مجله اینترنتی بیر کلیک فناوری شبکه های اجتماعی اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

0
6
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/tbjoW

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

اصول برند سازی در اینستاگرام : شبکه اجتماعی جذاب و پرمخاطبی که توانست خیلی زود رقبا را پشت سر گذاشته و میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند . شبکه ای که این روزها صاحبان کسب و کار از آن برای فروش محصولات و معرفی خدمات خود استفاده می کنند . درست است از اینستاگرام صحبت می کنیم .  امروزه شبکه ی اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر در ماه ، به یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین شبکه های اجتماعی موجود تبدیل شده است . زیرا با توجه به گرایش مردم به رسانه های تصویر محور ، برندسازی در اینستاگرام به یکی از موثرترین راه های جذب مشتری تبدیل شده است .

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

اما ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آید که برندسازی در اینستاگرام چگونه انجام می گیرد؟ و برای موفقیت در این رسانه ی اجتماعی چگونه باید عمل کرد.

اگر شما هم قصد دارید پا به عرصه رقابت آنلاین بگذارید و از این شبکه برای اهداف تجاری خود استفاده کنید قطعاً این مقاله برایتان مفید خواهد بود. در این مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم با اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور بیشتر آشنا شویم . همراه بیر کلیک شوید .

اصول برند سازی در اینستاگرام

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

۱ – ایجاد یک پروفایل کامل ، جذاب و شفاف

مشخصات وارد شده در پروفایل هر برند مهمترین دارایی آن محسوب می شود . در حقیقت می توان گفت : عکس پروفایل ، توضیحات موجود در بیو پیج و لینک های موجود در قسمت بیو مهمترین عامل در جلب اعتماد مشتری است ؛ بنابراین برای برندسازی در اینستاگرام سعی کنید تصویر لوگوی برند خود را به عنوان عکس پروفایل پیج خود قرار دهید . در ضمن بهتر است این لوگو با لوگوی موجود در سایت رسمی برند شما یکسان باشد . زیرا این لوگو کلیدی برای جلب اعتماد و جذب مشتری بیشتر است . توضیحات موجود در بیو پیج در یک نگاه اطلاعات جامعی را در مورد برند و پیج شما در اختیار مشتریان قرار می دهد؛ بنابراین سعی کنید جملات کوتاه و جذابی را برای بیو پیج خود انتخاب کنید . این جملات باید هدف کلی برند شما را برای مشتری آشکار کند.

۲ – استفاده از عکس های مرتبط و منسجم

در هر زمینه ای فعالیت می کنید برای جلب اعتماد مشتری بهتر است تصاویر منسجم و یک دستی را برای پیج خود تهیه کنید. به منظور یک دست بودن پیجتان می توانید قالب، تمپلیت و یا تمی را مطابق با رنگ سازمانی برند خودتان تهیه کنید؛ بنابراین هر تصویری که قرار است داخل پیج قرار گیرد را به کمک این قالب به تصویری مرتبط با پیجتان تبدیل کنید. در صورتی که عکاسی محصولاتتان را خودتان انجام می دهید بهتر است زمینه ی یکسانی را برای این محصولات در نظر بگیرید. این کار سبب می شود که مشتریان شما راحت تر به شما اعتماد کنند.

همچنین بخوانید :   آموزش تصویری فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

۳ – استفاده مناسب از هشتگ ها

استفاده از هشتگ های مناسب در کپشن اینستاگرام یکی از عوامل موثر در پروموت کردن پست های اینستاگرامی است. البته نکته ی مهمی که در ارتباط با انتخاب هشتگ مناسب وجود دارد انتخاب و استفاده از تعداد محدودی هشتگ مرتبط و تخصصی است. اهمیت هشتگ از آنجا ناشی می شود که معمولا مشتریان حرفه ای با جستجوی هشتگ های تخصصی به پست های شما خواهند رسید؛ بنابراین قبل از انتخاب هشتگ های مناسب بهتر است با بررسی پیج های رقبا هشتگ های پرطرفدار را انتخاب کنید.

۴ – استفاده از محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی سبب افزایش تعامل برند شما با مشتریانتان خواهد شد. به اشتراک گذاری ویدئوهای آموزش استفاده از محصول و مراحل تهیه ی آن باعث می شود که نام برند شما به عنوان یک برند معتبر در ذهن مشتری ماندگار شود؛ بنابراین سعی کنید گاهی ویدئوهایی از همکاران و کارمندان خود نیز تهیه کرده و در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید. استوری اینستاگرام نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که می تواند سبب افزایش تعامل با مشتریان شما شود.

۵ – انتشار پست در بازه های زمانی مشخص

انتشار پست در بازه های زمانی مشخص به نوعی احترام به مخاطب تلقی می شود. بسته به نوع فعالیت های برند خود می توانید بازه های زمانی روزانه و هفتگی مشخصی را طبق تقویم محتوایی مشخص برای برند خود در نظر بگیرید. داشتن تقویم محتوایی سبب انسجام فعالیت های برند شما شده و به دسته بندی ذهن مخاطبان شما کمک خواهد کرد.

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

۶ – تولید محتوای خلاق

تولید محتوای خلاق یک مزیت رقابتی در عصر دیجیتال است. با توجه به عکس محور بودن اینستاگرام احتمالا تولید محتوای خلاق برای آن دشوار خواهد بود؛ بنابراین بهتر است با استخدام نیروی گرافیک خلاق پست های خلاقانه بیشتری را تهیه کنید و از طریق این پست ها مخاطبان خود را به چالش بکشید.

۷ – تبادل با سایر پیج ها و تاثیرگذاران

تبادل با تاثیرگذاران و سایر پیج های مرتبط سبب جذب مخاطبان جدید خواهد شد. زیرا افراد بیشتری با برند شما مواجه می شوند. همین مواجه شدن افراد جدید و به اشتراک گذاری تجربه ی مشتریان می تواند وجهه مثبتی به برند شما ببخشد؛ بنابراین تبادل با پیج های پرطرفدار مرتبط با محصولات برندتان را به عنوان گامی موثر برای برندسازی در اینستاگرام فراموش نکنید.

همچنین بخوانید :   آرون رمزی نماینده فرشته مرگ بر روی زمین

۸ – نمایش محصولات بصورت منحصر به فرد

تولیدات شما چیزی است که شرکت شما را منحصر به فرد ساخته است بنابراین از اینستاگرام برای نشان دادن آن استفاده کنید .با در نظر گرفتن آزادی در داشتن کمی خلاقیت در محصولاتتان نه تنها به خواننده ها ایده خوبی می دهید ، بلکه نشان می دهید که چگونه محصولاتتان می توانند آنجا قرار گیرند. شما مجبور نیستید فقط از تصاویر موجود از محصولاتتان در نور خوب استفاده کنید. در عوض محتویات خلاقانه را به اینستاگرام هدایت و چونگی تولید محصولات خود را به کاربران بوسیله مردم مختلف در این صنعت نشان بدهید.

۹ – ترویج یک پیام مثبت

به عنوان یک برند شما مجبور به ایجاد ارزش ارتباط مثبت بین مشتریان خود هستید . Social Q2 2016 IndexSprout دریافت که به احتمال زیاد بیش از ۷۵ % از مردم رسانه های اجتماعی مثبت را با برند ها به اشتراک می گذارند. همچنین مفهوم یکسانی باید برای محتویات استراتژی برای اینستاگرام استفاده شود. شما مجبور به ایجاد یک حصار سیاسی بین خود و مخاطبانتان نیستید. اما این همیشه یک ایده خیلی خوب برای ارایه پیام مثبت می باشد. هنگامی که مخاطبان شما با پیام های برندتان احساس راحتی یا قدرت کنند شانس بسیاری خوبی برای افزایش لایک اینستاگرام و افزایش مشتری خواهید داشت . مثبت بودن در اینستاگرام می تواند برند شما را ارتقا دهد البته اگر بدرستی انجام گیرد.

در اینستاگرام چه کار هایی باید انجام دهیم ؟

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

– اگر پست شما در دقیقه اول ، تعداد لایک هایش کم بود ، آن را به سرعت پاک کنید.

– تعداد کسانی که دنبال می کنید باید از تعداد کسانی که شما را دنبال می کنند ، کمتر باشد . این موضوع میزان محبوبیت شما را در اینستاگرام نشان می دهد .

– تعداد عکس های سلفی شما نباید زیاد باشد . این موجب می شود افراد تصور کنند شما فردی خودشیفته هستید .

– عکس هایی که با دوستان یا همکاران خود می گیرید ، در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

– اگر می خواهید کامنتی بگذارید ، حتما آن پست را لایک کنید.

– از تصاویر با کیفیت برای به اشتراک گذاری در اینستاگرام استفاده کنید .

– از کپشن های طولانی برای اینستاگرام استفاده نکنید . یادتان باشد اینستاگرام فضایی برای به اشتراک گذاری عکس است نه محتوا !

– هر چند وقت یک بار عکسی از منظره یا طبیعت به اشتراک بگذارید.

– پست های دوستان و آشنایان خود را لایک کنید . با لایک این پست ها ، نشان می دهید که به آن فرد توجه دارید و برایتان با ارزش است .

همچنین بخوانید :   ایده هایی برای تولید محتوا در کسب و کارهای اینستاگرام

– از به اشتراک گذاری احساسات و روابط شخصی خود در اینستاگرام بپرهیزید.

– در ساعاتی که افراد بیشتری در ایسنتاگرام هستند ، پست خود را منتشر کنید تا باعث افزایش بازدید و افزایش لایک پست شما شود .

– از هشتگ در پست های خود به تعداد کم استفاده کنید . تعداد زیاد هشتگ ، نشان دهنده این است که شما برای دریافت لایک ، هرکاری انجام می دهید .

– از خلاقیت و احساسات خود برای به اشتراک گذاری عکس ها استفاده کنید .

– اگر می خواهید فالوورهایتان به پست های شما اهمیت دهند ، شما هم متقابلا باید با لایک یا گذاشتن کامنت ، به پست های آن ها واکنش نشان دهید.

چرا اینستاگرام برای بازاریابی اینترنتی مفید است ؟

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور
اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور

۱ – انسان ها دیدنی ها را بهتر به خاطر میسپارند

انسان ها همیشه بهتر دیدنی ها را به خاطر میسپارند. طبق تحقیقات انجام شده انسان ها ۱۰ درصد از آنچه میشوند را به خاطر میسپارند و ۲۰ درصد از انچه میخوانند و ۸۰ درصد از آنچه را که میبینند پس همانطور که متوجه شدید شما با تصویر بهتر میتوانید در اذهان کاربران اینترنتی ماندگار شوید.

۲ – شبکه اینستاگرام یک شبکه B2C است

همانطور که ممکن است بدانید شبکه اینستاگرام B2C است یعنی شما به عنوان یک فرد تاجر با مشتری نهایی در ارتباط هستید و میتوانید با endUSER ارتباط مستقیمی برقرار کنید پس در صورتی که محصولات شما endUSER باشد بهترین مکان برای بازاریابی خدمات شما اینستاگرام است و موفقیت در اینستاگرام برای شما حتمی است.

۳ – اینستاگرام زنده است

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پویاست و چند روزی است که از مرز ۷۵۰ میلیون نفر کاربر گذشته است. این اعداد و ارقام نشان از موفقیت آن دارد و البته برای شما نیز میتواند نوید بخش یک بازاریابی پر سود و البته درآمد زا باشد.

۴ – اینستاگرام رایگان است

شما در هیچ یک از تریبون های رایانه ای و فیزیکی کشور ها نمیتوانید به صورت رایگان تبلیغات و بازاریابی کنید اما اگر کمی هوشمند باشید اینستاگرام یک تریبون ۷۰۰ میلیون نفری به صورت کاملا رایگان در خدمت شما است!

جمع بندی

همانطور که ذکر شد در اینستاگرام باید با قدرت وارد شوید و با قدرت نیز به پیش بروید در این میان باید بسیار باهوش باشید تا بتوانید در هر زمان روش درست را پیش بگیرید، همیشه کوتاه بگوئید و بیشتر نشان دهید چرا که کاربران در اینستاگرام به دنبال دیدن هستند نه خواندن. با هدف حرکت کنید. موفقیت شما قطعی است .

اصول برند سازی در اینستاگرام و روشهای افزایش فالوور نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 17 =

اینم جالبه

آموزش درج و ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام

آموزش درج و ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام درج و ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام : …