بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

356
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/PkYRW

بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

بازاریابی ویروسی نوع جدیدی از بازاریابی اینترنتی است که با رشد شبکه های اجتماعی بوجود آمده است . در واقع بازاریابی ویروسی در محیط شبکه های مجازی و از طریق کاربران آن انجام میگیرد . شاید شما بپرسید چرا نام آن را ” ویروسی ” انتخاب کرده اند برای جواب دادن به این میتوان به سراغ خود ویروس رفت . ویروس ها دارای پوششی پروتئینی هستند و هر زمان که به یک سلول سالم برسند از طریق همین پوشش پروتئینی یک پیوند قوی با سلول ساده برقرار میکنند و سپس کدهای DNA سلول سالم را طوری تغییر میدهند که سلول سالم به یک کارخانه تولید کننده این ویروس تبدیل شود . بازاریابی ویروسی نیز به کمک کاربران اینترنت کالاهای خود را ویروسی وار در محیط مجازی پخش میکنند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی ویروسی با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه باشید .

بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار
بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

بازاریابی ویروسی

بصورت ساده میتوان گفت بازاریابی ویروسی  viral marketing عبارتست از پراکندن پیام میان مردم به هر تعداد که ممکن است ، بدون این‌ که پولی برای تبلیغات صرف شود . در واقع این نوع بازاریابی، مانند ویروس خود را تکثیر می‌کند و مشتری منتشرکننده آن است . متداول‌ترین روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه جهانی اینترنت است که با افزایش تعداد کاربران اینترنت اهمیت آن روز به روز افزایش بیشتری می‌یابد . خریداران کالا و خدمات به صورت online دایماً در حال توسعه شبکه خود هستند و بیشتر از گذشته به سایر خریداران برای یادگیری و یا توصیه محصولات و خدمات جدید متکی هستند .

البته کاربران اینترنت به همین سادگی راضی به پخش آگهی آن هم بصورت رایگان نیستند . شما یک لطیفه خنده دار را درنظر بگیرید این لطیفه میتواند به سرعت در محیط اینترنت پخش شود منظورم اینست که خنده دار بودن لطیفه ، انگیزه لازم را به کاربران میدهد تا آن را پخش کنند . در مورد پیام های تبلیغاتی نیز نیاز به ایجاد علاقه و انگیزه لازم در کاربران است تا این پیام های تبلیغاتی را برای لیست دوستان خود ارسال کنند .

همچنین بخوانید :   تاثیر تکنولوژی بر زندگی امروزی بشر
بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار
بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

اگر خوب به اطراف خود و محیط های مجازی که در آن حضور دارید دقت کرده باشید به احتمال زیاد بازایابی ویروسی را دیده یا شاید حتی خودتان آن را انجام داده باشید . اجازه بدهید یک مثال ساده بزنیم . ممکن است در تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر با این پیام های تبلیغاتی روبرو شده باشید . یکی از دوستان یک پیام تبلیغاتی را برای شما ارسال میکند که یک محصول خاص را تبلیغ میکند . این دوست از شما میخواهد که این پیام را به تمام مخاطبین خود در شبکه مجازی ارسال کنید تا بازدیدهای این پیام افزایش یابد . اگر دلیل اینکار را از دوست خود بپرسید متوجه خواهید شد که شرکت ارائه دهنده این کالای خاص ، یک پاداش یا هدیه را به ازای تبلیغ کالا به دوست شما داده و یا خواهد داد .

در واقع بازاریابی ویروسی نوع جدید از بازاریابی اینترنتی است که کاربران شبکه های مجازی در ازای دریافت پاداش (یک مبلغ مشخص) پیام های تبلیغاتی یک شرکت را بین مخاطبین خود به اشتراک میگذارند . در برخی از کانال های تلگرامی به وضوح دیده شده که ادمین کانال به مخاطبین خود پیشنهاد میکند در یک مسابقه شرکت کنند . مسابقه به اینصورت برگزار میشود که اعضای داوطلب هر کدام یک بنر تبلیغاتی (پیام تبلیغاتی که شرکت آماده کرده است و شامل مشخصات کالا ، قیمت و راهنمای خرید و … است ) با کد مشخص کنند داوطلب دریافت میکنند و به مخاطبین خود ارسال میکنند . هر داوطلبی که بنر تبلیغاتی او بازدید بیشتری داشته باشد برنده مسابقه خواهد بود .

همچنین بخوانید :   در فصل زمستان با این ادویه ها صمیمی باشید
بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار
بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

استراتژي بازاريابي ويروسي

بازاريابي ويروسي هر استراتژي است که افراد را به انتقال پيام بازاريابي به ديگران تشويق می‌کند و ايجادکننده امکان رشد ترويجي در نمايش و نفوذ پيام است . دو بینش در بازاریابی ویروسی وجود دارد :

۱ – دنيايي که در آن بازاريابان مي‌توانند با هزينه‌هاي تقريباً معادل صفر ، مشتري ايجاد کنند .

۲ – پيشنهاد می‌کند که ارتباطات از حالت “بازارياب – مصرف‌کننده” به طرف “مصرف‌کننده- مصرف‌کننده” جابه‌جا شود . در واقع، بيشترين قدرت در فروش محصولات و ايده‌ها از طريق بازارياب به مشتري صورت نمي‌گيرد ، بلكه از طريق مشتري به مشتري انجام مي‌شود .

ده روش موثر برای بازاریابی ویروسی :

بازاریابی ویروسی به مردم این امکان را می دهد تا از محصولات و سرویس های شما بصورت رایگان استفاده کنند . این امکان در جهت چندبرابر کردن و سرعت بخشیدن به فروش شما در اینترنت بسیار موثر خواهد بود . ایده پنهان در بازاریابی ویروسی این است که شما تبلیغ خود را به همراه جایزه ای در اختیار دیگران برای استفاده یا هدیه آن به دیگران ، قرار می دهید .

۱ – به دیگران اجازه دهید از مقاله های شما برای استفاده در وب سایت، مجله الکترونیکی، خبرنامه ها و کتب الکترونیکی خود بهره مند شوند . شما میتوانید منبع و امکان چاپ مجدد مقاله را در انتهای آن قرار دهید .

۲ – اجازه دهید دیگران از هر هدیه رایگان شما به عنوان جایزه برای فروش محصول یا معرفی خدمات شما استفاده کنند .

بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار
بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

۳ – اجازه دهید دیگران از صفحه تبادل نظر online شما روی وب سایت خود استفاده کنند . بعضی افراد این صفحه را در اختیار ندارند . می توانید در ازای اجازه استفاده دیگران از این صفحه ،بنر خود را در بالای صفحه اضافه کنید .

۴ – به دیگران اجازه دهید بر روی سرور شما وب سایتی به رایگان ایجاد کنند . به ازای فضای رایگانی که در اختیار آنها قرار می دهید، از فضای تبلیغاتی وب سایتهای آنان استفاده کنید .

همچنین بخوانید :   با این روش ها تبلیغات خود را در اینستاگرام حرفه ای کنید

۵ – به دیگران اجازه دهید لینک سایت خود را در دفترچه راهنمای رایگان وب سایت سایت شما قراردهند و در مقابل از آنها بخواهید لینک وب سایت شما را در وب سایت خود قرار دهند .

۶ – سرویس های online رایگانی مانند Email رایگان ، ثبت رایگان در موتورهای جستجو گر و … در وب سایت خود ارائه نمائید . به دیگران اجازه دهید از این سرویس ها در وب سایت یا مجله الکترونیکی خود بهره گیرند .

۷ – به دیگران اجازه دهید نرم افزار های رایگان شما را به دوستان خود هدیه دهند . فراموش نکنید تبلیغات خود را در داخل برنامه ها قرار دهید .

۸ – امکان بهره گیری از نمونه طرح های گرافیکی وب سایت و یا خبرنامه را برای دیگران فراهم آورید تا از آنها استفاده نموده یا به دیگران هدیه دهند . شما فقط تبلیغات خود را در آنها بگنجانید .

۹ – اگر کتاب الکترونیکی دارید ، به دیگران اجازه دهید تبلیغات خود را به رایگان در آن اضافه کنند . به یاد داشته باشید با این کار، آنها کتاب الکترونیکی شما را در اختیار بازدیدکنندگان وب سایت خود یا مشترکین مجله الکترونیکی خود قرار می دهند .

۱۰ – امکان استفاده از کتاب الکترونیکی خود را برای دیگران فراهم آورید . اجازه دهید دیگران کتاب الکترونیکی شما را به بازدیدکنندگان خود ارائه نمایند . بازدید کنندگان جدید نیز باید بتوانند کتاب را در اختیار دیگران بگذارند . ادامه این کار موجب پخش شدن ویروسی کتاب الکترونیکی شما و در حقیقت تبلیغ شما و محصولات و خدمات شما در اینترنت می شود .

بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =

اینم جالبه

نرخ جدید اینترنت نامحدود سقف دار اعلام شد

نرخ جدید اینترنت نامحدود سقف دار اعلام شد بالاخره بعد از حرف و حدیث های بسیار ، قیمت تعرفه…