مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی اطلاعات پزشکی ویتامین های کاهش دهنده استرس کدام ها است

ویتامین های کاهش دهنده استرس کدام ها است

0
2
321
ویتامین های کاهش دهنده استرس
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/QFQ5m

ویتامین های کاهش دهنده استرس کدام ها است

اگر به شما بگوییم که برطرف کردن تمام استرس اضافی می‌تواند به راحتی جای دادن یک یا دو قرص ویتامین در رژیم غذایی روزانه شما باشد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ پژوهش ها نشان داده است که در حقیقت برخی از ویتامین‌های مشخص، توانایی کاهش اظطراب را دارند. در این مطلب از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم شما را با ویتامین های کاهش دهنده استرس آشنا نماییم.

ویتامین ب

ویتامین B های گوناگون زمانی که با ب. کمپلکس ادغام شوند، تبدیل به یک منبع واقعی برای تسکین استرس می‌شوند. از آن‌جا که ویتامین B و فولیک اسید بر میزان قند خون، ترکیب سروتونین، استرس و سلامت غدد فوق‌کلیوی ما تاثیر می‌گذارند، به عنوان اهرمی برای سرکوب کردن استرس در نظر گرفته شده‌اند. اگر دنبال منابع غذایی هستید که حاوی مقدار زیادی از ویتامین B باشند، پیشنهاد می‌کنیم گوشت بیشتر، ماهی (بخصوص سالمون)، غلات سبوس دار، سیب زمینی، موز، سبزیجات با برگ تیره و لوبیا را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزاید.

ویتامین های کاهش دهنده استرس
ویتامین های کاهش دهنده استرس

منیزیم

منیزیم برای شادابی روحی و جسمی ما ضروری است، پیش بینی میشود که حدود ۷۰ درصد از مردم آمریکا دچار کمبود منیزیم هستند. منیزیم به بهبود عملکرد سیستم عصبی ما کمک می‌کند و هم‌چنین می‌تواند نقش اساسی در سرکوب اضطراب، استرس، عصبانیت، دلشوره و زودرنجی ایفا کند. همچنین به محافظت از قلب و رگ های خونی نیز کمک شایانی می‌کند. اگر قصد دارید منیزیم بیشتری به رژیم تغذیه ای خود اضافه کنید، مصرف سبزیجاتی با برگ تیره، آجیل، ماهی، لوبیا، غلات سبوس دار، آووکادو، ماست، موز، میوه خشک شده و شکلات تلخ (در حد نرمال!) را پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین بخوانید :   طرز تهیه نان صبحانه خوشمزه به سبک ایتالیایی
ویتامین های کاهش دهنده استرس
ویتامین های کاهش دهنده استرس

ویتامین د

اکنون که به سمت هوای گرم و روزهای آفتابی میرویم، واقعا می‌توانیم از خواص ویتامین D بهره کامل را ببریم. برای آن دسته از افرادی که در مناطق آفتابی تری زندگی می‌کنند، بدن به راحتی می‌تواند دوز مورد احتیاج روزانه از ویتامین D را از راه اشعه ماوراء بنفش خورشید دریافت کند.

افرادی که تشخییص داده میشود که احتیاج به دریافت ویتامین D دارند، معمولا متوجه می‌شوند که از اضطراب و استرس فصلی رنج می‌برند. این ویتامین مهم هم‌چنین برای تقویت سیستم ایمنی، سلامت استخوان و بهبود عملکرد قلب مهم است و بسیاری از دانشمندان و محققان معتقدند که از بدن در مقابل سرطان محافظت می‌کند. این ویتامین مخلوط در چربی را می‌توان در مواد غذایی مانند تخم مرغ، روغن‌ها و ماهی‌های چرب مانند سالمون یافت.

ویتامین های کاهش دهنده استرس
ویتامین های کاهش دهنده استرس

امگا ۳

بیشتر ما با خواص روغن ماهی آشنا هستیم. تحقیقات نشان داده افرادی که ماهی و روغن ماهی در برنامه غذاییشان نقش کم رنگی دارد، اغلب از استرس رنج می‌برند. زمانی که این افراد به طول سه ماه مکمل روغن ماهی را به رژیم تغذیه ای خود اضافه کردند، متوجه شدند که ترس و اضطراب شان تا حد زیادی کاهش می‌یافت. بهترین روش برای ادامه دادن استفاده امگا ۳ مصرف کردن سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین، تخم کتان، گردو و حتی گل کلم می‌باشد.

ویتامین های کاهش دهنده استرس
ویتامین های کاهش دهنده استرس
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط بارانا
بارگذاری بیشتر در اطلاعات پزشکی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

اینم جالبه

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای تقویت عضلات سینه : نماد بدن قوی ، سینه‌…