – در هر شرایطی سعی کنید بهترین عملکرد را داشته باشید.

۴ – نترسید و به خود اجازه‌ی ریسک‌کردن بدهید.

۵ – هرگز پُل‌های پشت سر را خراب نکنید!

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

اینم جالبه

علائم و نشانه های استخدام کارمند نامناسب

علائم و نشانه های استخدام کارمند نامناسب نشانه های استخدام کارمند نامناسب : به‌عنوان یک مد…