دلایل عدم کاهش وزن با وجود گرفتن رژیم های سخت

440
دلایل عدم کاهش وزن
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/dLNG5

دلایل عدم کاهش وزن با وجود گرفتن رژیم های سخت

چهار، پنج ماه است رژیم کاهش وزن تان را شروع و هر ماه هم چند کیلو وزن کم کردید اما یکدفعه روی ترازو می روید و می بینید که طی هفته گذشته وزن تان کم نشده است. شما مثل قبل رژیم تان را به دقت و جزء به جزء رعایت می کنید. ورزش تان کمتر نشده و هیچ تغییر خاصی در برنامه تان نداده اید. در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم شما را با دلایل عدم کاهش وزن با وجود گرفتن رژیم های سخت آشنا نماییم. با ما همراه باشید!

دلایل عدم کاهش وزن

۱ – فقط کالری مصرفی را کنترل نکنید

در طی هفته‌های اول کاهش وزن، سرعت کم شدن وزن به طور معمول بالاست. برای این که کالری دریافتی از غذاها محدود می شوند و ورزش می کنید، بدن انرژی مورد نیاز خود را از منابع ذخیره‌ای برداشت می کند. اما بعد از مدتی بدن به دلیل کاهش کالری دریافتی در برابر کاهش وزن مقاومت می کند و متابولیسم بدن کاهش پیدا می کند. دقت داشته باشید در کاهش وزن اصل قضیه کاهش کالری دریافتی نیست بلکه چه مواد غذایی  و در چه وقتی مصرف کنید اهمیت بیشتری دارد.

دلایل عدم کاهش وزن
دلایل عدم کاهش وزن

۲ – کم خوابی یا بی خوابی

براساس نظرسنجی های انجام گرفته توسط موسسه کالپ، ۴۰ درصد از آدم ها کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز می خوابند و این مسئله در افزایش هورمون کورتیزول، قند خون و انسولین تأثیر دارد. کمبود خواب باعث مقاومت نسبت به انسولین می شود و در نتیجه شما چربی بیشتری در بدن تان ذخیره خواهید کرد.

همچنین بخوانید :   با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

۳ – فعالیت بدنی خود را تحت کنترل داشته باشید

فعالیت بدنی به سلامتی شما کمک می‌کند، اما برای لاغر شدن شما شاید روش مناسبی نباشد. حتی اگر شما در یک بازی تنیس که ۶۵۰ کالری در ظرف یک ساعت از دست دهید، بازهم لاغر نخواهید شد. حتی بعد از بازی تنیس ترازو یک کیلو وزن شما را ممکن است کم‌تر نشان دهد، اما شما بیشتر آب بدنتان را کم کرده‌اید و چیزی از چربی بدنتان کم نشده است. یک چیز در اینجا بسیار مهم است و آن اینکه اگر واقعا شما قصد دارید با ورزش لاغر شوید روزی دو ساعت باید حرکت و فعالیت بدنی داشته باشید.

۴ – مشکلات هورمونی

مشکلات هورمونی مانند کم کاری تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین می تواند، باعث افزایش وزن و مقاومت بدن در برابر کاهش وزن شود. اگر این مشکلات را داشته باشید با پزشک صحبت کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید، در این حالت رژیم غذایی تحت نظر متخصص می تواند به شما کمک کند.

۵ – غذا خوردن در فاصله کم

با این که اغلب متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای کاهش وزن بهتر حجم هر وعده تان را کم کرده و درعوض تعداد وعده ها را بالا ببرید اما معنی اش این نیست که شما می توانید هر نیم ساعت یک بار یک میان وعده کوچک بخورید. در نظر داشته باشید این روش نه تنها کمکی به لاغری نمی کند بلکه باعث بالا ماندن سطح انسولین خون می شود و در نتیجه بدن تان طی شبانه روز چربی کمتری می سوزاند.

همچنین بخوانید :   از یائسگی زودرس با این روش ها پیشگیری کنید
دلایل عدم کاهش وزن
دلایل عدم کاهش وزن

۶ – اعتیاد به تنقلات

با توجه به مطالعاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد ۲۰ درصد از مردم به مصرف مواد غذای معتاد هستند. این افراد غذا را نه به خاطر گرسنگی یا نیاز بلکه به خاطر عادت مصرف می کنند و گاهی حتی متوجه میزان خوردن خود نیستند. همین امر سبب عدم کاهش وزن در آن ها می شود.

۷ – نوشیدن آب

من خیلی کم آب میخورم چرا وزن کم نمیکنم ؟‌ مصرف کم آب هم می تواند از دلایل عدم کاهش وزن شما باشد. در یک مطالعه افرادی که ۳۰ دقیقه قبل از غذا یک لیتر آب می نوشند تا ۴۰ درصد کاهش وزن بیشتری دارند.

۸ – نوشابه ها

نوشیدنی های شیرین بیشترین درصد کالری خود را در بدن ما به جا گذاشته و دفع نمی شوند. نوشیدنی های آماده یا نوشابه ها یا حتی آبمیوه های آماده می توانند درصد زیادی مواد قندی و شکر در خود داشته که این امر موجب چاقی شما می شود. پس اگر نوشیدنی های شیرین و نوشابه زیاد مصرف میکنید از خود نپرسید چرا وزن کم نمیکنم ؟‌

دلایل عدم کاهش وزن
دلایل عدم کاهش وزن

۹ – استرس

مطالعات جدید نشان می دهد که افرادی که دچار استرس طولانی مدت هستند، سالانه چیزی حدود ۶ کیلوگرم چاق تر می شوند. استرس باعث می شود که سطح هورمون کورتیزول در بدن بالا برود. این هورمون سطح هورمون سروتونین در بدن را کاهش داده و میل شما را به شیرینی بیشتر می کند. پس طبیعی است که وقتی رژیم دارید اما نتوانسته اید استرس تان را کنترل کنید، روند کاهش وزن تان هم متوقف شود.

همچنین بخوانید :   کم کردن سایز کمر با رعایت دو دستور ساده

۱۰ – گرسنگی بعد از ورزش

حتما” شما هم شنیده اید بعضی افراد که می خواهند لاغر شوند، بعد از تمرین هیچ غذایی غیر از آب مصرف نکنند! این روش می تواند باعث کاهش وزن شود، اما ریکاوری بدن را مختل می کند، احساس خستگی و کمبود انرژی را نیز بیشتر می کند و از طرف دیگر احتمال تحلیل بافت عضلات بدن بیشتر می شود. پس بهتر است بعد از تمرین مقداری مواد غذایی حاوی پروتئین مصرف کنید، مثلا” حداقل یک لیوان شیر کم چرب یا یک موز کوچک هم مقداری پروتئین بدن را برای ریکاوری تأمین می کند و هم به بازسازی ذخایر گلیکوژن کمک می کند.

دلایل عدم کاهش وزن با وجود گرفتن رژیم های سخت نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =

اینم جالبه

رژیم لاغری در فصل پاییز با میوه ها و سبزیجات پاییزی

رژیم لاغری در فصل پاییز با میوه ها و سبزیجات پاییزی رژیم لاغری در فصل پاییز : لاغر شدن نيا…