طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

852
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/h48m9

طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

طول عمر بیشتر زنان : جاودانگی ، یکی از بزرگ ترین آرزوهای تمام ما انسان هاست اما نمی توان در این دنیای فانی جاودانه ماند و زندگی کرد. آیا دنبال راه حلی برای داشتن زندگی سالم هستید؟ آیا میدانید فقط می توان با یک برنامه ریزی صحیح و تغییر در روش زندگی، کیفیت و طول عمر را افزایش داد. می پرسید چطور؟ در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم در مورد راز طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی صحبت کنیم . همراه ما باشید .

طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

۱ –  دفع استرس

استرس می‌تواند عواقب بدی مانند افسردگی، اضطراب و بیماری‌های قلبی برای زنان به دنبال داشته باشد. به همین دلیل متخصص زنان توصیه می کند با استرس و راهکارهای مدیریت استرس برای رسیدن به آرامش آشنا شده و همواره به آن‌ها عمل کنید .

۲ – نگرفتن رژیم لاغری سریع و سخت

خوردن غذاهای سالم به این معنی نیست که خود را از خوردن کیک شکلاتی مورد علاقه‌تان باز دارید . فقط اعتدال را رعایت کرده و زیاده روی نکنید. از پروتئین کم، چربی‌های سالم، کربوهیدرات و فیبر استفاده کنید بدین ترتیب بدون گرفتن رژیم های سخت و طاقت فرسا تناسب اندام خود را حفظ کرده اید .

۳ – عدم زیاده روی در مصرف کلسیم

مصرف زیاد کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه و حتی بیماری‌های قلبی را افزایش دهد . اگر زیر ۵۰ سال سن دارید، روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم و اگر بالای ۵۰ سال سن دارید، روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم (وعده‌های غذایی سرشار از کلسیم مانند شیر، ماهی قزل آلا و بادام ) نیاز دارید.

طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

۴ – انجام بیشتر ورزش کاردیو

زنان حداقل ۳ تا ۵ بار در هفته به ورزش‌ مقاومتی ، کاردیو (مخفف کلمه‌ی «Cardiovascular» است.  این تمرینات در یک بازه‌ی زمانی طولانی انجام می‌شود که باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر در رگ‌ها، و نهایتاً حمل مواد مغذی و اکسیژن به تمام سلول‌ها خواهد شد.) و تحمل وزن برای جلوگیری از پوکی استخوان، بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نیاز دارند . همچنین ورزش احساس خوبی به فرد می‌دهد و متخصص زنان تاکید می کند که این حس برای سلامت روان زنان واقعاً مفید است.

همچنین بخوانید :   با دلایل مختلف دردهای شکمی و خطرات آنها آشنا شوید

۵ – تجربه بارداری

اگرچه بسیاری از زنان در اواخر ۳۰ سالگی و اوایل ۴۰ سال مشکلی برای بارداری ندارند، توانایی بارداری ممکن است از سن ۳۲ سالگی کاهش پیدا کند. پس اگر بچه می‌خواهید، با دکتر زنان خود در این زمینه مشورت کنید.

۶ – استفاده از روش‌های ضد بارداری در صورت عدم آمادگی

متخصص زنان یاد آور می شود که روش‌های جلوگیری از بارداری زمانی که آمادگی ندارید نه تنها از بارداری جلوگیری می‌کنند بلکه تحقیقات نشان می‌دهد، این روش ها خطر ابتلا به سرطان رحم و سرطان تخمدان را کاهش داده و سیستم بدن را تنظیم می‌کنند .

۷ – مراجعه نزد متخصص زنان حداقل سالی یکبار

اگر بالای ۲۱ سال هستید، هر ۳ سال یکبار برای معاینه و بررسی سرطان دهانه‌ی رحم، تست پاپ اسمیر را انجام دهید. اگر بین ۳۰ تا ۶۵ سال هستید، می‌توانید تست پاپ اسمیر و ویروس پاپیلوما انسانی (HPV) را هر ۵ سال انجام دهید. اگر بالای ۶۵ سال دارید، می‌توانید با مشورت دکتر زنان آزمایش‌های منظم را قطع کنید. اگر در معرض خطرات ناشی از بیماری های مقاربتی قرار دارید هر سال تست کلامیدیا، سوزاک و سفلیس، تبخال تناسلی و زگیل تناسلی را انجام دهید. حداقل یک‌بار آزمایش HIV یا ایدز را انجام دهید و اگر در معرض خطر هستید مرتب این آزمایش را تکرار کنید. این معاینه سالانه را نزد متخصص زنان فراموش نکنید.

طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

۸ – لذت بردن از رابطه‌ی جنسی با همسر

رابطه‌ی جنسی استرس را کم کرده و احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می‌دهد. اما این در صورتی است که از این رابطه لذت ببرید در مورد چیزهایی که این لذت را کم می‌کنند مانند خشکی واژن و درد واژن با متخصص زنان خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید :   تغییرات ناگهانی اندازه سینه خانم ها چه دلایلی دارد

۹ – خواب بیشتر

نیاز به خواب در افراد متفاوت است، اما اگر به سختی از خواب بیدار می‌شوید یا به راحتی خسته شده و یا در تمرکز کردن مشکل دارید به این معناست که خواب کافی ندارید. متخصص زنان هشدار می دهد نداشتن خواب کافی افراد را در معرض خطر بیماری های قلبی و روانی قرار می‌دهد.

۱۰ – تهیه برنامه غذایی و ورزشی

از غذاهای پر چرب و سرخ شده پرهیز کنید و حداقل روزی نیم ساعت ورزش کنید. اگر از همین حالا این نکات را رعایت کنید تا آخر عمر از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

همچنین اگر تصمیم دارید در آینده باردار شوید، متخصص زنان خوردن یک عدد مولتی ویتامین را توصیه می کند چرا که فولیک اسید لازم برای بدن بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم در روز را تأمین می‌کند. حداقل یک ماه قبل از بارداری خوردن فولیک اسید را شروع کنید و تا سه ماه اول بارداری ادامه دهید.

طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

۱۱ – انتخاب متخصص زنان و زایمان مناسب برای خود

یک دکتر زنان خوب و قابل اعتماد پیدا کنید. قبل از مراجعه به دکتر زنان لیستی از سؤالات خود تهیه کنید تا هنگام سوال از دکتر زنان سوالات مهم را فراموش نکنید. مانند:

چه روش جلوگیری از بارداری برای من مناسب‌تر است؟ بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی چیست؟ چه واکسن‌هایی نیاز دارم؟

۱۲ – شناسایی سوابق بیماری در خانواده‌

آیا خواهر، مادر یا مادر بزرگتان قبل از رسیدن به ۵۰ سالگی سرطان سینه یا بیماری قلب داشته‌اند؟ آیا اعضای خانواده‌تان سابقه‌ دیابت دارند؟ این سؤالات برای کمک به دکتر زنان برای فهمیدن مشکل شما مهم است.

همچنین بخوانید :   اپلیکیشن Flo دستیار هوشمند خانم ها در تقویم عادت ماهانه
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی
طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی

۱۳ – انجام آزمایش های اصلی زنان

متخصص زنان توصیه می کند از سن ۲۱ سالگی تست پاپ اسمیر را برای بررسی سرطان های مربوط به دهانه رحم شروع کنید. اگر سنتان بین ۳۰ تا ۶۰ سال است می‌توانید هر ۳ سال تست پاپ اسمیر دهید یا هر ۵ سال همراه با تست HPV (ویروس پاپیلوما انسانی) آن را تکرار کنید.

اگر در معرض بیماری های مقاربتی قرار دارید به گفته متخصص زنان هرسال تست کلامیدیا، سوزاک و حداقل یکبار آزمایش HIV (تست ایدز) دهید. همچنین آزمایش‌های مقاربتی دیگر مانند تریکومونا، سفلیس و هپاتیت ب را نیز انجام دهید.

اگر فشار خون نرمال دارید هر ۲ سال آن را چک کنید. اگر فشار خون بالایی دارید مرتب آزمایش داده و تست دیابت نیز انجام دهید. آزمایش کلسترول نیز بسیار مهم است.

۱۴ – انجام آزمایش ژنتیک

متخصص زنان با توجه به سابقه‌ بیماری خانوادگی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، سرطان تخمدان و سرطان سینه را ارزیابی کند و با توجه به آن‌ها اقدامات پیشگیرانه را به شما توصیه کند.

طول عمر بیشتر زنان با رعایت دستورالعمل های سلامتی نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =

اینم جالبه

کم استرس ترین شهرهای جهان و رتبه تهران در استرس

کم استرس ترین شهرهای جهان و رتبه تهران در استرس همه ما کم و بیش از تاثیرات استرس بر زندگی …