مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی تناسب اندام حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

0
3
135
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/Tai12

حرکات ورزشی افزایش قد

افزایش قد

افزایش قد تا حد زیادی دربالا بردن اعتماد به نفس  و شخصیت افراد موثر بوده و گاهی اوقات  حتی افراد قد بلند ، بازهم تلاش می کنند تا حد امکان ،قد بلندتری داشته باشند. روشهای مختلفی مانند جراحی و داروهای هورمونی و … برای افزایش قد مطرح است . اگر میخواهید بدون هیچگونه عوارض و هزینه ای قدمی در جهت افزایش قد خود داشته باشید و در کنار آن روحیه خود را بالاتر بوده و تناسب اندام نیز داشته باشید این مطلب از مجله اینترنتی بیر کلیک را بخوانید .افزایش قد

اهمیت حرکات ورزشی

حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد
حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

شما از اهمیت ورزش کردن برای حفظ سلامتی و همچنین افزایش قد و تناسب اندام آگاهی دارید. زمانی که شما ورزش میکنید، بدن شما هورمونی به نام هورمون رشد (HGH) را آزاد میکند و این کمپلکس هورمونی، رشد را در استخوان ها، ماهیچه ها، بافت ها و اندام ها اعمال کرده و باعث رشد کلی بدن شما خواهد شد و به بخش های غضروفی بدن هم استحکام بیشتری خواهد داد .

گرچه تمام تمرینات ورزشی این اثر را بر روی بدن شما خواهند گذاشت ولی برخی ورزش ها با نام ورزش ها و تمرینات کششی شناخته میشوند و بیشترین تاثیر آنها در افزایش قد خواهد بود. این تمرینات از این جهت مؤثر هستند که بیشتر بر عضوهایی تمرکز میکنند که قابلیت رشد بیشتری دارند، مانند ستون مهره ها و پاها.

حرکات ورزشی جهت افزایش قد

اشکال متعددی از تمرینات ورزشی وجود دارند که بهتر است در برنامه ورزشی خود این تمرینات را به طور منظم بگنجانید و شاهد افزایش موثر قد خود باشید . در اینجا به برخی از این تمرینات اشاره خواهیم کرد .

همچنین بخوانید :   فواید سنگ پا برای افزایش قد تنظیم قند خون و سردرد

تمرینات کششی ستون فقرات و پاها

میتوانید با ایجاد کشش در ناحیه ستون فقرات و پاها شرایط لازم را برای افزایش قد در خود بوجود بیاورید . به عنوان مثال ایستاده خم شدن یک تمرین ساده و تاثیر گذار و یکی از بهترین حرکات ورزشی برای آزاد سازی و درگیر کردن ستون فقرات است.

حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد
حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

این تمرین همچنین عضلات پشت ران، کشاله، زردپی های دو طرف پشت زانو، گردن و لگن را هم درگیر خواهد کرد . برای شروع، کاملا صاف بایستید و پاها را اندازه ی عرض شانه ها باز کنید و کف دست را بر روی پشت ران قرار بدهید. به آرامی کف دست را به سمت پایین ببرید و تلاش کنید زانوها به هیچ عنوان خم نشوند و تاجایی که توانایی دارید پایین بروید و همان وضعیت را حفظ کنید. سعی کنید با کمک فشار دست که به پشت پا وارد میکنید سر را به سمت زانو نزدیک کنید ولی برای شروع زیاد فشار نیاورید .

آویزان شدن

یکی از موانع افزایش قد، نیروی جاذبه ی زمین است. جاذبه در تمام ساعات شبانه روز ، بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث فشرده تر شدن بدن خواهد شد . راه کار ساده ولی کاملا مؤثر برای حل این مشکل آویزان شدن میباشد . شما با این کار با کمک نیروی جاذبه وزن خودتان را به طور متعادل بین مفصل های بدن تقسیم میکنید و به آن ها اجازه میدید تا تحت کشش قرار بگیرند . این کشش در تمام نقاط بدن ایجاد شده و یک حرکت تدریجی در جهت افزایش وزن خواهد بود .

همچنین بخوانید :   رعایت این تکنیک ها شما را قد بلند نشان میدهد

بالا گرفتن لگن و شکم

حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد
حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

برای شروع این تمرین به پشت روی زمین دراز بکشید و شانه ها و بازوها را محکم به زمین بچسبانید. زانو ها را خم کنید و تاجای ممکن کف پا را که با زمین در ارتباط است به سمت لگن نزدیک کنید . سپس پشت خود را به سمت بالا خم کنید تا لگن از زمین جدا شود و برای ۲۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید و سعی کنید این زمان را در آینده به ۳۰ ثانیه ارتقا دهید .  با انجام بیشتر این تمرین ، کشش را حتی در بخش های جلویی لگن نیز احساس خواهید کرد.

حرکت کبرا افزایش قد

 

حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد
حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

این حرکت کششی به طور کامل برای ستون فقرات و کشیده شدن بدن شما طراحی شده است. هر چه بیشتر این تمرین را انجام دهید، تحریک بیشتری روی عضلات پشت صورت گرفته و در نتیجه شاهد افزایش قامت خود خواهید شد. برای انجام صحیح این حرکت ابتدا رو به شکم دراز بکشید، سپس کف دستان خود را به عرض شانه باز کنید و مانند تصویر چانه خود را به سمت بالا گرفته و با کمر خود قوس ایجاد کنید. چانه را به سمت پایین آورده، قوس را از بین ببرید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

تمرین باو (Bow)حرکات ورزشی مفید برای افزایش قد

این تمرین باعث تقویت ماهیچه های پشتی و نرم تر حرکت کردن ستون مهره‌ها میشه و همچنین بر روی عضلات قفسه سینه و گردن تأثیر مثبت دارد . ابتدا به صورت دمر بر روی تشک دراز بکشید و دست‌هایتان در امتداد بدن به صورت کشیده باشد . پاها را از زانو خم کنید و با دست مچ پاها را بگیرید و کمی ران و قفسه سینه را از زمین جدا کنید . ران پا و قفسه سینه را با کشیدن پاها بوسیله دست‌ها کاملاً از زمین جدا کنید و حدود ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید . سعی کنید این تمرین رو هم ۳ بار در روز انجام بدید . توجه داشته باشید که اگر احیاناً دیسک کمر دارید و یا مشکلات استخوانی و یا جسمانی دارید حتماً قبل از انجام این تمارین با پزشکتون مشورت کنید .

همچنین بخوانید :   روشهای افزایش قد پس از رسیدن به بلوغ
به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

اینم جالبه

فواید توت فرنگی آناناسی برای سلامتی بدن

فواید توت فرنگی آناناسی برای سلامتی بدن توت فرنگی آناناسی با شکلی شبیه توت فرنگی نارس، فوا…