مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی سلامت عمومی با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

0
2
30
با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/WcgMI

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

اعتقاد به اینکه آلزایمر یک بیماری ارثی است که به هیچ وجه نمی شود از آن پیشگیری کرد غیر قابل قبول ترین ایده ای است که ابراز شده است. امروزه محققین می د انند که آلزایمر مانند بیماری های قلبی و سرطان در طی دهه ها و تحت تاثیر شیوه زندگی فرد گسترش می یابد. به همین دلیل عواملی مانند میزان کلسترول، فشارخون بالا چاقی، افسردگی، تحصیلات ، تغذیه ، خواب و شرایط روحی، فعالیت های فیزیکی و اجتماعی بر آن اثر می گذارند.

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید
با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

خبرخوب این است که به گفته ی پژوهشگران ، بسیاری از فعالیت های ساده ی روزمره می تواند شما را از مصیبت از دست دادن حافظه به دلیل آلزایمر محافظت کند. به شما توصیه می کنیم در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک با ما همراه شوید تا با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید .

کاهش مصرف مواد غذایی قندی و افزایش دهنده گلوکز خون

مواد غذایی سرشار از قند و همچنین کربوهیدارت های پالایش شده، فرآوری شده می توانند به افزایش شدید سطوح قند خون منجر شوند که زمینه ساز شکل گیری التهاب در مغز می شود. سطوح بالای قند خون با خطر افزایش یافته زوال عقل مرتبط شده است. هنگام خرید مواد غذایی به برچسب محتویات آنها توجه داشته باشید زیرا ممکن است حاوی قند پنهان باشند.

همچنین بخوانید :   راهکارهایی برای اینکه از مرغ و تخم مرغ آنفولانزا نگیریم

مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا-۳

ماهی های چرب و جلبک دریایی بهترین منابع برای دریافت اسیدهای چرب امگا-۳ EPA و DHA هستند. شواهد نشان داده اند که DHA ممکن است در پیشگیری از بیماری آلزایمر به واسطه کاهش تجمع پلاک های بتا-آمیلوئید در مغز نقش داشته باشد.

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید
با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

ماهی های سالمون، ساردین، تن، خال مخالی و قزل آلا منابع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ هستند.

مصرف مغزهای خوراکی

مغزهای خوراکی درختی مانند بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، فندق، گردو، و پسته فواید خود برای عملکرد شناختی را نشان داده اند زیرا این مواد غذایی نیز منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ هستند. اسیدهای چرب امگا-۳ با التهاب مقابله کرده و به جریان خون بهتر کمک می کنند. همچنین، مغزهای خوراکی منبع خوبی برای ویتامین های B و ویتامین E هستند. مغزهای خوراکی خطر بیماری قلبی و سرطان را نیز کاهش می دهند.

رژیم غذایی مایند

رژیم غذایی مایند (MIND) عناصر کلیدی دو رژیم غذایی مطرح مدیترانه ای و دش (DASH) را ترکیب کرده و افزون بر این شامل مواد غذایی و مواد مغذی می شود که به طور قابل توجهی برای مغز مفید هستند.

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید
با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

رژیم غذایی مایند می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. دنبال کردن رژیم غذایی مایند به واسطه تاکید کمتر بر مصرف ماهی و نگاه متفاوت به مصرف میوه ها و سبزیجات راحت‌تر از رژیم های غذایی مدیترانه ای و دش است.

غذاهای ضد آلزایمر , جلوگیری از آلزایمر

کاهو یکی از مواد غذایی است که به پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند .

همچنین بخوانید :   کم کردن سایز کمر با رعایت دو دستور ساده

مصرف میوه ها و سبزیجات به میزان زیاد

سبزیجات سبز برگ و توت ها باید از جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی شما برخوردار باشند زیرا به بهبود عملکرد شناختی کمک می کنند. سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج، کاهو، برگ چغندر سوئیسی، برگ خردل، و غیره به واسطه محتوای لوتئین بالا که آنتی اکسیدانی قدرتمند است و همچنین فولات و بتاکاروتن از عملکرد بهتر مغز پشتیبانی می کنند.

پرهیز از چربی های ترانس

چربی های ترانس با تولید رادیکال های آزاد و التهاب پیوند خورده اند که هر دو مورد اثر منفی بر عملکرد مغز دارند.

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید
با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

از جمله مواد غذایی حاوی چربی های ترانس می توان به فست فودها، غذاهای سرخ شده، و مارگارین اشاره کرد.

نوشیدن چای سبز

روزانه دو یا چهار فنجان چای سبز بنوشید تا به تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. مطالعات بسیاری نشان داده اند که مصرف چای سبز با تقویت عملکرد شناختی، کاهش زوال شناختی و کاهش استرس اکسیداتیو مرتبط است.

کاهش مصرف چربی های اشباع شده

چربی های اشباع شده دشمن شما نیستند، اما بهترین دوست شما نیز محسوب نمی شوند.

با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید
با این رژیم غذایی شما نیز از آلزایمر پیشگیری کنید

با محدود کردن مصرف گوشت قرمز (سه وعده یا کمتر در هفته)، غذاهای سرخ شده (کمتر از یک وعده در هفته)، و کره (کمتر از یک قاشق غذاخوری در روز)، پنیر (کمتر از یک وعده در هفته) و محصولات لبنی پر چرب می توانید مصرف چربی های اشباع شده را کاهش دهید. پژوهش های بسیاری آثار مخرب چربی های اشباع شده در زمینه زوال عقل را نشان داده اند.

همچنین بخوانید :   با رعایت این 10 مورد در تابستان کمتر عرق کنید

افزایش مصرف زرد چوبه

نقش کورکومین، ماده فعال زردچوبه، طی مطالعات بسیاری در مبارزه با بیماری آلزایمر مورد بررسی قرار گرفته است. کورکومین می تواند مشخصه پلاک های بتا-آمیلوئید آلزایمر را تغییر دهد، و بر عملکرد مغز و پیشگیری از زوال عقل به واسطه ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود تاثیرگذار باشد.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

اینم جالبه

فواید توت فرنگی آناناسی برای سلامتی بدن

فواید توت فرنگی آناناسی برای سلامتی بدن توت فرنگی آناناسی با شکلی شبیه توت فرنگی نارس، فوا…