روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء

271
روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/I2fZ5

روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء

ترک خود ارضایی

خود ارضایی عملی است که در تمام جوامع بشری شایع میباشد . مطالعات نشان میدهد که ۹۳ درصد از مرد ها و  ۶۰-۷۰ درصد زن ها در طول دوران زندگی خود خود ارضایی میکنند . خود ارضایی عادتی است که به سرعت ایجاد می شود و می تواند تاثیر نامطلوبی بر مردان و زنان تمامی سنین داشته باشد . بر اساس مطالعات انجام شده خودارضایی اثرات منفی جسمی و روانی متعددی بر افراد می گذارد .خود ارضایی موجب ایجاد حس پشیمانی و توبیخ نفس میشود و تمامی افرادی که خود ارضایی میکنند همواره دچار کشمکش های روحی و اضطرابی فراوان میشوند .

اگر شما هم در دام این هوس زود گذر افتاده اید با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید تا شما را با روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی آشنا نماییم.

روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء
روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء

ترک خود ارضایی

همه پزشکان معتقدند برای ترک هر نوع عادت قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است و این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت. در زیر به مواردی اشاره میکنیم که عمل به ان میتواند شما را از این رفتار پر خطر که جسم و روحتان را می آزارد نجات دهد.

روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء
روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء

۱ – تقویت اراده

نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد.

همچنین بخوانید :   کنجکاوی فرزندان نسبت به مسائل جنسی و نحوه پاسخ به آنها

ویکتور پوشه (روان شناسِ فرانسوی) می‏گوید: افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.

۲ – لباس تنگ و چسبان ممنوع

با اين كار براي ترك اين عمل گام بسيار بلندي بر داشته ايد؛ زيرا اين گونه لباس ها خود به خود و ناخواسته انسان را مورد تحريك قرار مي دهد. جسم انسان از محيط و شرايط محيطي تاثير مي گيرد؛ وقتي شما اندام هاي تناسلي خود را با اين لباس ها در معرض تحريك بگذاريد، انتظار نداشته باشيد كه فكر و ذهنتان موفق به ترك اين عمل شود.

روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء
روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء

۳ – مصرف غذاهای گرم مزاج و تحریک کننده را کم کنید

مصرف غذاهاي تحريك كننده و گرم مزاج را (فلفل و ادويه جات تند، پياز، خرما و …) كاهش بدهيد. اين روش هم مانند روش بالا به اين خاطر است كه ابتدا بايد شرايط زمينه اي را براي ترك اين عمل آماده كرد و بعد فكر و ذهن و انديشه را به سمتي سوق داد كه موفق به ترك گردد. اين كار بيهوده اي است كه ما شرايط تحريك كننده را رها كنيم و بگذاريم آن ها به حيات خود ادامه دهند و به دنبال درمان هم باشيم.

۴ – درساعات استراحت روزانه‌تان، برنامه داشته باشید

اگر مشکل شما به پیش از خواب یا زیردوش حمام برمی‌گردد، از هر عامل وسوسه‌انگیزی برای خودارضایی اجتناب کنید. مثلا اگر این عادتیست که شب‌ها پیش از خواب به سراغ‌تان می آید، روی زمین شنا بروید، تاجایی که آن‌قدر خسته شوید که هیچ‌کاری جز خوابیدن نتوانید انجام دهید. اگر زمان حمام کردن برای‌تان تحریک‌کننده است، فقط از آب سرد و یخ استفاده کنید؛ این‌طور طولانی در حمام نخواهید ماند.

همچنین بخوانید :   کنجکاوی فرزندان نسبت به مسائل جنسی و نحوه پاسخ به آنها

اگر همیشه بعد از برگشتن از مدرسه یا دانشگاه خودارضایی می‌کنید، یک برنامه خوب و کامل داشته‌باشید تا از احساس کسالت جلوگیری کنید. اگر کارخاصی برای انجام دادن ندارید و ذهن‌تان مکررا درگیر افکار جنسی می‌شود، مشغولیت‌های برنامه‌تان را زیاد کنید. خواهید دید که پیشگیری ازخودارضایی ساده‌تر خواهدشد اگر خیلی سرگرم یا خیلی خسته باشید چون دیگر انرژی برای‌تان نمی‌ماند که به چیزهای حواس‌پرت‌کن توجه کنید. اگر صبح‌ها برای این‌کار وسوسه می‌شوید، سعی کنید کمی بیشتر لباس بپوشید تا لمس بدن‌تان سخت‌تر شود.

روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء
روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء

۵ – ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید

معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزش مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به این عمل معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .

۶ – تا جایی که ممکن است تنها و بیکار نباشید

تا جايي كه ممكن است تنها و همچنين بيكار نباشيد. تنهايي و بيكاري از عواملي هستند كه فكر اين گناه را به ذهن آدمي مي اندازد. شما وقتي تنها هستيد اقدام به استمنا مي كنيد. آيا در جمع خانواده، اقوام يا دوستان هم اينكار را مي كنيد؟ ‌مسلماً نه. انسان وقتي در جمع حاضر است هيچ گاه به فكر انجام اين عمل نمي افتد، يا وقتي سرگرم به كاري باشد، افكار جنسي به سراغش نمي آيد. اگر فكرتان به سمت افكار جنسي و شهوت آلود حركت كرد، بايد آن را منحرف كنيد و حضور در جمع و اجتماع در این مواقع (هجوم خیالات جنسی) یکی از بهترین روش هاست. كافي است اراده كنيد و تلاش كنيد.

همچنین بخوانید :   کنجکاوی فرزندان نسبت به مسائل جنسی و نحوه پاسخ به آنها

۷ – کارهای داوطلبانه و خیریه انجام دهید

انرژی خود را به کمک به مردمی اختصاص دهید که نیاز به کمک شما دارند . عضویت و فعالیت در گروه ها و انجمن های مردم نهاد و خیریه علاوه بر اینکه در شما حس مفید بودن ایجاد می کند ، باعث می شود در محیط اجتماعی قرار بگیرید و دوستان زیادی پیدا کنید .

۸ – از شکست موقت نامید نشوید

هر گاه تلاش خود را تا جايي كه مي توانستيد به كار برديد ولي دوباره اين كار را كرديد به هيچ وجه نا اميد نشويد و به تلاشتان براي ترك اين كار ادامه دهيد. با نگاهي به تاريخ دنيا متوجه خواهيد شد كه بي تحركي و نا اميدي و يأس هيچ مساله اي را تاكنون حل نكرده است و نمي كند. براي ترك اين عمل اگر تلاش نكنيد يا با چند شكست نا اميد شويد و زانوي غم بغل بگيريد، هيچ گاه به مقصود خود نخواهيد رسيد و در آينده حسرت روزهايي را خواهيد خورد كه مي توانستيد براي ساختن زندگي سالم تر و بهتر تلاش كنيد و تلاش نكرديد.

در روانشناسي گفته شده است كه خشم بهتر از يأس و نوميدي است، از آنجا كه يأس آدمي را خموده و افسرده و نا اميد مي سازد تا جايي كه اقدام به هيچ كاري نمي كند و در برابر محيط اطرافش منفعل مي شود و عكس العملي نشان نمي دهد و تبديل به عنصري خنثي، بي فايده و بي اثر مي گردد، در حالي كه خشم (در معناي مثبت و کنترل شده که باعث آزار و تجاوز به حقوق دیگران نشود) حداقل فايده اي كه در اينگونه موارد دارد اين است كه آدمي را به فعاليت و تحرك وا ميدارد؛ فعاليتي كه اگر در جهت صحيح هدايت شود مفيد خواهد بود.

روش های مفید و کاربردی برای ترک خود ارضایی یا استمناء نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

اینم جالبه

کنجکاوی فرزندان نسبت به مسائل جنسی و نحوه پاسخ به آنها

کنجکاوی فرزندان نسبت به مسائل جنسی و نحوه پاسخ به آنها این روزها تغییراتی در جسمش مشاهده ک…