مضرات دیر شام خوردن برای سلامتی بدن

887
مضرات دیر شام خوردن
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/spNCi

مضرات دیر شام خوردن برای سلامتی بدن

پژوهش های جدید دانشمندان بیانگر این موضوع است که دیر شام خوردن می‌تواند عوارض بسیار جدی برای بدنمان داشته باشد که قطعا بسیاری از ما از آن بی خبر هستیم. دراین مطلب از مجله اینترنتی بیرکلیک شما را با مضرات دیر شام خوردن آشنا مینماییم.با ما همراه باشید!

مضرات دیر شام خوردن

به اعتقاد دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا، در مقایسه با شام زودهنگام، غذاخوردن دیرهنگام می‌تواند باعث افزایش وزن، انسولین و کلسترول بدن شود و تاثیر منفی بر سوخت وساز چربی و نشانگرهای هورمونی مربوط در بیماری قلبی، قندخون و سایر مشکلات سلامت خواهد داشت.

مضرات دیر شام خوردن
مضرات دیر شام خوردن

نامنی ژول، مسئول تیم تحقیق، در این خصوص می‌گوید: «دیرشام خوردن تاثیر منفی بر وزن، انرژی و نشانگرهای هورمونی مانند گلوکز و انسولین بالا دارد که در قندخون، کلسترول و تری گلیسیرید‌ها نقش مستقیم داشته و در نتیجه با مشکلات قلبی-عروقی و دیگر مشکلات سلامت مرتبط هستند.»

در این پژوهش، ۹ فرد بزرگسال با وزن معمولی تحت دو شرایط قرار گرفتند: غذاخوردن در روز بصورتیکه سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده بین ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر به مدت زمان هشت هفته؛ و در مورد دوم غذاخوردن دیروقت یعنی سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده از ظهر تا ۱۱ شب به مدت زمان هشت هفته.

بین این دو حالت دو هفته فاصله انداخته شد تااینکه هیچ یک تاثیری برهم نداشته باشند. تایم خواب هم از ساعت ۱۱ شب تا ۹ صبح در هر دو شرایط ثابت بود. سطوح متابولیکی و خون همه شرکت کنندگان در شروع تحقیق، بعد از گذشت اولین شرایط تغذیه، بعد از دو هفته فاصله، و بعد از دومین وضعیت تغذیه اندازه گیری شد. با این آزمایشات، تیم پژوهش می‌توانست تغییرات در وزن، متابولیسم و انرژی مصرفی را اندازه گیری کند.

همچنین بخوانید :   بهترین زمان صرف وعده های غذایی برای کمک به کاهش وزن
مضرات دیر شام خوردن
مضرات دیر شام خوردن

دانشمندان دریافتند زمانیکه شرکت کنندگان دیروقت غذا می‌خوردند در مقایسه با شرایط تغذیه در روز، وزن شان رشد یافته بود. همچنین دانشمندان متوجه شدند دیگر موارد منعکس کننده افزایش شرایط نامساعد متابولیکی در وضعیت غذاخوردن باوقفه مانند سطح انسولین، گلوکز به هنگام ناشتا، کلسترول و تری گلیسیرید‌ها وجود داشت.

همچنین دانشمندان با رسم شرایط شبانه روزی هورمون‌ها دریافتند در طول شرایط غذاخوردن در روز، هورمون «گرلین» که باعث تحریک اشتها می‌شود در ابتدای روز به اوج می‌رسد و هورمون «لپتین» که به حفظ سیری باعث میشود، در اواخر روز به اوج می‌رسد. از اینرو دانشمندان عنوان می‌کنند غذاخوردن در زمان مناسب به جلوگیری از غذاخوردن بیش از حد در هنگام عصر و در شب کمک می‌کند.

مضرات دیر شام خوردن برای سلامتی بدن نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =

اینم جالبه

کاهش وزن ایده آل با اجرای ۱۰ عادت شبانه

کاهش وزن ایده آل با اجرای ۱۰ عادت شبانه کاهش وزن ایده آل : آنچه که شما در انتهای روز انجام…