مجله اینترنتی بیر کلیک آشپزی ۲ نوع غذای سالم برای افراد دیابتی و سالمندان

۲ نوع غذای سالم برای افراد دیابتی و سالمندان

0
3
غذای سالم برای افراد دیابتی
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/hu06G

۲ نوع غذای سالم برای افراد دیابتی و سالمندان

در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم شما را با ۲ نوع غذای سالم برای افراد دیابتی و سالمندان آشنا نماییم. با ما همراه باشید!

خوراک لوبیا با گوشت

 

مواد لازم خوراک لوبیا با گوشت

مواد لازم مقدار
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
سیب زمینی مکعبی خرد شده ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی رنده شده ۲ عدد متوسط
لوبیا سبز بند انگشتی خرد شده ۱ پیمانه
هویج خرد شده ۱ پیمانه
نخود فرنگی نیم پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
آب لیموترش به مقدار دلخواه
روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت

غذای سالم برای افراد دیابتی
غذای سالم برای افراد دیابتی

۱ – یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و آن را تو روغن تفت دهید. در مرحله بعد گوجه فرنگی، لوبیاسبز، هویج و نخود فرنگی را به آن اضافه کنید و با مقداری آب و با درب بسته بگذارید تا بپزد.

۲ – گوشت را با یکپیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه تو کاسه ای آمیخته کرده و با دست ورز دهید تا هماهنگ شود. سپس از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در دست گرد کنید و به چهره کوفته ریزه در آید.

۳ – کوفته ریزه را به همراه سیب زمینی به مواد بیفزایید و بگذارید کاملا جا بیفتد. (در این خوراک به جای گوشت قرمز می توانید از فیله ماهی یا گوشت مرغ استفاده کنید.)

۴ – خوراک آماده شده را به به اتفاق آب لیموترش (یا آب نارنج و یا آب غوره) سرو کنید.

همچنین بخوانید :   طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

خوراک مرغ

 

مواد لازم خوراک مرغ

مواد لازم مقدار
فیله مرغ ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
قارچ ۳۵۰ گرم
ریحان یک دوم پیمانه
جعفری یک پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
سرکه بالزامیک ۳ ق س پ
روغن مایع به میزان لازم
نان تست ۵ عدد

طرز تهیه خوراک مرغ

غذای سالم برای افراد دیابتی
غذای سالم برای افراد دیابتی

۱ – با کمک گرفتن از قلم مویی ۱ قاشق سوپخوری سرکه بالزامیک را به گوجه فرنگی بمالید.

۲ – گوجه فرنگی را تو سینی فر که از قبل با چندی روغن چرب شده بگذارید، در مرحله بعد آن را در طبقه وسطی فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده بگذارید تا گوجه ها کامل کباب شود.

۳ – تو تابه ای چندی روغن ریخته و روی گرما ملایم بگذارید تا گرم شود، سپس قارچ و بقیه سرکه بالزامیک را به آن اضافه کنید و بگذارید تا قارچ نرم و ترد شود. بعد گرما را مختصر کرده، ریحان و جعفری را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

۴ – تخم مرغ را نیمرو کنید.

۵ – فیله مرغ را نیز تفت دهید و بر روی گرما بگذارید تا بپزد.

۶ – فیله مرغ، تخم مرغ نیمرو شده، مخلوط قارچ، گوجه فرنگی کبابی شده را با نان تست سرو کنید.

۲ نوع غذای سالم برای افراد دیابتی و سالمندان نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

اینم جالبه

خطاهای رایج آشپزی که از انجامشان باید دوری کنید

خطاهای رایج آشپزی که از انجامشان باید دوری کنید آماده سازی خوراکی های مختلف ظاهرا کار دشوا…