این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است

395
این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/yejk7

این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است

یکی از تاثیرات مهم یوگا که طرفداران بسیاری دارد کاهش استرس بدن است . حتی پس از اولین جلسه کلاس یوگا ، میتوانید کاهش استرس بدن را تجربه کنید . برخی تمرینات یوگا شامل تکنیک های مدیتیشن است که موجب تنفس عمیق، تسلط بر ذهن و توقف صدای ذهن است که معمولا به دلیل استرس ایجاد می شود . خصوصیت ضد استرس یوگا یک پاسخ بیوشیمیایی است . به زبان ساده میتوان گفت حرکات یوگا در میزان تولید هورمون در بدن تاثیر گذاشته و موجب کاهش استرس میشود . البته این کاهش استرس تنها یکی از تاثیرات یوگا در بدن است . در این بخش از مجله اینترنتی بدن قصد داریم شما را با این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن آشنا کنیم .

این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است
این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است

این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن

همه افراد به طور قطع اطلاعاتی در مورد هورمون‌ها دارند . زمانی که صحبت از بازیابی طبیعی تعادل هورمون‌ها به میان می‌اید ، یوگا می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد . تمرینات یوگا به افراد کمک می‌کند سلامت فیزیکی و ذهنی خود را همیشه تحت نظر داشته باشند . سیستم غدد درون ریز، که از مجموعه‌ای از غدد تولید کننده هورمون ساخته شده است ، برای انجام هر عملکردی در بدن ضروری است . این عملکردها از سطح انرژی تا رشد و توسعه بدن و نیز انجام صحیح متابولیسم و عملکردهای جنسی را در بر می‌گیرد . زمانی که با عدم تعادل هورمونی درگیر هستید ، ممکن است از نشانه‌های متعدد گسترده‌ای همچون سردرد، مشکلات پوستی، بی خوابی، خستگی، افزایش وزن و مشکلات خلق و خو رنج ببرید .

همچنین بخوانید :   آرامش و سلامت ذهن با اجرای این ورزشها

به همین خاطر نیز حفظ تعادل در سیستم غدد درون ریز برای داشتن سلامت کلی بسیار مهم است . حرکاتی که در ادامه شرح داده خواهد شد می‌تواند غدد تولید کننده هورمون را تحریک کند و به آن‌ها کمک کند عملکرد بهینه خود را حفظ کنند . این امر نیز منجر به تولید مداوم و توزیع هورمون‌ها در سرتاسر بدن می‌شود .

این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است
این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است

حالت شبیه شتر Ustrasana

این حالت به خاطر گسترده بودن طیف آن مزایای شناخته شده بسیاری دارد و تنها برای تنظیم هورمون‌های بدن به کار نمی‌رود . زمانی که این حالت را انجام می‌دهید ، بدن شما تحریک اندام‌های بدن به خصوص در ناحیه گردن را شروع می‌کند . همان طور که می‌دانید ، گردن مکانی است که غده تیروئید و پاراتیروئید در آن قرار دارد و این بدین معنی است که انجام چنین حالت‌هایی برای این غدد بسیار مفید خواهد بود . برای اینکه بتوانید در این حالت قرار بگیرید، روی زانوهای خود بنشینید . ران خود را به آرامی به سمت یکدیگر حرکت دهید و استخوان‌های باسن را کمی به سمت نیم تنه بالا بیاورید . در همین زمان ساق پا و انگشتان پا باید پایدار و محکم روی زمین باقی بماند . دستان خود را به سمت پشت ببرید و سعی کنید نوک انگشتان بدنتان را لمس کند . زمانی که استخوان‌های شانه به سمت دنده‌ها حرکت می‌کند باید نفس عمیقی بکشید . کمی به عقب تکیه داده و دستان خود را به گونه ای پایین بیاورید که پاشنه پا را لمس کند و سپس بازوی خود را به سمت خارج حرکت دهید . به مدت سی ثانیه در همین حالت باقی بمانید . سپس به حالت اولیه خود برگردید سعی کنید بارها این حرکت را تکرار کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید .

همچنین بخوانید :   کاهش وزن ایده آل با اجرای 10 عادت شبانه
این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است
این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است

حالت مار کبرا Bhujangasana

حالت مار کبرا می‌تواند غده آدرنال را ماساژ دهد . وقتی غده آدرنال با این روش تحت تاثیر قرار می‌گیرد قادر خواهد بود عملکرد بهتری داشته باشد . همین امر موجب می‌شود بدن به خوبی با استرس مبارزه کند و از تنش رهایی یابد . برای انجام این حرکت ، بر روی شکم و به صورت صاف روی زمین دراز بکشید پاهای خود را جفت کنید و کف دست خود را روی زمین بگذارید . در آغاز کار سرتان را روی زمین قرار دهید و بعد به آرامی بلند کنید . این حرکت را به مدت یک دقیقه نگه دارید و دم و بازدم عمیقی داشته باشید . سپس به حالت اولیه خود برگردید . این حالت را چند بار تکرار کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید .

این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است
این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است

حالت شبیه خرگوش Sasangasana

این حرکت برای تحریک غده تیروئید و پاراتیروئید بسیار مفید است . همچنین متخصصان بر این باورند که استفاده از این حالت در یوگا می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند . غده تیروئید در گردن واقع شده و هورمون‌هایی را تولید می‌کند که رشد و عملکرد متابولیک بدن را تنظیم می‌نماید . غده پاراتیروئید نیز در گردن قرار دارد و مقدار کلسیم آزاد شده در بدن را کنترل می‌کند . اگر تعادل هورمون‌های غده پاراتیروئید به هم بخورد، می‌تواند برای توزیع کلسیم مضر باشد . برای اینکه بتوانید از این حالت استفاده کنید، روی زانوهای خود بنشینید . بازوهای خود را به سمت پشت گسترش دهید و در کف پای خود نگه دارید . چانه خود را به سمت قفسه سینه بیاورید. باسن خود را به سمت بالا بکشید و در همین حالت ۵ نفس عمیق بکشید . می‌توانید به آرامی به حالت اولیه خود برگردید . این مراحل را سه بار تکرار کنید .

این حرکات یوگا برای تعادل هورمونی بدن مفید است نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =

اینم جالبه

کاهش وزن ایده آل با اجرای ۱۰ عادت شبانه

کاهش وزن ایده آل با اجرای ۱۰ عادت شبانه کاهش وزن ایده آل : آنچه که شما در انتهای روز انجام…