مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت تبلیغات و بازاریابی اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

0
1
434
اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/Y96II

اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

اصول و قوانین متقاعدسازی :  از جمله اهداف تبلیغات و ارتباط انسان ها ، متقاعد ساختن و همراه نمودن گیرندگان پیام با اندیشه های فرستنده است . آگهی های تجاری سعی در متمایل ساختن مصرف کنندگان به خرید کالای خویش دارند ، اخبار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با شیوه های خاص و روان شناسانه طراحی می شوند تا منافع صاحبان خبر تامین شود و افکار عمومی رابه آن سو که مایلند و می خواهند بکشانند و همه چیز آماده می شود تا مخاطب پیام ، پیام دهنده را محق بشناسد.

اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب
اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

چطور است که بعضی‌ها تا این حد در ترغیب دیگران موفقند؟ آیا ما هم می‌توانیم این مهارت را داشته باشیم؟  در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم با اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب بیشتر آشنتا شویم . لطفا همراه ما شوید .

عنصر متقاعد سازی برای ارتباطهای خرد مانند روابط شخصی تا ارتباطهای کلان مانند شبکه های جهانی رایانه و اینترنت و ماهواره ها از اهمیتی بسیار برخوردار است.

قوانین کلی متقاعدسازی

اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب
اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

۱ – تکیه بر مشترک ها

اگر می خواهید گام اول را به سوی متقاعد نمودن دیگران بردارید بایستی از نکات چالشی که مخاطبان را به موضع گیری وا می دارد پرهیز کنید . باید توجه داشت که لزومی ندارد هر آنچه را می دانیم، بگوییم . بلکه باید تلاش نماییم هر چه را که مخاطب قبول دارد به کار گیریم و بستر مناسبی برای ارتباط بسازیم .

۲ – تداوم

افرادی که تمایل دارند مدام درمورد خواسته‌های دیگران بپرسند و برای آن‌ها ارزش قائل شوند ، بیشتر از همه متقاعدگرند . یک روش که شخصیت‌های تاریخی توسط آن افراد بسیاری را متقاعد می‌کردند، پافشاری در تلاش‌ها و رساندن پیام خود به آنها بوده است . بعنوان مثال آبراهام لینکلن قبل از انتصاب به سمت ریاست جمهوری آمریکا، مادر، سه پسر، خواهر و نامزدش را از دست داد، در کسب و کارش شکست خورد و در ۸ انتخابات بازنده شد.

همچنین بخوانید :   آنچه باید قبل از ازدواج بدانید

۳ – تمجید 

همه‌ی ما از تعریف و تمجید تاثیر مثبت می‌گیریم و متعاقبا به افرادی که حس بهتری داریم بیشتر اعتماد می‌کنیم. تعریف از دیگران را امتحان کنید، علی‌الخصوص در زمینه‌هایی که کمتر بخاطرش تمجید می‌شوند، چرا که این ساده‌ترین راه برای متقاعد کردن آنهاست و هزینه‌ای جز لحظه‌ای تفکر برایتان ندارد.

اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب
اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

۴ – برآوردن انتظارات

متقاعد کردن، بیشتر درمورد مدیریت انتظارات دیگران به منظور اعتمادسازی نسبت به قضاوت‌های شما است. مدیرعاملی که قول افزایش ۲۰ درصدی فروش را می‌دهد و ۳۰ درصد افزایش ارائه می‌دهد پاداش خواهد داشت، اما مدیرعاملی که قول ۴۰ درصد افزایش داده اما ۳۵ درصد نتیجه می‌گیرد قطعا تنبیه خواهد شد. ترغیب، به زبان ساده، درک و برآوردن انتظارات دیگران است.

۵ – ایجاد ضرورت

باید بتوانید در مردم حس ضرورت را القا کنید. اگر ما درحال حاضر انگیزه‌ی کافی برای داشتن چیزی نداشته باشیم، احتمالش کم است که در آینده انگیزش آن را کسب کنیم. باید همین حالا مردم را متقاعد کنیم. ضرورت، باارزش ترین برگ برنده‌ی ماست.

۶ – صداقت 

گاهی موثرترین روش برای ترغیب دیگران، گفتن حقایقی است از خودتان است که دیگران تمایلی به بیان آن ندارند. روبرو شدن با حقایق تلخ مهم‌ترین رویدادی است که در زندگی ما رخ می‌دهد. بدون هیچ قضاوتی حقیقت را بگویید و شاهد عکس‌العمل شگفت‌انگیز آنها باشید.

۷ – برقراری روابط

ما افراد شبیه به خودمان را دوست داریم. این موضوع بیشتر به رفتارهای ناخودآگاه ما مرتبط است تا تصمیمات آگاهانه. با انعکاس و تطبیق رفتارهای عادتی دیگران (زبان بدن، لحن، الگوهای زبانی و…) می‌توانید با آنها رابطه برقرار کنید و آنها نیز متقابلا با شما و پیشنهاداتتان راحت‌تر برخورد می‌کنند.

همچنین بخوانید :   شروع یک صبح شگفت انگیز با 21 جمله از دکتر وین دایر

مهارت‌های فردی متقاعدسازی

اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب
اصول و قوانین متقاعدسازی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب

۱ – انعطاف پذیری در رفتار

شخصی که انعطاف بیشتری در رفتارش دارد، و نه لزوما کسی که قدرتمندتر است، کنترل اوضاع را بر عهده خواهد داشت. کودکان اغلب راحت‌تر مجاب می‌کنند چراکه برای بدست آوردن آنچه می‌خواهند رفتار منعطف‌تری از خود نشان می‌دهند (گریه کردن، چانه زدن، خواهش کردن، فریفتن)، درحالیکه والدین تنها به یک پاسخ “نه” اکتفا می‌کنند. هرچه تنوع در رفتارتان بیشتر باشد، بهتر متقاعد خواهید کرد.

۲ – انتقال انرژی

بعضی افراد انرژی ما را می‌گیرند درحالیکه برخی دیگر انرژی را القا می‌کنند. بهترین متقاعدکنندگان می‌دانند چطور انرژی‌شان را به دیگران منتقل کنند، به آنها انگیزه داده و روح ببخشند. گاهی ترغیب به آسانی تماس چشمی، خنده، هیجان در پاسخ کلامی، یا حتی گوش دادن فعالانه است.

۳ – داشتن آمادگی

نقطه‌ی شروع شما همیشه باید شناخت بیشتر افراد و موقعیت‌های اطرافتان باشد. داشتن آمادگی دقیق، امکان ترغیب اثربخش را فراهم می‌کند. بعنوان مثال، با شناخت بیشتر از محصولات، خدمات و گذشته‌ی شرکت، می‌توانید احتمال موفقیت در مصاحبه‌های شغلی را بالا ببرید.

۴ – اعتماد به نفس و اطمینان

هیچ خصوصیتی به قدرت و جذابیت اطمینان وجود ندارد. کسی که حس اطمینان مهارنشدنی دارد قادر است دیگران را متقاعد کند. اگر واقعا به آنچه انجام می‌دهید اعتقاد داشته باشید، همیشه می‌توانید دیگران را به راه مناسب ترغیب کنید و خود نیز به آنچه می‌خواهید برسید.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =

اینم جالبه

ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام

ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام ایده هایی برای تولید محتوا : اینستاگ…