مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی سلامت عمومی غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

0
1
859
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/AEWAU

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

 درد در زمان عادت ماهانه از جمله ناراحتی های شایع در دوران پریود خانم ها محسوب میشود . حساس شدن ، تغییرات خلق و خو ، احساس خستگی و کوفتگی بدن از جمله علائم عادت ماهانه است . درد پریود شاید به اندازه ای شدت یابد که فرد را از زندگی عادی بازدارد و مشکلاتی را برای او بوجود آورد . خانم ها اغلب برای کاهش درد از قرص های مسکن و ضده افسردگی استفاده میکنند که داروهایی شیمیایی بوده و دارای عوارض میباشد . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه معرفی کنیم پس با ما همراه باشید .

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

با وجود که این روزها مصرف قرص های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما این داروها گاهی اعتیاد آور هستند ومعمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد . برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها را در آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد . همچنین تغذیه نامناسب و جایگزین نکردن مواد مغذی و خونساز در سبد غذایی دختران و زنان موجب می‌شود تا برخی از افراد با کم‌خونی مواجه شوند . لذا بهترین روش برای کاهش علائم عادت ماهانه و جلوگیری از کم خونی ، رعایت برنامه غذایی صحیح میباشد .

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

اسيدهاي چرب

مطالعات زيادي نشان داده است که مصرف اسيدهاي چرب که عمدتا در غذاهايي مانند ماهي ، آجيل‌ها مثل گردو ، بادام و يا دانه‌هايي مانند کنجد وجود دارد ، سبب کاهش علايم ديسمنوره (درد هنگام پریود ) مي‌گردد .

همچنین بخوانید :   خواص فوق العاده گیلاس برای سلامتی بدن

زنجیل

این گیاه ریشه ای و تند ، تسکین دهنده سنتی درد دل ، رفع دریازدگی و حالت تهوع است . این گیاه که ویژگی آسپرین و ضد التهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای ، آرتریت و میگرن موثر باشد . در بسیاری از متون طب سنتی از زنجبیل به عنوان گیاه دارویی تسکین دهنده درد قاعدگی و باز کننده قاعدگی نام برده‌ شده است. زنان زیادی تجربه دردهای قاعدگی را دارند بدون آنکه خونریزی داشته باشند. برای باز شدن قاعدگی نوشیدن دم‌نوش زنجبیل بهترین انتخاب است. برای تهیه این چای کافی است یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده را در یک لیوان آب بجوشانید و قبل از خوردن غذا آن را صاف کرده و میل کنید.

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

دارچین

دمنوش تهیه شده از دارچین می‌تواند علاوه بر کاهش دردهای قاعدگی توان بدنی شما را افزایش دهد . برای تهیه این دمنوش می‌توانید از پودر دارچین و چوب آن استفاده کنید. اگر به چوب دارچین دسترسی دارید بهتر است دمنوش‌تان را با آن تهیه کنید. ۲ تا ۳ چوب دارچین را درون یک لیوان آب جوش بگذارید و سر لیوان را با نعلبکی ببندید. اجازه دهید دارچین به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بماند تا دم بکشد سپس چوب‌ دارچین را از لیوان خارج کرده و دمنوش را میل کنید. نوشیدن ۲ لیوان دمنوش دارچین و خوردن غذاهایی با طبع گرم مانند کاچی می‌تواند بهترین انتخاب برای نخستین روز قاعدگی باشد.

زیره سبز

زنان و دختران زیادی با شروع دوران قاعدگی دچار نفخ و دل‌دردهای ناشی از آن می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که عوارض ناشی از قاعدگی مانند دردهای ناشی از نفخ از درد قاعدگی برای زنان دشوارتر است. زیره سبز یک ضدنفخ واقعی است. در مواقعی که دچار دل‌درد ناشی از نفخ می‌شوید، بهترین کار خوردن یک لیوان از جوشانده زیره سبز است. این کار کمک می‌کند نفخ آرام‌آرام برطرف شده و درد ناحیه شکم تسکین پیدا کند . همچنین بروکلی نیز برای دردهای ناشی از نفخ مفید است . بروکلی حاوی کلسیم، ویتامین A، C، B6 و E، پتاسیم و منیزیم یعنی تمام مواد غذایی است که علائم سندروم پیش از قاعدگی را تسکین می‌دهد. به‌طورکلی مصرف غذاهای گیاهی و کم‌چرب کاهش‌دهنده درد زنان در این دوران است .

همچنین بخوانید :   11 مسکن طبیعی برای درمان دردهای مزمن
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

گیلاس

در ترکیبات میوه گیلاس ماده ای به نام آنتوسیانین وجود دارد که یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند و از خواص ذاتی این مواد یکی کاهش درد و تسکین دهندگی است.در واقع این ماده طبیعی عملکردی مشابه داروهای مسکن مانند آسپرین ها داردن با این تفاوت که هیچگونه ضرری ندارند.در صورتی که هرروز صبح یک کاسه گیلاس بخورید شاهد کاهش چشمگیر و در حدود ۲۵ درصدی التهاب در بدن خود خواهید بود .

بابونه داروی اضطراب

اضطراب، عصبانیت و تغییرات روحی و روانی از دیگر اختلال‌هایی است که با نزدیک شدن قاعدگی در دختران و زنان دیده می‌شود . در این روزها به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن زنان اتفاق می‌افتد خلق و خوی آنها دستخوش تغییر قرار می‌گیرد و حساسیت آنها در برابر مسایل مختلف بیشتر می‌شود . برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی و افزایش مقاومت بدن بهتر است چند روز پیش از شروع قاعدگی روزی ۲ فنجان چای گیاهی بابونه بنوشید .بهتر است این چای را در میان‌وعده‌های غذایی با اندکی عسل شیرین کرده و میل کنید . دمنوش یا چای تهیه شده از گل بابونه به شما کمک می‌کند تا حالت‌های روحی روانی خود را در طول دوران قاعدگی راحت‌تر کنترل کنید . نوشیدن این دمنوش را ۳ تا ۴ روز پیش از قاعدگی شروع کنید و تا پایان قاعدگی ادامه دهید .

غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه
غذاهایی برای کاهش درد عادت ماهانه

نکات مفید

توصیه می شود آب در دوران عادت ماهیانه با احتیاط بیشتری مصرف شود ؛ برای مثال هنگامی که فرد ومخصوصا دختران جوان ناشتا هستند، آب نخورند . به طور کلی درمانگرهای محلی اعتقاد دارند که در این دوران از استعمال آب زیاد و مخصوصا آب سرد در هنگام شست وشوی دستگاه ادراری تناسلی پرهیز شود . همچنین توصیه می شود در صورت امکان فرد در روزهای اول قاعدگی حمام نرود . سعی کنید لباس های نخی و پشمی پوشیده و بدنتان را گرم نگه دارید . داشتن استراحت کافی جزو اصلی ترین نیازهای این دوره است پس سعی کنید به اندازه کافی استراحت نمایید . به هنگام دراز کشیدن پاهایتان را بالا بگیرید و زانوها را جمع کنید همچنین سعی کنید از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کنید تا از بروز کمردرد در این دوران جلوگیری شود .

همچنین بخوانید :   اپلیکیشن Flo دستیار هوشمند خانم ها در تقویم عادت ماهانه

 

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط سعید
بارگذاری بیشتر در سلامت عمومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

اینم جالبه

فواید سماق و تاثیرات شگفت انگیز آن برای سلامتی

فواید سماق و تاثیرات شگفت انگیز آن برای سلامتی حتما تا بحال به همراه کباب و کوبیده از سماق…