این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

47
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/ZZHPL

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

پیری اجتناب‌ناپذیر است. از آنجایی‌که به‌هر صورت رخ خواهد داد، پس چرا باشکوهش نکنیم؟ زندگی نتیجه یک سری انتخابات است. تمام عادات خوب و بد شما تعیین کننده کیفیت زندگی‌تان هستند. با تغییر سبک زندگی، جوانی‌تان را درهر سنی که هستید درخشان و باطراوت نگه دارید. آیا سرعت پیر شدن شما بیش‌تر از سرعت گذر سال‌ها است ؟

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

اگر آن‌چه را در آینه می‌بینید دوست ندارید، شاید وقت آن باشد برخی از عادت‌های روزمره‌تان را ارزیابی کنید. غذاهایی که می‌خورید و حتی نحوه‌ی خوابیدن‌تان می‌تواند چهره‌تان را پیر و پیرتر از سن‌تان نشان دهد و شاید عمرتان را کوتاه‌تر کند. در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم به شما بگوییم این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند کدامند ؟ با ما همراه شوید .

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

۱ – کم‌خوابی مزمن

بزرگسالان باید ۷ تا ۹ ساعت هر شب درخواب باشند. هنگامی که شما در خواب هستید ملاتونین که هورمون خواب است DNA و سلول‌ها را ترمیم می‌کند. هورمون رشد انسان که برای تقویت عضلات و بقای آنها ضروری است هم در طول شب بالاترین میزان فعالیت را دارد.

هرشب کم خوابیدن می‌تواند طول عمرتان را تا اندازه قابل توجهی کوتاه کند. کمبود خواب تاثیرات ناخواسته جسمی و روانی زیادی دارد. تاثیرات یک شب کم‌خوابی حتی می‌تواند به‌زودی روی چهره‌تان دیده شود. کم‌خوابی برای یک دوره طولانی موجب حلقه‌های سیاه پای چشم، گونه‌های فرورفته و پوستی غیرمتعادل می‌شود.

کم‌خوابی می‌تواند به شما در طول روز احساس بی‌حالی و تنبلی بدهد. همچنین تمایل بیشتری به غذاهای پرکالری خواهید داشت تا انفجار انرژی در بدن‌تان رخ دهد. این می‌تواند منجر به چاقی همراه با بهم‌خوردن تعادل میزان قند خون شود.

۲ – دوست نداشتن خودتان

بیشتر افراد توجه زیادی به کارهای روزانه‌شان دارند و وقت کافی برای انرژی و شادی‌شان باقی نمی‌گذارند . هر روز برای خودتان وقت صرف کنید. این کار می‌تواند به‌سادگی خواندن یک کتاب پیش از خواب باشد، یا نوشیدن چای موردعلاقه‌تان در صبح یا ثبت نام در یک کلاس هنری . سرمایه‌گزاری روی خودتان موجب رضایت بیشتر روزمره شده و سلامت کلی‌تان را دربر دارد.

همچنین بخوانید :   8 نکته مهم برای مدل مو و آرایش عروس که باید رعایت شوند

۳ – مصرف الکل به‌ عنوان حلال مشکلات

یک گیلاس شراب قرمز در پایان روز می‌تواند برای سلامت‌تان مفید باشد. اما نوشیدن تمام بطری هیچ خوب نیست. مصرف زیاد الکل، منجر به افزایش التهاب و کاهش متابولیسم می‌شود و همچنین ضعف کبد را دربر خواهد داشت. نوشیدن الکل راهی ساده برای فرار از واقعیت است، اما چیزی را حل نمی‌کند. احساساتی که بررسی نشوند به مرور زمان بدتر خواهند شد و بعدها درقالب مشکلات بزرگ‌تری دوباره ظاهر خواهند گردید.

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

۴ – فراموش کردن بخشش

حفظ بغض و کینه، اتلاف وقت است و به‌جای پیشرفت باید انرژی‌تان را برای عقب‌ نگه‌داشتن خودتان صرف کنید. کینه موجب افزایش فشارخون، استرس، اضطراب، و حتی افسردگی می‌گردد. طلب بخشش نکردن هم همین‌قدر بد و ناخوشایند است: ممکن است احساس گناه، کمبود کنترل، ناامیدی و بی‌علاقه‌گی کنید.

یادتان باشد موضوع فقط بخشیدن دیگران نیست: شما باید خودتان را هم ببخشید. انتظاراتی که برآورده نکردید و آزرده‌تان کرده، باید این آزردگی را ببخشید و از زمانی که صرف جستجویش کرده‌اید فراموش نمایید. بخشش موجب آزادی قلب‌تان خواهد شد.

۵ – ضد اجتماعی شدن

وقت گذرانی با دوستان، راهی عالی برای کسب آرامش است. آنها می‌توانند در چالش‌های شما چشم‌اندازی متفاوت به شما ارائه دهند و وادارتان کنند دنبال رویاهای‌تان بروید. غرق کار شدن و فراموش کردن خوشی و تفریح، کار راحتی است. کنسل کردن برنامه با دوستان هم عهدشکنی با خودتان است. کسب انرژی و شارژکردن خوتان نباید تحت تاثیر مسئولیت‌های‌تان قرار بگیرد. اگر نمی‌توانید برای هم جداگانه وقت بگذارید، یک مهمانی شام ترتیب دهید یا گروه دوستان را باهم ترکیب کنید. حفظ دوستی، باعث طول عمر، زندگی شادتر و سلامتی بهتر خواهد شد.

همچنین بخوانید :   سیاست های زنانه در همسرداری را یاد بگیرید
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

۶ – چند وظیفه‌ای بودن

اگر به نظر می‌رسد فهرست کارهایتان هرگز ذره‌ای کوتاه نمی‌شود، ممکن است استرس ناشی از زندگی آشفته‌تان جسم‌تان را تحلیل ببرد. آدم‌ها فکر می‌کنند چند وظیفه‌ای بودن خوب است ، اما شما در واقع هیچ کاری را به انجام نمی‌رسانید – فقط استرس بیش‌تری ایجاد می‌کنید . پژوهش‌های مختلف نشان داده‌ است استرس مزمن باعث ترشح رادیکال‌های آزاد می‌شود ، مولکول‌های ناپایداری که به سلول‌ها آسیب می‌زنند و مسبب پیر شدن زودهنگام هستند . به جای این‌که سعی کنید همه‌ی کارها را هم‌زمان انجام دهید ، در هر زمان روی یک وظیفه تمرکز کنید و فقط پس از پایان آن سراغ وظیفه‌ی بعدی بروید.

۷ –  بیش‌تر روز را در حالت نشسته سپری می‌کنید

خطرات سبک زندگی نشسته به خوبی اثبات شده‌است : آدم‌هایی که بیش‌تر روزشان در صندلی فرو می‌روند ، بیش‌تر در معرض خطر بیماری کلیوی، بیماری قلبی عروقی، و سرطان هستند و چاقی مفرط هم که نیاز به ذکر ندارد.

بر اساس پژوهشی از مجله‌ی انگلیسی طب ورزش طبیعتا ورزش مرتب برای پیشگیری از این مشکلات سلامتی مفید است و طول عمر شما حفظ می‌کند. آن دسته از شرکت‌کنندگان در این پژوهش که در هفته ۱۵۰ دقیقه یا بیش‌تر ورزش می‌کردند، ۱۰ تا ۱۳ سال بیش‌تر از گروه غیرفعال عمر کردند.

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

۸ – خیلی آرایش می‌کنید

گذشته از سایه‌ی چشم آبی متالیک ، آرایش خیلی زیاد هم می‌تواند شما را به روش‌هایی که کم‌تر مشهود است ، پیر کند . مصرف بیش از حد لوازم آرایشی، به‌ویژه محصولات روغنی، می‌تواند منافذ پوست‌تان را مسدود کند و سبب بروز بیماری شود . به علاوه ، مصرف بیش از اندازه‌ی محصولات پوستی که رایحه، مواد شیمیایی آزاردهنده، و عوامل الکلی دارند، ممکن است با از بین روغن طبیعی پوست، باعث خشکی آن شوند، که سبب ایجاد خطوط و چروک زودرس در صورت می‌شود.

همچنین بخوانید :   7 اشتباه آرایشی که شما را شبیه دلقک ها می کند

۹ – همه‌ی چربی‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید

بعضی چربی‌ها برای حفظ احساس طراوت و ظاهر جوان ضروری هستند .  اسید چرب امگا۳ که برای قلب مفید است، در ماهی‌های چرب (از قبیل سالمون و ماکرال) و بعضی مغزها (از قبیل گردو و بذر کتان) یافت می‌شود و برای حفظ انعطاف‌پذیری و استحکام پوست مفید است، از این رو از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند، سلامت قلب و مغز را نیز بهبود می‌بخشد.  رژیم غذایی‌تان شامل حداقل ۲ وعده ماهی در هفته باشد .

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

۱۰ – الویت ندادن به رابطه عاشقانه و نزدیک

نزدیک و صمیمی بودن با شریک زندگی‌تان برای سلامتی ضروری است. داشتن تماس جنسی مکرر باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و واکنش بهتر نسبت به استرس را دربر دارد. بهتر از همه، رابطه‌تان را تحکیم می‌کند. زندگی پرمشغله تاثیر منفی روی این روابط دارد. رابطه جنسی بی‌شائبه اغلب در زوج‌های جاافتاده دیر به دیر رخ می‌دهد. اگر دیدید زندگی جنسی شما رو به افول است، برایش برنامه‌ریزی کنید. بیشتر وقت صرف کردن با همسرتان موجب رضایت بیشتر و میل جنسی قوی‌تر خواهد شد.

۱۱ – ورزش کردن به دلایل نادرست

افرادی که به‌دلیل ترس از چاق شدن ورزش می‌کنند، تفریح و لذتش را از دست می‌دهند! داشتن نگرشی مثبت، کلید عادات سالم ورزشی است. احساس گناه نسبت به وزن منجر به تفکر دورانی می‌شود: زیاد بخور، زیاد ورزش کن، و تکرار!

سالم بودن باید حس خوبی داشته باشد. حرکت دادن بدن اندروفین آزاد می‌کند، هورمون شادی! اگر به سختی ورزش می‌کنید یا نگرشی منفی هنگام تمرینات دارید، احساس لذتی را که لازم است نخواهید داشت.

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند
این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند

۱۲ – زیاد جدی بودن

بله البته چیزهایی در زندگی جدی هستند، اما به این معنی نیست که همه چیز باید جدی گرفته شود. خطوط لبخند بهتر از خطوط اخم هستند، پس بخندید! نباید بخواهید که روی همه چیز در زندگی کنترل داشته باشید. گاهی نیاز دارید رها باشید و درچالش‌های‌تان نکات جالب را هم ببینید. خوس‌بینی کلید عمرطولانی است. همه‌چیز بالاخره می‌گذرد و به احتمال زیاد چیزهایی را که قبلا ناراحت‌تان کرده به یاد نخواهید آورد.

این عادات روزانه شما را زودتر پیر می کنند نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هجده =

اینم جالبه

نکاتی کلیدی جهت آرایش ساده و طبیعی صورت

نکاتی کلیدی جهت آرایش ساده و طبیعی صورت نکات کلیدی آرایشی همواره مورد توجه خانم‌های شیکپوش…