مجله اینترنتی بیر کلیک سبک زندگی زندگی شاد تنها با رعایت این ۶ قانون طلایی

زندگی شاد تنها با رعایت این ۶ قانون طلایی

0
2
زندگی شاد
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/HvYmR

زندگی شاد تنها با رعایت این ۶ قانون طلایی

در دورانی که اکثریت ما به خودمان می بالیم که به شدت مشغولیم و به کمک تکنولوژی شبانه روز با هم در ارتباطیم، از یاد بردن این نکته که امور ساده‌ای در زندگی روزمره موجب شادی ما می‌شوند، بسیار امکان پذیر است. در نتیجه بعضی اوقات باید روش هایی برای بازگرداندن این سادگی به زندگی‌ روزمره مان پیدا کنیم. در این مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم شما را با ۶ قانون طلایی که باعث می شود زندگی شاد داشته باشید آشنا می نماییم.

۱ – زنگ زدن را جانشین پیغام زدن بکنید

پیام فرستادن، روشی محبوب برای برقراری ارتباط شده است، به طوری که کاربرد اصلی تلفن را از یاد برده ایم: زنگ زدن به سایرین و مستقیم صحبت کردن! بله، آن طرف تلفن حقیقتا یک انسان وجود دارد! زمانی که پیغام می‌فرستید به راحتی احتمال دارد در برداشت طرف مقابل، قسمتی از مفهوم کلامتان از بین برود.

زندگی شاد
زندگی شاد

سوءتفاهم‌ها به سادگی اتفاق می‌افتند و یقینا سروسامان‌دادن به مشکلات ارتباطی یا مسائل مالی که احتمال دارد برایتان پیش بیاید، بسیار مشکلتر خواهد بود. علاوه بر زمانبر بودن، زمانی که پیام می‌فرستید، احساسات و حس درونیتان نیز منتقل نمی‌شوند و قادر نخواهید بود متوجه شوید که طرفتان چه احساسی دارد.

آیا برداشتن تلفن و زنگ‌زدن بهتر نیست؟ با این روش می‌توانید خیلی راحتر احساساتتان را نشان دهید، این شرایط به وجود نمی‌آید که طرف مقابل از پیغام شما برداشت نادرستی داشته باشد، عواطف از بین نمی روند و سوءتفاهمی به وجود نخواهد آمد. زنگ زدن سریع‌تر است و وقت کم‌تری می‌گیرد (چون که در ردوبدل کردن پیغام‌ها، چندین و چندبار روی مساله مورد نظر تامل می‌کنید) و مهم‌تر اینکه با تلفنی حرف‌زدن، از این جهت که کارهای روزمره را به صورت صحیح سرو‌سامان داده‌اید، احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.

همچنین بخوانید :   تغییر فصل ها با خلق و خوی انسان ها چه کارها که نمیکند

۲ – حس درونی تان را بیان کنید

آیا شما هم از آن قبیل افرادی هستید که دوست دارید عواطفتان را پنهان کنید؟ درزمان عصبانیت، نمی گذارید کسی متوجه شود که عصبانی هستید. زمانی که از فردی ناراحتید، اجازه نمی‌دهید که آن شخص متوجه شود. زمانی که کسی کاری را انجام می‌دهد که باعث ناراحتیی شما می شود، به آن‌ها نمی‌گویید؟ این شیوه رفتاری، استرس زیادی به زندگی شخصی شما وارد می‌کند، شما را ناراحت می‌کند و سرانجام همه این احساسات یکجا بیرون می‌ریزند و این به هیچ وجه خوب نیست. چون که نه از دید روان‌شناختی و نه از دید جسمانی با سلامتی سازگاری ندارد. توصیه می شود روشی پیدا کنید تا این احساسات را به‌ گونه ای سازنده به سمتی دیگر سوق دهید. به عنوان مثال با یک دوست صحبت کنید. با این عمل در بلندمدت، زندگی شاد و بسیار خوش‌حال‌تری تجربه خواهید کرد.

زندگی شاد
زندگی شاد

۳ – از مقایسه دوری کنید

امروزه اکثریت ما چندین بار در روز به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنید و پست‌های سایرین را درمورد اینکه چه فعالیت هایی انجام می‌دهند، می‌خوانید؟ انسان هایی را می‌بینید که به دور دنیا سفر می‌کنند، تفریح می کنند، به رستوران‌های شیک می‌روند. در وجودتان کمی احساس حسادت می‌کنید و با خودتان می اندیشید که «چرا من همچین کارهایی انجام نمی‌دهم؟».

به جای اینکه وقتتان را صرف خواندن فعالیت های سایرین کنید، از خانه بیرون بروید و زندگی خودتان را بسازید. به مکان هایی که علاقه مندید، سفر کنید، کتابی را که دوست دارید، مطالعه کنید، کوه‌نوردی کنید و مهم‌تر اینکه از مقایسه زندگی خودتان با سایرین دست بکشید. به هر قیمتی که شده، از مقایسه کردن دست بکشید، زیراکه مقایسه کردن، به شما رضایت نمی دهد. عملی که شما را خوشحال و راضی میسازد، داشتن زندگی شاد است.

همچنین بخوانید :   مواظب باشید و از این مدل ازدواج ها در امان بمانید

۴ – زود قضاوت نکنید

تا حالا اتفاق افتاده است که حدس بزنید عزیزان و اطرافیانتان چه فکری می‌کنند و به طورکامل در موردشان اشتباه کرده باشید؟ آیا اتفاق افتاده است که فکر کنید آن‌ها چه چیزی را دوست دارند در شرایطی که اصلا این‌طور نبوده است؟ زودقضاوت کردن و حدس زدن اینکه اشخاص، چه فکری می‌کنند، می‌تواند دردسرساز باشد. با باز نگاه داشتن ارتباطاتتان و صریحا سوال‌کردن از اطرافیانتان، هم از سوءتفاهم‌ها جلوگیری می‌کنید و هم ارتباطی مناسب تر و شادتر خواهید داشت.

زندگی شاد
زندگی شاد

۵ – به جای حرف عمل کنید

ما معمولا خود را در شرایطی می‌یابیم که نمی‌دانیم زمانی که عزیزانمان به ما احتیاج دارند، چگونه آرامشان کنیم. چونکه احساس می‌کنیم، بلد نیستیم چگونه این کار را انجام دهیم. مظطرب می شویم که حالا چه کنیم و عاملی که شرایط را بدتر می‌کند این است که بعضی اوقات اطرافیانمان حتی نمی‌خواهند صحبت کنند. شما در این شرایط چه می‌کنید؟ بعضی اوقات تنها عملی که باید انجام دهید این است که کنارشان باشید. به همین آسانی! آن‌ها به کلمات شما احتیاجی ندارند و قصدی برای صحبت کردن ندارند بلکه فقط به حضور دل‌گرم‌کننده شما احتیاج دارند.

۶ – استرس به خودتان ندهید

ما معمولا به‌جای سعی فعالانه، با استرس بیهوده درباره آینده، موضوعات را بیش ازحد پیچیده می‌کنیم. توصیه می کنیم طمانتان را صرف کارهایی کنید که اکنون کنترل‌شان در دست شماست و استرسی درباره مسائلی را که توانایی کنترلش را ندارید کنار بگذارید.

زندگی شاد تنها با رعایت این ۶ قانون طلایی نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

اینم جالبه

تجربه یک زندگی شاد و آرام با ۲۱ عادت خوب

تجربه یک زندگی شاد و آرام با ۲۱ عادت خوب تجربه یک زندگی شاد و آرام : در دنیای پراضطراب و ا…