با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید

1,058
با رعایت این 7 قانون در کار خود حرفه ای شوید
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/5Ks8z

با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید

در کار خود حرفه ای شوید : در دنیای کارآفرینی ، یکی از شاخص های صلاحیت یک فرد ، حرفه ای بودن یا نبودن او است . اگر مردم بدانند شما یک فرد حرفه ای هستید، با شما شراکت خواهند کرد، از شما خرید خواهند کرد و حتی اگر بگویید ماست سیاه است قبول خواهند کرد… آنها فرصت فکر کردن ندارند . بنابراین اگر بدانند شما حرفه ای هستید و به جای آنها فکر خواهید کرد ، مطمئن باشید حرف شما را گوش میکنند . اما مهم ترین مسئله این است ؛ چطور کاری کنیم آنها باور کنند ما حرفه هستیم ؟ در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد دارریم به شما بگوییم چگونه با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید . تا انتهای مقاله ما را همراهی بنمایید .

با رعایت این 7 قانون در کار خود حرفه ای شوید
با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید

۱ – نوع پوشش و لباس شما مهم است

همه ما موافق هستیم، زمانی که از ظاهرمان راضی هستیم، احساس خوبی داریم، دیگران با احترام با ما برخورد میکنند و اعتماد به نفس بالایی داریم. افراد حرفه ای، ظاهرشان را هماهنگ با میزان اهمیت کارشان هماهنگ می کنند.

اگر میخواهید حرفه ای به نظر برسید، لباس هایی حرفه ای و هماهنگ با کار تان بپوشید . اگر مدیر هستید، بهتر است بیشتر بر روی لباس هایتان هزینه کنید و لباس هایی را بخرید که بر روی فیزیک شما زیبا به نظر میرسند . همیشه در مورد لباس هایتان، استاندارد بالایی داشته باشید و هر لباسی را نپوشید و هر لباسی را نخرید.

۲ – به دنبال بهترین ها باشید

کیفیت است که شما و کاری را که ارائه می‌دهید را برجسته می‌کند . برتری به معنای ارائه‌ی کیفیتی فراتر از استانداردهای موجود است، چیزی که باید تبدیل به عادت شود تا اثر خوبی روی رؤسا و همکاران شما داشته باشد.

با رعایت این 7 قانون در کار خود حرفه ای شوید
با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید

۳ – قابل اعتماد باشید

امروزه، اعتماد کردن مسئله‌ی مهمی است و کسانی که بتوان به آنها اعتماد کر د، با سرعت به سوی حرفه‌ای شدن پیش می‌روند . قابل اعتماد بودن، یعنی به انجام رساندن وظیفه‌ای که به شما محول شده است در عین برآورده کردن انتظارات . این مسئله به ویژه در ارائه‌ی خدمات اهمیت بیشتری دارد. با اثبات ارزش و صداقت خود در طول زمان، می‌توانید اعتماد رؤسا و همکارانتان را جلب کنید.

۴ – مسئولیت پذیر باشید

پاسخ‌گو و مسئوليت تصميم‌ها و پيامدهاي آن را بپذیرید ؛ سرمشق ديگران شوید ؛ حساس و اخلاق‌مند باشید ؛ به درستکاري و خوشنامي در کارتان اهميت دهید؛ براي اداي تمام مسئوليت‌هاي خويش کوشا باشید  و مسئوليتي را که به عهده مي‌گيرد، بدون کم کاری با تمام توان و خلوص نيت انجام دهید .

با رعایت این 7 قانون در کار خود حرفه ای شوید
با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید

۵ – صداقت داشته باشید

در این مورد فرد مخالف رياکاري و دورويي است؛ به نداي وجدان خود گوش فرا دهید ؛ در همه حال به شرافت‌مندي توجه نمایید ؛ شجاع و با شهامت باشید . به طور کلی رفتار کردن به گونه‌ای که دیگران از اقداماتی که انجام می‌شود آگاه باشند. این ویژگی برای کارفرمایان و همکاران اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند موجب جلب اعتماد و افزایش ارزش شما در نظر آنها شود.

۶ – عدالت و انصاف داشته باشید

همواره طرفدار حق باشید ؛ در قضاوت کردن تعصب را کنار بگذارید ؛ بين افراد از لحاظ فرهنگي، طبقه اجتماعي و اقتصادي، نژاد و قوميت تبعيض قائل نشوید . رفتار شرافتمندانه نشان‌دهنده‌ی «اصالت روح، جوانمردی، و مخالفت با کم‌کاری» است که از ثبات و صحت شخصیت شما نشأت می‌گیرد. این به معنای «تمامیت و کمال» شخصیت است که در عمل و در نتایج، با برخی ارزش‌ها، باورها و اصولِ پایدار همراه است.

۷ – با احترام باشید

به حقوق ديگران احترام بگذارید ؛ به نظر ديگران احترام قائل شوید ؛ خوش‌قول و وقت‌شناس باشید ؛ به ديگران حق تصميم‌گيري بدهید ؛ تنها به فکر منافع خود نباشید . این کارها  باعث می‌شود تعاملات اجتماعی در محیط کار به درستی پیش برود، از بروز تناقض جلوگیری و همچنین احترام دیگران جلب شود . احترام، حس مثبت اعتبار و تمایزی است که نسبت به یک شخص یا سازمان ایجاد می‌شود، امری که در طول زمان محقق می‌شود در حالی که اقدامی کوته‌فکرانه و از روی بی‌توجهی می‌تواند در دم آن را از بین ببرد. برای حفظ احترام و اعتباری که شکل گرفته است باید پیوسته محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید. ‌

با رعایت این ۷ قانون در کار خود حرفه ای شوید نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =