اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

675
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/pmGd3

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

اگر می خواهید چاق نشوید :  تا به حال از مزایای سلامتی مصرف چهار وعده میوه در روز زیاد شنیده ایم اما خیلی از ما هنوز نمی دانیم مصرف برخی میوه های خاص ، باعث پیشگیری از چاقی و اضافه وزن می شود .

مطالعات نشان داده اند که ماده خاصی به نام آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.

حالا اگر می خواهید چاق نشوید و واقعا لاغر شوید برعکس آنچه تا به حال شنیده اید برنج و سایر مواد نشاسته ای و پر چربی را شب میل کنید و صبح جز میوه چیز دیگر نخورید که گفته اند صبح میوه طلا است . با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه شوید .

۱ – سیب

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

سیب سرشار از فلاونوئیدها و غنی از فیبر است. مصرف روزانه سیب برای کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. برای بهره بردن از مزایای سلامتی سیب، آن را با پوست بخورید چون بیشترین میزان آنتی اکسیدان و فیبر این میوه در پوستش گنجانده شده است. مصرف سیب منجر به بهبود کنترل قند خون می شود و در نتیجه شما کمتر هوس مصرف غذاهایی را می کنید که خاصیت چندانی ندارند.

۲ – زغال اخته

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

سرشار از آنتوسیانین ها و پلیمرهای فلاونوئید است. به طوری که یک چهارم فنجان از این میوه، ۱۰ میلی گرم آنتوسیانین به بدن می رساند. هنوز مشخص نیست چرا چرا فلاونوئیدها باعث کاهش وزن می شود اما به گفته محققان ثابت شده مصرف روزانه این میوه، شما را دچار احساس سیری کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید :   راهکارهایی برای منجمد کردن انواع مختلف سبزیجات

۳ – گلابی

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

این میوه نیز دوز سالمی از پلیمرهای فلاونوئید را دارد و فیبر بالای موجود در آن منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود. درست مانند سیب، گلابی را نیز باید با پوست بخورید تا از بیشترین منافع سلامت آن سود ببرید.

۴ – توت فرنگی

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

همتای زغال اخته است و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توت فرنگی نیز سرشار از آنتوسیانین بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز به همراه ماست کم چرب یا بلغور جو، پیشنهاد می شود. وقتی صحبت از مصرف زیاد میوه می شود، نگرانی از اضافه وزن ناشی از فروکتوز موجود در آنها وجود دارد اما میوه هایی مانند سیب سبز، گلابی، انواع توت مانند تمشک، توت فرنگی و بلوبری به بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند ضمن این که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند.

۵ – فلفل

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

تعجب نکنید چون فلفل ها هم جزو میوه ها هستند و البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.

۶ – پرتقال

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

پرتقال بهترین درمان لاغری است دارای ویتامین (ث،پ،د) می باشد. برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری یک عدد پرتقال و سه لیمو را به برشهای نازکی ببرید و آن را مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید دو قاشق سوپخوری عسل را به آن نمایید و دوباره پنج دقیقه آن را بجوشانید بعد آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود و هر روز سه گیلاس کوچک از آن را مصرف نمایید.

همچنین بخوانید :   با این راهکارهای طلایی تا نوروز امسال لاغر شوید

۷ – خیار

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید
اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید

خیار دارای ویتامین های(آ،ب،ث) و کلروفیل و ده نوع املاح معدنی است در رژیم لاغری و تخلیه سموم بدن آن را تجویز می نمایند چون آب خیار به تنهایی خیلی بی مزه است در رژیم لاغری بایستی با آب سیب و هویج مخلوط نموده و خورد.

باور غلط : میوه شما را چاق می کند

شاید بهتر باشد بگوییم در مصرف میوه زیاده روی نکنید . متاسفانه افراط و تفریط هر دو از رفتار های دردسرساز هستند . میوه دارای قند فروکتوز است و میزان زیاد آن می تواند موجب افزایش وزن شود، اما این به آن معنا نیست که کلا میوه ها عامل چاقی هستند.

مصرف میوه در یک رژیم غذایی سالم واجب و ضروری است و حذف آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ بهتر است بگوییم به اندازه مصرف شود. به طور معمول سهم میوه برای هر فرد ۲ الی ۳ واحد در نظر گرفته می شود (به جز موارد خاص با تشخیص متخصص ). شاید بهتر باشد برای جلوگیری از چاقی، کل انرژی مصرفی روزانه محاسبه و کل رژیم غذایی بر اساس آن تنظیم شود .

اگر می خواهید چاق نشوید این میوه ها را بخورید نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =

اینم جالبه

اسرار کاهش وزن در کشورهای اروپایی کشف شد

اسرار کاهش وزن در کشورهای اروپایی کشف شد اسرار کاهش وزن در کشورهای اروپایی : توصیه ای که ه…