بهترین زمان صرف وعده های غذایی برای کمک به کاهش وزن

798
بهترین زمان صرف وعده های غذایی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/Pov8i

بهترین زمان صرف وعده های غذایی برای کمک به کاهش وزن

این که چه زمانی غذا می خوریم اگر از محتوای غذایمان مهم تر نباشد کم اهمیت تر هم نیست! با این که بدن شما یک ساعت حقیقی ندارد اما ساعتی دارد که ۲۴ ساعته فعال است و این ریتم شبانه‌ روزی، کارکرد بدن را مطابق برنامه ‌ریزی صحیحی به جلو می ‌برد. این نوع عملکرد باعث میشود تا بدن شما خودش را با تغییرات پیرامونی، خواب و رفتارهایی مانند غذاخوردن تطبیق دهد. در این مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک شما را با بهترین زمان صرف وعده های غذایی آشنا می نماییم.

با این که تاثیرات کیفیت مواد غذایی که استفاده می ‌کنید برای همه به طور واضح روشن است ولی اینکه چه زمانی غذا می ‌خوریم هم، تاثیر خاص خود را روی سلامت بدن، دریافت کالری‌ ها و مواد مغذی دارد. ساعات دریافت وعده ‌ها و میان ‌وعد‌ه‌ های غذایی می ‌تواند روی نحوه سوخت ‌و ساز بدن، کنترل وزن، کنترل بیماری‌ های مرتبط با چاقی و چرخه‌‌ی خواب بدن تاثیر بگذارد.

بهترین زمان صرف وعده های غذایی
بهترین زمان صرف وعده های غذایی

بهترین زمان صبحانه : ۷ صبح

دانشمندان دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیده اند که استفاده از غذاهای حاوی پروتئین در وعده صبحانه، یک ترفند سالم برای احساس سیری بلند مدت در طول روز است و علاقه به خوردن میان وعده ها را بسیار کمتر میشود. مصرف غلات سبوس دار در طول وعده صبحانه نیز به افزایش بازدهی روده ها کمک می کند. به طور کلی خوردن صبحانه‌ سرشار از «مواد نیرومند» می ‌تواند به کنترل وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند.

همچنین بخوانید :   ویتامین های ضروری برای سلامت ناخن ها

بهترین زمان میان وعده صبح : ۱۰ صبح

اگر بیش از وعده ناهار احساس گرسنگی به شما دست می دهد، بهترین روش انتخاب میان وعده ای مفید و کم کالری مانند کلم بروکلی بهمراه هویج یا ماست کم چرب است. همچنین می توانید برش های سیب همراه با کره بادام زمینی نیز امتحان کنید. خوراکی را برای این زمان از روز مشخص کنید که احتیاج به جویدن بیشتر دارند و به شما در احساس سیری بلند مدت کمک می کنند.

بهترین زمان ناهار : ۱۲:۳۰ ظهر

استفاده از پروتئین اضافی در وعده ناهار مانند مرغ، گوشت های بدون چربی یا ماهی مهم است. اطمینان داشته باشید که در این وعده از برخی چربی های مفید مانند آوکادو یا روغن زیتون نیز مصرف می کنید. استفاده از این چربی ها برای جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین های D، A، و E ضروری است. از هر نوع غذای سرخ شده و حاوی چربی اشباع در وعده ناهار دوری کنید کنید زیراکه این غذاها دیرهضم بوده و شما دچار احساس سنگینی در هنگام عصر می کند.

بهترین زمان صرف وعده های غذایی
بهترین زمان صرف وعده های غذایی

بهترین زمان میان وعده عصر : ۱۶ عصر

استفاده از مواد غذایی ۳ تا ۴ ساعت بعد از وعده ناهار حیاتی است زیراکه قند خون در این زمان کم کم شروع به افت کردن میکند و سیستم بدن در موقعیت استرس فیزیولوژیکی است. استفاده از پنیر به همراه گردو، و یا یک تکه میوه به جای انتخاب کربوهیدرات های ساده برای میان وعده عصر پیشنهاد می شود. ماست کم چرب یا شیر کاکائو نیز انتخاب های مناسبی هستند. دقت داشته باشید که مصرف قهوه را تا جایی که امکانش هست برای وعده عصرانه در نظر نگیرید زیراکه این کار موجب بروز گرسنگی پنهان و علاقه به پرخوری در شما می شود.

همچنین بخوانید :   کاربردها و خواص عجیب پوست لیمو ترش

بهترین زمان وعده شام : ۷ شب

۲۵ درصد بشقاب شام شما باید از پروتئین بدون چربی تشکیل شده باشد ۲۵ درصد دیگر غلات ۲۵ درص سبزیجات و مابقی چربی های مفید. استفاده از مرغ پخته شده همراه با برنج قهوه ای در کنار سایر سبزیجات برای وعده شام پیشنهاد می شود.

بهترین زمان صرف وعده های غذایی
بهترین زمان صرف وعده های غذایی

بهترین زمان میان وعده قبل از خواب : ۱۱ شب

اگر شما هم جزو کسانی هستید که عادت به خوردن میان وعده قبل از خواب دارید مناسب تر است حدودا چهار ساعت بین مصرف شام تا زمان خواب صبر داشته باشید. استفاده از مواد غذایی سبک مانند برش های سیب همراه با دارچین به احساس سیری و راحتی قبل از زمان خواب کمک می کند.

بهترین زمان صرف وعده های غذایی برای کمک به کاهش وزن نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

اینم جالبه

طرز تهیه املت وسترن صبحانه‌ای متفاوت و پرانرژی

طرز تهیه املت وسترن صبحانه‌ای متفاوت و پرانرژی در این بخش از آشپزی مجله اینترنتی بیرکلیک پ…