مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

0
4
71
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/jzIZ4

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

یکی از مسائلی که معمولا مردم را نگران می کند، این است که آیا تغذیه و مواد غذایی انتخابی ، تا چه حد می توانند آنها را از ابتلا به بیماریها حفاظت کنند.

نگرانی در مورد پوکی استخوان به دلیل مصائب زیاد آن از جمله شکستگیها و ترس از بستری شدن طولانی و نیاز به مراقبت در اکثر خانوادههای ایرانی وجود دارد، به خصوص آن که تحقیقات کشوری نشان داده است که میزان دریافت کلسیم در خانوارهای ایرانی کمتر از نیاز است.

پزشکان و تغذیه شناسان ، به بیماران و افراد مراجعه کننده توصیه می کنند که میزان مصرف مواد لبنی مثل شیر، ماست و پنیر را افزایش دهند و نهایتا قضاوتها براساس این است که ما روزانه به میزان ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز داریم.

ولی مهم است که بدانیم تحکیم وقدرت استخوانهای ما تنها وابسته به کلسیم نیست وبعضی از تجربیات جهانی می گوید که نمی توان گفت که هرفرد روزانه به چقدر کلسیم نیاز دارد. سلامتی استخوانهای ما به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و باید بدانیم اهمیت این عوامل مهمتر است یا تنها میزان کلسیمی که ما از طریق غذا مصرف می کنیم. در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک به شما می گوییم کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند .

کلم بوک چوی

کلسیم : به ازای نصف پیمانه کلم بوک چوی ۷۹ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

ساقه‌های سبز یا سفید این کلم زمانی که پخته شود نیز ترد باقی می‌ماند. این کلم سرشار از کلسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بوک چوی در غذاهای آسیایی زیاد دیده می‌شود.

همچنین بخوانید :   خواص و مضرات گل گاو زبان و تاثیر استفاده از آن در دوران بارداری

برگ چغندر

کلسیم : به ازای نصف پیمانه چغندر پخته ۸۲ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

چغندر معمولا به خاطر ریشه متراکمش شناخته شده است اما برگ‌های آن نیز طعم خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی همچون کلسیم و ترکیباتی همچون بتائین است که به جریان بهتر خون کمک می‌کند.

بادام

کلسیم : به ازای ۲۸ گرم از بادام ۸۲ میلی گرم کلسیم وجود دارد.

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

در میان آجیل‌ها، بادام سرشار از پروتئین، روغن‌های سالم، ویتامین B و سایر مواد معدنی همچون کلسیم است. بادامی که در روغن سالم تفت داده شده کلسیم بیشتری از بادام خام دارد. شما می‌توانید بادام برش خورده را روی سالاد و سایر مواد غذایی بریزید.

لوبیا چیتی

کلسیم : به ازای نصف پیمانه لوبیا چیتی پخته شده ۸۶ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

لوبیا چیتی منبع خوبی از پروتئین، فولات، فیبر و مواد معدنی همچون کلسیم است. شما می‌توانید آن را به صورت پخته در سالادها و غذاهای خود به کار ببرید.

کلم

کلسیم: به ازی نصف پیمانه کلم پخته شده ۹۰ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

این کلم نیز همانند سایر کلم‌های موجود در این خانواده، می‌تواند کلسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد نیاز را به رژیم غذایی افراد اضافه کند.

لوبیای سفید

کلسیم : به ازی نصف پیمانه لوبیای سفید پخته شده ۹۶ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

این لوبیاها را می‌توان به راحتی در رژیم غذایی گنجاند. لوبیای سفید حاوی پروتئین، کلسیم و فیبر است.شما می‌توانید آن را در سوپ، ساندویچ یا سایر غذاها استفاده کنید.

همچنین بخوانید :   مهمترین مکمل ها و ویتامین ها برای داشتن پوست سالم

ریشه تارو

کلسیم : به ازای نصف پیمانه ریشه تاروی پخته شده ۱۰۲ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

ریشه تارو شبیه سیب زمینی سفید است و کلسیم بسیار زیادی دارد.

لوبیای چشم بلبلی

کلسیم : به ازی نصف پیمانه لوبیای پخته شده ۱۰۶ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

این لوبیا نیز می‌تواند منبع خوبی برای کلسیم باشد. شما می‌توانید آن را به همراه هویج، کرفس، پیاز و سیر تفت دهید.

گیاه سلمه تره

کلسیم : به ازی نصف پیمانه سلمه تره پخته شده ۱۱۴ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

این گیاه طعم خوبی دارد و سرشار از کلسیم و پروتئین و نیز ویتامین A و C است. سلمه تره جزو هشت علف هرزی است که می‌توان آن را مصرف کرد.

میوه کاکتوس

کلسیم : به ازای یک دوم پیمانه ۱۲۲ میلی گرم

کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند
کدام یک از منابع گیاهی کلسیم کافی برای بدن دارند

زمانی که پخته شود طعم خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید آن را به صورت نواری با مربعی برش دهید و در تاکوهای خود استفاده کنید. این گیاه مواد معدنی بسیار همچون منیزیم و کلسیم دارد و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط آتریسا
بارگذاری بیشتر در سلامتی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =

اینم جالبه

خواص کرفس برای چربی سوزی و کاهش کلسترول

خواص کرفس برای چربی سوزی و کاهش کلسترول استفاده از برگ های کرفس دررژیم غذایی می تواند منجر…