اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

477
اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/BbJsA

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

در بازارهای پر رقابت کاری ، همیشه راه هایی هست که محصول و کسب و کار شما رو از سایرین متمایز کند و باعث بشود شما از رقیبانتان جلو بزنید.  بعضی موضوعات خیلی کوچیک و پیش پا افتاده به حساب میان ؛ اما میتوانند مهمترین موضوعات در پیشرفت شما در بازارهای کاری باشند . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم شما را با اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری بیشتر آشنا کنیم . با ما همراه شوید .

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری
اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

دنیای امروز ، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است . حال و هوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است . آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.
مشتریان امروزی دیگر فروشندگان پر حرف و افاده ای را که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را تحمل نمی کنند. فروشنده ی امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد .

نکات اساسی در اصول بازاریابی حرفه ای

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری
اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

– سعی کنید استارت مکالمه را طوری شروع کنید که از مشتری بخواهید در مورد شما و محصولاتتان به چه اطلاعاتی نیاز دارد .

همچنین بخوانید :   تاثیر لبخند خودآگاه بر میزان آمار فروش و افزایش محبوبیت

– در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات شما ، خونسردی خودتان رو حفظ کنید . قطعا دلیلی دارید که مشتری رو قانع کند . همچنین از مشتریتان دلیل قانع کننده بخواهید .

– با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشید . ضد و نقیض میان حرفای شما و همکارانتان پیش مشتری جلوه خوبی ندارد .

– طول مکالمه با مشتری رو زیاد نکنید . مکالمه زیاد مشتری رو خسته می کند .

– اگه احساس می کنید گوینده و سخنران خوبی نیستید ، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نرید و این کار رو به عهده بازاریاب هایتان بگذارید .

– سعی کنیند هنگام پرزنت ،  ارزش های کاری مشتریتان را پیدا کنید تا راحتر بتوانید به چیزی که میخواهید برسید .

– از جملات تبلیغی اغراق آمیز مثل “ما بهترینیم” جدا اجتناب کنید .

– همه سوالات مشتری را مستقیم و شفاف جواب بدید .

– هنگام پرزنت مشتری سعی کنید که با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنید .

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری
اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

– اگه برای سوال مشتری جوابی ندارید ، لطفا جواب رو حدس نزنید .

– قبل پرزنت مشتری جدید سعی کنید اطلاعاتی در مورد او از جاهای مختلف بدست بیارید .

– لطفا همه واقعیت ها در مورد محصول و سرویس تان را ارائه بدید . هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.

– مشتری را با پیشنهاد های گوناگون سردرگم نکنید  ، در هر پرزنتیشن سعی کنید  فقط یک محصول یا خدمات رو معرفی کنید .

– بهترین بازاریاب و مارکتینگ منیجر شهر را انتخاب کنید و با هر قیمتی او را استخدام کنید .

همچنین بخوانید :   تاثیر گذاری و کسب مخاطب بیشتر در توییتر

– بابت سرویس و خدماتتان ، قیمت های توهمی ندهید . مشتری از قیمت بازار و کیفیت کار شما خبر دارد .

– با همکارتان در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید .

– هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشید . حتی با اجازه او .

– برای تداوم فروش محصولات و خدماتتان ، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصارا CRM رو راه اندازی کنید .

– از دادن تخفیف های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید . با این کار باعث می شوید که مشتری فکر کند شما کلاه بردار هستید .

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری
اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

– اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش هم کم شد ، سرمایه باقیمانده را تو حساب بانکی تان حبس نکنید . ادامه حیات فروش شما به تبلیغاتتان بستگی دارد .

– اگر درصد فروش محصولاتتان یا سرویس تان پایین آمد ، دنبال عوامل حاشیه ای مثل قیمت یا رقیب نگردید . مهمترین عامل در فروش تبلیغات هست .

– فکر نکنم از شرکت کوکاکولا یا پپسی تو جهان شناخته شده‌ تر داشته باشیم ! اما هنوز هزینه های هنگفتی رو بابت تبلیغات میپردازند .

– هیچ وقت به مشتری های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنید و دنبال مشتری جدید باشید .

– بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مپنا) از حفظ مشتریان قبلی هست .

– به جای تخفیف سعی کنید پوئن بدید . اگر تخفیف می دهید حتمن پوئن بگیرید و اگر تخفیف می دهید طوری باشه که مشتری بگوید واووو تخفیف گرفتم!

– اگر مشتری میگوید محصول گرانه هست یعنی دارد میگوید محصول ارزش ندارد . پس ارزش محصول رو بالا ببرید و قیمت رو کم نکنید .

همچنین بخوانید :   با این روش ها تبلیغات خود را در اینستاگرام حرفه ای کنید

– قراداد رو اول جلسه رو میز نگذارید . این یعنی آمدم پول بگیرم و آدما از اینکه پولشان را بگیرند خوششان نمیاد.

– هیچوقت قرارداد خالی دست مشتری ندهید حتما فیلد های قرارداد را پر کنید و بهش بدهید .

– حواستان باشد در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود دارد که مشتری آماده هست به شما بله بگوید اگر این زمان را از دست بدهید فروش را باختید .

بیاد داشته باشید

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری
اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری

– مهمترین قانون فروش : هرگز رقیب را نکوبید !

– هزینه حفظ مشتری فعلی نصف هزینه بدست آوردن مشتری جدید است .

– اطلاعات راجع به مشتری یکی از بزرگترین بخش های بازاریابی حرفه ای است . هرچقدر بیشتر راجع به مشتریتان اطلاعات داشته باشید بهتر میتوانید به او خدمات بدهید و راضیش نگه دارید .

– هر جزئی مهم است در بازاریابی چریکی . هرچه جزء کوچکتر باشد به دید مشتری مهم تر است . مانند لباس و صنایع مربوط به آن .

– در دوره زمانه ای که وقت بیشتر از پول برای مشتری اهمیت دارد . شرکت هایی که فروش خوبی دارند تقریبا تمام آنها وقت مشتری را کمتر میگیرند .

– ایده اصلی یک شرکت که تبلیغات و شعارها و … از آن نشأت می گیرد باید حداکثر در هفت سطر سپس در هفت کلمه بیان شود . هر ایده ای غیر از این منجر به شکست می شود زیرا مشتری وقت زیادی برای فکر کردن برای درک ایده شما ندارد.

همیشه بیاد داشته باشید چهار عنصر که موجب میشود محصولتان برای مشتری جذاب باشد : Better , Cheaper, Nicer, Easier

 

اصول بازاریابی حرفه ای برای جذب بهتر مشتری نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =

اینم جالبه

ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت و شیوه فعالسازی آن

ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت و شیوه فعالسازی آن امکان ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت در شب…