۸ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

797
8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/XJqz5

۸ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

خلق یک شعار تبلیغاتی موثر : شعار تبلیغاتی هسته اصلی و زیر بنای برند است . شعارهای بسیاری ، از شرکت‌های مختلف شنیده می‌شود ؛ اما بهترین شعارهای تبلیغاتی آنهایی هستند که به هسته اصلی برند اشاره دارند . به نظر شما برترین شعار تبلیغاتی چگونه ارزیابی می‌شود؟ چه چیزی شعار تبلیغاتی را خوب ، متوسط و حتی ضعیف نشان می‌دهد ؟ برترین شعارهای تبلیغاتی به درستی می‌توانند به بیان اینکه آن برند چیست ، بپردازند و در بازه زمانی کوتاهی به ذهن مشتری بنشیند . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم ۸ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر را مورد بررسی قرار دهیم . لطفا همراه ما باشید .

قبل از اینکه تکنیک های خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار را معرفی کنیم ؛ اول باید ببینیم که تفاوت Tagline و Slogan چیست؟ چرا که هر دوی آن‌ها شعار تبلیغاتی هستند و گاها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند .

8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر
8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

Tagline : تگ‌لاین ، شعار ثابت یک برند است . مثلا :

فولکس واگن : کوچک فکر کنید .
پورشه : جایگزینی نیست .
کداک : لحظاتت را به اشتراک بگذار ، زندگی ات را به اشتراک بگذار .
نایک : فقط انجامش بده !

Slogan : شعارهای متغیر یک برند ، که در فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات، معمولا برای هر کمپین، به گونه‌ای متفاوت است . مثلا:

«خوش خطی برازنده شماست !» – همراه اول؛ کمپین فروش خطوط رند .
«حسابی راحت !» – بانک دی؛ خدمات بانکی اینترنتی (این شعار هم در نوع خود یکی از جالب ترین هاست! اگر دقت کنید، به دو طریق می توان آن را خواند، که هر دوی آن ها مرتبط به اینترنت بانک است!)
«خودشو نمی گیره !» – فامیلا ؛ شعار استفاده شده در روغن ذرت .
و …

همچنین بخوانید :   برندینگ یا برندسازی چیست و چگونه برند خود را بسازیم

بسیار خب حالا که تفاوت اصلی این دو نوع شعار تبلیغاتی را فهمیدیم . در ادامه میخواهیم تکنیک های موثر برای خلق شعار تبلیغاتی موثر را مورد بررسی قرار دهیم .

تکنیکهایی برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر
8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

۱ – شعار باید ساده باشد

یک شعار تبلیغاتی ، صرفا این نیست که بخواهیم کالا یا خدمات‌مان را توضیح دهیم ! در Tagline ، شما به نوعی باید راستا و چشم انداز شرکتتان را برای مخاطب به نمایش بگذارید .  بهترین شعارها شامل تعداد کمی از کلمات هستند ، شاید ۶ یا حداکثر ۷ کلمه . برخی به دو تا سه کلمه اکتفا می‌کنند . البته استثنائاتی نیز وجود دارد اما شعارهای کوتاه راحت‌تر در ذهن می‌مانند .

۲ – پیشنهادات خود را توضیح دهید

« درست است که بهترین شعارها آن‌هایی هستند که ساده و قابل حفظ کردن باشند ؛ اما نکته‌ای دیگر نیز وجود دارد : «شرکت شما چه کار می کند؟»

یک تگ‌لاین باید به مشتریان بالقوه شما بفهماند که چه کار می‌کنید و حتی‌الامکان، دلیل تمایزتان را نیز برای مشتری بالقوه روشن و مشخص کند!»

8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر
8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

۳ – صداقت داشته باشید

مطمئن شوید که تگ‌ لاین‌تان یک تصویر کلی را از شرکت و خدمات‌تان ارائه می‌دهد . البته با رعایت این نکته که فعالیت‌های برندسازی در صورتی موفق خواهند بود که همه چیز براساس بیان حقایق و صداقت باشند !

سعی نکنید به دروغ دلبری کنید! عشق و علاقه مشتری به یک خدمات و یا یک برند، در پی صداقت آن برند با مشتریانش به دست می‌آید.

اگر شرکت ابزار آلات لوله کشی دارید، شعار تبلیغاتی «آرام و زیبا» می‌تواند برای شما و برندتان مرگ محسوب شود ؛ چرا که شیرآلات هرگز نباید چنین احساسی را منتقل کنند، و نمی‌کنند !

همچنین بخوانید :   اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری

۴ – اصالت داشته باشید

شعارهایی همچون “بهترین طعم روی میز شما” یا “هر روز زیبا باشید” به ذهن هرکسی می‌رسد و کسی تحت تاثیر آنها قرار نمی‌گیرد . حتی اگر توجه کسی را جلب کنند ، کسی آنها را به خاطر نمی‌سپارد . اصیل و متفاوت باشید و روال همیشگی را فراموش کنید . بعنوان مثال : “تخیل‌گرایی در حین کار” (جنرال الکتریک)، “از لحظه لذت ببر” (وودافون) “انتظار غیرمنتظره‌ها را داشته باشید” (ایکیا)

8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر
8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

۵ – مخاطبتان را سرگرم نکنید

تگ‌لاین قرار است برندتان را معرفی کند و با یک جمله کوتاه ، به نحوی در مورد شما توضیح بدهد؛ اما قرار نیست در مورد تعداد کارمندان، سال تاسیس، حقوق دریافتی کارکنان و… توضیح دهد !!

لازم نیست تگ لاینتان زیباترین و دل‌انگیزترین باشد ، لازم نیست حتما با آهنگ و ملودی باشد، لازم نیست که حتما مانند یکی از اشعار گوته یا شکسپیر ، به گونه‌ای پرمعنی باشد که همه خشکشان بزند! هدف تگ‌لاین معرفی شماست، نه سرگرم کردن مخاطبان‌تان!

۶ – با یک سناریو پیش بروید

سعی کنید با یک روند فکری جلو بروید و هر از چندگاهی اگر لازم باشد، تگ‌لاین‌تان را آپدیت کنید ! شما و شرکت‌تان هدف مشخص و واحدی دارید و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنید و راستای شما، راستای رسیدن به این اهداف است. این موضوع را حتی مشتریان شما نیز متوجه می شوند، و تاثیر مثبتی بر آن ها دارد .

8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر
8 تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر

۷ – اعتبار

حتی اگر شعار تبلیغاتی خوبی داشته باشید ، اگر اعتبار نداشته باشید ممکن است شکست بخورید . مشتریان شما باید باور کنند شعارتان حقیقت دارد . مثلا اگر شرکت کوچک تولید ساعت مچی ارزان قیمتی را اداره می‌کنید نمی‌توانید بگویید بهترین ساعت روی کره زمین را ارائه می‌دهید . می‌توانید به آنچه هستید و آنچه انجام می‌دهید، ببالید اما احتیاط کنید اغراق نکرده باشید .

همچنین بخوانید :   اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری

۸ – ویژگی‌های اصلی را پررنگ کنید

اگر محصولتان ویژگی‌هایی دارد که رقبا ندارند قطعا باید در شعار(های) تبلیغاتی خود آن را برجسته کنید . اگر چنین خاصیتی ندارد ، بر مزیت اصلی خرید و استفاده از آن تمرکز کنید. بعنوان مثال : “سوپ غذای خوبی‌ست” (سوپ آماده‌ی کمپبل) ، “طعمی کاملا گرمسیری” (لیلت) “با شوره خداحافظی کنید” (کلیر) .

فراموش نکنید که شعار شما هویت شما در ذهن مشتری است هم مشتریان کنونی و هم بالقوه پس با این ذهنیت جلو بروید .

 

۸ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی موثر نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

اینم جالبه

اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری

اصول و قواعد طراحی اولیه برند محصولات تجاری برندینگ صحیح یکی از اصلی ترین عواملی است که از…