مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی سلامت عمومی ۹ ماده غذایی کاملا مفید برای افزایش تمرکز و حواس

۹ ماده غذایی کاملا مفید برای افزایش تمرکز و حواس

0
2
افزایش تمرکز و حواس
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/P0N6h

۹ ماده غذایی کاملا مفید برای افزایش تمرکز و حواس

خیلی وقت ها برامون پیش میاد که در گذر روزها و با بالا رفتن سن احساس میکنیم که دیگه نمیتونیم مثل قبل تمرکز کنیم و حواسمون سخت تر از قبل جمع میشه. کاملا واضحه که با افزایش سن، بدنمون هم مثل خود ما سنش بالا میره، اما ما میتونیم سلامت مغز و همچنین قدرت تمرکزمون رو با رژیم غذایی درست افزایش بدیم. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید تا شما را با ۹ ماده غذایی برای افزایش تمرکز و حواس آشنا نماییم.

۱ – تخم مرغ

کولین به عنوان یک نوع ویتامین B که در تخم مرغ وجود دارد که نقش مهمی در عملکرد مغز و حافظه دارد. در تحقیقاتی که از ۱۴۰۰ مرد و زن انجام شده و نتایج آن در مجله تغذیه بالینی منتشر شده مشخص شده است که افرادی که غذاهای دارای کولین هستند مصرف کرده اند در آزمایشهای حافظه و یادگیری کلامی بهتر از دیگران عمل کرده‌اند.

تخم مرغ همچنین دارای پروتئین با کیفیتی است، این پروتئین با ثابت نگاه داشتن قند خون به فرد کمک می‌کند تمرکز کند و برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشد.

افزایش تمرکز و حواس
افزایش تمرکز و حواس

۲ – ماهی آزاد

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد یکی از منابع خوب اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای رشد و عملکرد مغز بسیار مفید هستند. جذب کافی اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت و قدرت ذهنی کمک کند. توصیه می شود به جای ساندویچ های سوسیس و کالباس و هات داگ و غیره از ساندویچ ماهی آزاد با نان گندم کامل استفاده شود.

همچنین بخوانید :   با این تمرینات یوگا به جنگ استرس و اضطراب بروید

۳ – کافئین

موادی مثل کافئین بهمون کمک میکنن تا بتونیم بهتر تمرکز کنیم و کلا انرژی مارو افزایش میدن. البته اثر کافئین روی مغز کوتاه مدت هستش و علاوه بر این زیاده روی در مصرف اون باعث عصبانیت و تند مزاجی میشه پس باید دقت کنیم تا از مواد غذایی حاوی کافئین مثل چای، قهوه و … به اندازه استفاده کنیم.

افزایش تمرکز و حواس
افزایش تمرکز و حواس

۴ – غلات

بدن ما کربوهیدرات را به گلوکز تبدیل می‌کند. گلوکز نیز سوخت دارای اولویت مغز است. غذاهای غنی از غلات و یا دارای غلات کامل دارای ویتامین بی‌هستند، ویتامینی که برای تمرکز و سالم ماندن مغز حائز اهمیت است.

برای رسیدن به انرژی ثابت و عملکرد مغزی بهتر، توصیه می شود که غلات خود را با پروتئین مصرف کنید. چند ترکیب ساده غلات و پروتئین می‌تواند قدرت مغز را در طول روز افزایش دهد. برخی از این ترکیب‌ها نان تست همراه کره بادام زمینی، وعده‌های تهیه شده با جو به همراه خانواده توت‌ها و یا نانهای تست شده همراه با تخم مرغ همزده هستند.

۵ – کره ی بادام زمینی

از کره بادام زمینی می توان به عنوان یک میان عده ی حاوی ویتامین E بهره مند شد. ویتامین E آنتی اکسیدان محافظ غشای سلول های عصبی است. کره ی بادام زمینی همچنین حاوی تیامین و گلوکز است که اولی برای مغز مفید بوده و دومی انرژی زا است. می توانید روی میوه هایی مانند سیب یا موز از این کره زده و از فواید آن بهره ببرید

افزایش تمرکز و حواس
افزایش تمرکز و حواس

۶ – شکلات و آجیل

آجیل سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E هست که طبق تحقیقات انجام شده مصرف این دو ماده ی مفید تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش سرعت تحلیل قوای شناختی در طول عمر دارد. شکلات تلخ نیز حاوی گروه دیگری از آنتی اکسیدان های مفید و علاوه بر آن کافئینه که باعث افزایش تمرکز میشود.

همچنین بخوانید :   چگونه تمرکز کنیم و مانع حواس پرتی شویم

۷ – انگور

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف انگورهای مختلف سبز، قرمز و سیاه نقش بسیار مهمی در بهبود دفاع آنتی اکسیدانی ما دارد و سلامت مغز را ارتقا می‌دهد. در تحقیقات انجام گرفته به نظر می‌رسد که انگور‌ها به وسیله بی‌اثر کردن تنش اکسایشی و تورم به سلامت مغز کمک کرده و یا فعالیت برخی ژنهای خاص مرتبط با بیماریهای ناشی از کهولت سن مغز را هدف می‌گیرند.

افزایش تمرکز و حواس
افزایش تمرکز و حواس

۸ – شیر و ماست

ویتامین B برای رشد بافت های مغز، ناقل های عصبی و آنزیم ها مفید است و محصولات لبنی منبع خوب این مواد مغذی هستند. شیر کم چرب یا ماست منبع فوق العاده ی پروتئین برای مغز محسوب می شوند. محصولات لبنی همچنین منبع ویتامین D هستند که برای نوجوانان و کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید که در این سنین نیاز به ویتامین D بیشتر است. بنابراین لازم است که برای بهبود عملکرد مغز و همچنین افزایش میزان کلسیم و ویتامین D بدن بچه ها میانه ی آن ها را با محصولات لبنی خوب کنید.

۹ – سیب

سیب‌ها سرشار از کوارستین هستند. کوارستین یک آنتی اکسیدان است که از سلولهای مغز محافظت می‌کند و براساس تحقیقات محققان دانشگاه کورنل، کوارستین از سلولهای مغزی در مقابل حملات رادیکالهای آزاد حفاظت می‌کند. مصرف یک سیب در وعده صبحانه با پوست حائز اهمیت است چرا که حجم بالایی از کوارستین سیب در پوست آن وجود دارد.

۹ ماده غذایی کاملا مفید برای افزایش تمرکز و حواس نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

اینم جالبه

۹ راهکار تاثیرگذار برای تقویت حافظه

۹ راهکار تاثیرگذار برای تقویت حافظه تقویت حافظه : مغز انسان توانایی فوق العاده‌ایی برای تط…