مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت کسب و کار راهکارهای بازاریابان حرفه ای برای داشتن مشتریان ثابت

راهکارهای بازاریابان حرفه ای برای داشتن مشتریان ثابت

0
1
376
داشتن مشتریان ثابت
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/Te7pD

راهکارهای بازاریابان حرفه ای برای داشتن مشتریان ثابت

چه عاملی موجب رشد یک برند در سال ۲۰۱۷ می شود؟ اگر فکر میکنید جواب این سوال، داشتن شبکه اجتماعی گسترده و محصولات ناب و به روز است، درست حدس زده اید، ولی از یک نکته مهم نباید غافل شوید و آن نکته «سرویس دهی به مشتریان» است. در این مقاله از مجله اینترنتی بیر کلیک شما را با راهکارهایی برای داشتن مشتریان ثابت آنا می نماییم.

سرویس دهی به مشتریان تاثیرگذاری کمتری نسبت به تبلیغ در شبکه های مجازی دارد اما موجب ثبات برند شما می شود و همچنین بهترین راهکار بازاریابی شما نیز به حساب می آید چون که اگر سرویس دهی بدون ایرادی به مشتریان ارائه دهید، آنها مجددا به شما مراجعه می کنند و حتی احتمال دارد از برند شما برای اطرافیان شان تعریف کنند و باعث رشد میزان مشتریان شما شوند.

راه هایی داشتن مشتریان ثابت

در سال های اخیر مصرف کنندگان سریعا کیفیت کار برندها را تزجیه و تحلیل میکنند و اگر یک محصول سرویس دهی خوبی ارائه ندهد بی درنگ متوجه می شوند و از برند رقیب بهره می برند. به همین جهت است که شبکه های مجازی و وبسایت ها تاثیر فوق العاده ای بر بالا رفتن سرمایه گذاری در بیزینس ها دارد. هرچد فعلا روش های قابل اعتمادی وجود دارد که اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی خوبی ارائه می دهید:

داشتن مشتریان ثابت
داشتن مشتریان ثابت

۱ – نیازهای مشتریان را درک کنید

اگر نیازهای مشتریان را درک نکنید، نمی توانید دانش تاثیرگذاری برای شان به وجود آورید. پرس و جو کنید و نیازهای کمی و کیفی مشتریان را بسنجید تا قادر باشید آنها را در سفر کوتاه تعیین، خرید و – با طرز فکری خوش بینانه – خرید دوباره، همراهی کنید.

همچنین بخوانید :   چگونه بر خجالت خود در پشت تلفن غلبه کنیم

فرض کنید که شما رئیس رستوران های زنجیره ای موفقی در واشنگتن هستید و قصد دارید شعبه های تان را به خارج از واشنگتن گسترش دهید. اگر موفق شده اید با روش موجود در واشنگتن پیشرفت کنید، آیا می توانید در شهرهای دیگر نیز پیشرفت داشته باشید؟ شاید جواب خیر باشد چون که احتمال دارد مشتریان شما در سایر شهر ها سلایق و خواست های متفاوتی داشته باشند.

فقط یک روش هست که شما می توانید با مشتریان آینده آشنا شوید و بر پایه آن سرویس دهی تان را برنامه ریزی کنید. این است که پرس و جو کنید و اطلاعات دقیقی از مشتریان آینده جمع آوری کنید. هر چه اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید، می توانید سرویس دهی متناسب با احتیاج شان به آنها ارائه کنید.

۲ – محیط دلپسند به وجود آورید

ذات انسان به گونه ای است که علاقه دارد در محیطی پاک و دلپسند وقت بگذراند. هیچ فردی علاقه ندارد در محیطی کثیف، دلگیر و ناخوشایند غذا بخورد یا خرید کند. بر اساس آمار موسسه ملی تحقیقات کسب و کار، فضای دلپسند یکی از اولین خصوصیاتی است که مشتریان را جذب می کند. زمانی که در حال ایجاد محیط مطلوب هستید، به خاطر داشته باشید که جزئیات سریعا تجزیه و تحلیل و فراموش می شوند. قطعا مشتریان یک یک دستمال های تزیین شده و زیورآلات را به خاطر نمی آورند ولی احساس دلپسندی که در فضای کاری شما داشتند دائما در ذهنشان می ماند.

همه چیز از اثاثیه و مبلمان زیبا گرفته تا طرف هایی که آرم شما روی آن حک شده، به مشتری های تان این پیغام را می دهد که شرکت شما به دنبال ایجاد ایده آل ترین تجربه ممکن برای مشتریان است.

همچنین بخوانید :   بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار
داشتن مشتریان ثابت
داشتن مشتریان ثابت

۳ – توضیحات لازم را باحوصله ارائه دهید

در سال های اخیر مشتریان دوست دارند همه چیز را درمورد سرویس دهی یا محصولی که تهیه می کنند، بدانند. درنتیجه هر چقدر میزان اطلاعات بیشتری به آنها داده شود، مطلوب تر است. در یک مطالعه که در همین باره صورت گرفته، عقیده بیش از ۵۰ درصد مشتریان این بود که اطلاعات بیشتر درباره محصولات موجب افزایش اطمینان شان می شود.

همچنین باای ۹۵ درصد از آنها براین باورند که مشتریان ثابت محصولاتی هستند که اطلاعات کافی درمورد محصولات شان ارائه می دهند. ارائه نکردن توضیح کافی معمولا یک اشتباه ناخواسته است ولی این مورد غالبا از نگاه مشتریانی که فکر می کنند احتمال دارد گول بخورند، هیچ فرقی ندارد. اگر قصد دارید مشتریان تازه شما به پای ثابت مصرف کننده محصولات شما تبدیل شوند، توصیه میشود این مورد را در صدر اولویت های تان قرار دهید.

داشتن مشتریان ثابت
داشتن مشتریان ثابت

۴ – علاقه مندکردن مشتریان به ارائه پیشنهادات و انتقادات شان

به طور حتم مشتریان تان از تجربه شان با محصولات شما نطر خواهند داد. گروهی در جمع آشنایان و گروهی دیگر از راه سایت های اینترنتی نظرات شان را ارائه می دهند. شما می توانید آنها را علاقه مند کنید تا ایده هایشانرا با خودتان در اشتراک بگذارند. برای انجام این کار شما می توانید از برگه های نظرسنجی یا از طریق ایمیل تان استفاده کنید تا پیشنهادات گرانبهای افرادی را که با کسب و کارتان در ارتباط هستند گرد آوری کنید و خطاهای خود را اصلاح کنید تا مشتریان ثابت تان رو به رشد باشد.

همچنین بخوانید :   با این روش ها در شبکه های اجتماعی به محبوبیت برسید
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =

اینم جالبه

ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام

ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام ایده هایی برای تولید محتوا : اینستاگ…