اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

274
اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/Vg2YP

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

تگ نویسی یا برچسب گذاری برای مطالب سایت موضوع تازه و پدیده نوظهوری در دانش سئو یا اصول وبمستری نیست . با این حال باید اذعان کرد که بیشتر وبمستران ایرانی به شیوه اشتباهی اقدام به برچسب گذاری برای مطالب سایت خود می‌نمایند .

برچسب گذاری صحیح برای مطالب نه تنها به کاربران سایت شما کمک می‌کند تا سریعتر به مطالب مورد علاقه خود دست یابند ، بلکه منجر به ایجاد ایندکس‌های ارزشمند برای وب سایت شما نزد موتورهای جستجوگر می‌شود .

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو
اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

اما انجام اشتباه آن یا سوء استفاده از این امکان بطور حتم سبب خواهد شد تا به وسیله الگوریتم‌های ضد اسپم موتورهای جستجوگر متخلف شناخته شده و حتی به دلایل قانونی در کشور ایران ، با مشکل فیلتر شدن و دردسرهای رفع فیلترینگ رو به رو شوید . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم شما را با اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو بیشتر آشنا کنیم . با ما همراه شوید .

تگ (Tag) چیست ؟

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو
اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

در ساده ترین تعریف میتوان گفت برچسب ، سیستم دوم دسته بندی سایت شماست . موضوع وب سایت شما هرچه که باشد ، بدون تردید نمی‌توانید شاخه‌های بسیار زیاد و جزئی برای سایت خود ایجاد نمایید . برجسب گذاری و تگ ( Tag ) گذاری هم مانند دسته بندی یک شیوه برای سر و سامان دادن به مطالب یک وب سایت می باشد .

این دو می توانند به کاربران برای یافتن مطالب دلخواهشان در وب سایت کمک کند . استفاده از دسته بندی و برچسب گذاری ( Tag ) در محتوای وب سایت صرفا برای راحت تر کردن کاربران به جهت دسترسی به مطالب مورد نیازشان می باشد . درست است که اگر به دقت و به درستی از دسته بندی ها و برچسب گذاری ها استفاده نمایید به سئو و بهینه سازی سایت خود نیز کمک شایانی کرده اید , ولی این را بدانید که اشتباه مخصوصا در تگ گذاری ها ممکن است صدماتی هم به سئو وب سایتتان وارد کند .

همچنین بخوانید :   با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید

به عنوان مثال در یک وب سایت تفریحی شاخه اصلی “عکس” نهایتاً می‌تواند دارای چند زیرشاخه عکس طبیعت ، خودرو ، بازیگر و … باشد . شما نمی توانید بر روی دسته بندی های سایت خود بسیار ریز و جزئی شوید.

حال اگر یکی از کاربران سایت شما به دنبال تصاویر خودروهای یک برند خاص یا تصاویر یک هنرمند خاص باشد ، در اینجا سیستم دوم دسته بندی سایت یا همان برچسب به کار می‌آید . زمانی که شما برای مطالبی که تصاویر خودروهای جدید یک برند خاص در آن منتشر شده، برچسب “عکس خودروی بنز” را زده‌اید ، بازدیدکنندگان سایت شما می‌توانند به آسانی بر روی این برچسب کلیک کرده و تمام پست های مرتبط با این برچسب را ببینند.

همچنین این برچسب همانند یک شاخه، نزد موتورهای جستجوگر محبوب است و اگر شخصی همین عبارت را جستجو نماید ، لینک این برچسب از سایت شما به آن کاربر در نتایج جستجو نشان داده خواهد شد و ورودی قابل توجهی دریافت خواهید کرد.

تفاوت دسته ها و برچسب ها

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو
اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

آنچه که برچسب ها و یا Tag ها برای شما انجام می دهند خرد کردن موضوعات درون وب سایت می باشد در صورتی که دسته بندی ها به اجزای کلی تری در مطالب وب سایت اشاره می کنند .

برای انتخاب برچسب ها از نام دسته ها هرگز استفاده نکنید . دسته بندی ها می توانند موضوعات را خود به تنهایی به کاربران انتقال دهند و انتخاب آنها به عنوان تگ و یا برچسب جز تولید محتوای تکراری و سئو منفی و همچنین گمراه کردن کاربران نتیجه دیگری نخواهد داشت .

در کل به این نکته دقت کنید که آفت اصلی استفاده اشتباه از برچسب ها در وب سایت تولید محتوای تکراری می باشد و گوگل و دیگر موتور های جستجو به شدت با وب سایت های خطا کار برخورد می کنند !

همچنین بخوانید :   با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید

باز هم تاکید میکنم که هدفتان از تگ گذاری و دسته بندی مطالب سایت فقط و فقط کمک به کاربرانتان باشد و لاغیر . با افراط در استفاده از دسته بندی ها و تگ گذاری های مختلف علاوه بر به خطر انداختن سئوی سایت خود , کاربرانتان را هم گیج و سر در گم می کنید .

اصول تگ گذاری صحیح

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو
اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو

۱ – عنوان مطلب را برچسب نزنید !

یکی دیگر از اشتباهات رایج وبمستران ایرانی که حتی سایت‌های بزرگ به کررات مرتکب می شوند ، این است که عنوان نوشته را به صورت برچست برای همان مطلب ثبت می‌کنند . این اشتباه باعث می‌شود بر روی سایت شما دو صفحه با Meta Title و Description تکراری ایجاد شود . یکی صفحه خود مطلب و دومی برچسبی که ایجاد شده است . و این یعنی مواجه شدن با مشکل صفحات چندگانه با محتوای تکراری (Duplicate Content) .

در چنین شرایطی ارزش صفحه مطلب بین آن و برچسب تقسیم می شود و یا در بهترین حالت ، گوگل یکی از این دو صفحه تکراری را ایندکس نمی‌کند . اما با این حال امتیاز منفی مشکل Duplicate Content را به پای سایت شما ثبت خواهد کرد.

۲ – برچسب تکراری و بیهوده ایجاد نکنید

احتمالاً شما نیز سایت‌هایی را دیده‌اید که به شکل بی‌رویه اقدام به ثبت برچسب برای مطالب سایت خود نموده‌اند . در هنگام برچسب گذاری فراموش نکنید شما در حال ایجاد شاخه در سیستم دوم دسته بندی سایت خود هستید . اگر یک برچسب ایجاد کردید با نام “عکس خودرو” ، بهتر است یک برچسب دیگر با عنوان “تصویر خودرو” ایجاد نکنید . چون همانطور که احتمالاً می‌توانید حدس بزنید ، مطالب در دو صفحه این برچسب‌ها کاملاً تکراری خواهند بود و باز هم مشکل Duplicate Content .

فراموش نکنید موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل ، در سیاست های ضد اسپم خود با سایت‌هایی که برچسب‌های زیادی برای مطالب خود ایجاد می‌کنند برخورد می‌نمایند . پس با ایجاد منطقی و اصولی تعداد محدودی برچسب، هم صفحات ارزشمند و ایندکس‌های مناسب نزد گوگل برای سایت خود ایجاد کنید و هم به کاربران سایت خود کمک کنید با کلیک بر روی برچسب‌های مشخص شده برای هر مطلب ، به مطالب مشابه آن به آسانی دست یابند.

همچنین بخوانید :   با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید

۳ – کوتاهی نام برچسب و یا تگ ها

قانون کلی در بهینه سازی محتوای یک وب سایت در ارتباط با Tag ها , نام های کوتاه آن ها می باشد . در طولانی ترین حالت بهتر است طول برچسب ها از پنج کلمه بیشتر نشود . استفاده کردن از جملات طولانی کار درست و قابل قبولی نیست . شما در چند کلمه کوتاه باید آنچه که در محتوا و متن قرار است انتقال داده بشود را تعیین کنید .

۴ – کم تعداد بودن تعداد برچسب ها

استفاده از Tag برای راهنمایی بهتر کاربران می باشد , حال اگر در انتخاب تعداد آنها دقت عمل نداشته باشید و از پراکندگی های بسیار زیاد استفاده کنید جز سردرگمی کاربرانتان چیزی نسیبتان نخواهد شد!
مشکل مهمتری که از استفاده پراکنده برچسب ها به وجود می آید , تولید محتوای تکراری و صفحات مشابه با آدرس های ( URL ) متفاوت خواهد بود , و این را بدانید که تولید محتواهای تکراری از سم مار افعی هم برای سئوی وب سایتتان خطرناک تر است . پس در استفاده از تگ ها و برچسب های مطالبتان افراطی عمل نکنید .

۵ – استفاده مجدد از تگ های قبلی

فقط و فقط آنچه را که برای کاربرانتان اهمیت دارد به عنوان برچسب انتخاب نمایید . بهتر است تعدادی تگ از قبل برای سایت خودتان مشخص نمایید و از همان ها در مطالب سایتتان استفاده نمایید . بهتر است از تگ های غیر معمول و خاص خودداری نمایید چرا که ممکن است در آینده هیچ نوشته و محتوایی بر اساس آن تگ نداشته باشید و یا اصلا آن تگ مورد نیاز کاربران نباشد . برای مثال انتخاب یک محصول فروشگاهی نمی تواند گزینه خوبی برای تگ گذاری باشد , چون هیچ گاه محصول دیگری با آن نام نخواهید داشت .

اصول تگ یا برچسب گذاری صحیح جهت بهبود سئو نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
  • با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید

    با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید

    با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید شاید ب…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =

اینم جالبه

با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید

با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید با این ترفندها در اینستاگرام حرفه ای شوید شاید ب…