مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی تناسب اندام راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

0
2
62
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/F7FYG

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

چرا بعضی از بدنسازان خوش هیکل هستند ولی برخی از ورزشکاران با تمریناتی که انجام می دهند نتیجه ای نمی گیرند؟ راز خوش هیکل بودن برخی بدنسازان چیست؟

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

تعیین و زمانبندی مصرف مقدار مناسب هیدرات کربن، پروتئین و چربی، ورزشکار را در ساختن بدنی زیبا یاری می کنند. این توجه به سالم بودن تغذیه، اغلب باعث حذف بسیاری از غذاها از رژیم بدنسازان می شود. برای رفع این مشکل، با کمی خلاقیت و جایگزینی مواد غذایی ناسالم، می توان هم به خوردن غذاهای مورد علاقه ادامه داد، هم خشکی (بدون چربی بودن) بدن را حفظ کرد و هم حجم عضلات را افزایش داد. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه شوید تا به شما بگوییم که چگونه راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد .

غذاهای مناسب بدنسازان

 

لازانیای بدنسازی :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

گوشت قیمه
ورقه های لازانیا (ترجیحا سبوسدار)
گوجه فرنگی حلقه شده
ادویه (ریحان، آویشن، فلفل و …)
پیاز
پنیر پیتزای کم چربی

پیاز، گوجه فرنگی و سایر مواد را بپزید و مثل سس، به همراه پنیر پیتزا بین ورقه های لازانیا بریزید. مقدار مواد بین ورقه ها را زیاد نکنید، چون آب گوجه فرنگی باعث خمیر شدن لازانیا می شود. ظرف آماده را بمدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید تا لازانیا آماده شود.

پیتزای بدنسازی :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

نان پیتای سبوسدار
پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی حلقه شده
ادویه
پنیر پیتزای کم چربی
سینه مرغ پخته
قارچ

همچنین بخوانید :   طرز تهیه مینی پیتزای خوشمزه اسفناج با پنیر

پوره گوجه فرنگی را روی نان پیتا پخش کنید. سایر مواد را روی آن بریزید و بمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید.

پوره کم هیدرات کربن :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

گل کلم
خامه یا شیر کم چربی

گل کلم را آب پز یا بخار پز کنید و بکوبید. سپس با مقدار کافی خامه یا شیر مخلوط کنید.

آجیل بدنسازی :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

کنجد
تخم کتان
تخمه آفتابگردان
تخمه کدو
تخم گشنیز (شکسته و پاک شده)
زیره سبز
دانه فلفل

سینی فر را کمی چرب نمایید و مخلوط دانه ها را روی آن بریزید. به اندازه کافی روغن روی آنها بپاشید و بمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید. این خوراکی برای علاقمندان به جویدن در هنگام تماشای تلویزیون عالی است.

سالسای تند :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

گوجه فرنگی نازک حلقه شده
پیاز حلقه شده
فلفل دلمه ای حلقه شده
فلفل قرمز خرد شده
آب لیمو
پودر فلفل

فلفلهای دلمه ای را کباب کنید و کنار بگذارید. پیازها را در ماهیتابه کمی تف دهید و فلفل های قرمز خرد شده، دلمه ای حلقه شده، گوجه فرنگی و آب لیمو را به آن اضافه نمایید و بگذارید پنج دقیقه بجوشند. این مخلوط را بعنوان سس روی مرغ یا خوراکیهای آخر شب جلوی تلویزیون می توان میل کرد.

فرنی بدنسازی :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

۱۰۰ گرم برنج مخصوص فرنی
۲۵۰ میلی لیتر شیر بدون چربی
آب
دو قاشق سر پر پودر پروتئین با طعم وانیل (یا پروتئین وی دلخواه)

شیر، آب و برنج را در ماهیتابه مخلوط کنید و تا نرم شدن برنج حرارت دهید. هر وقت آب مخلوط بخار شد و مخلوط بصورت خمیر در آمد، ماهیتابه را از روی اجاق بردارید. پس از قدری خنک شدن، پودر پروتئین و طعم دهنده دلخواهتان را اضافه نمایید.

همچنین بخوانید :   فواید تخم کدو و تاثیرات شگرف آن بر سلامتی بدن

میان وعده کم چربی :

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

دو عدد گلابی
سه برش نان سبوسدار
پیاز
مریم گلی، جعفری و فلفل

گلابی ها و پیازها را پوست بکنید و به قطعات ریز خرد کنید. نان را هم پس از خرد کردن با سبزیها و ادویه و سایر مواد مخلوط نمایید و روی مقدار دلخواه مرغ بریزید و در فر کباب کنید.

پای سیب
سیب پخته
۵۰ گرم جو دو سر
۵۰ گرم آرد سبوسدار
یک قاشق روغن زیتون
دارچین

روغن زیتون و آرد را مخلوط و جو در سر را اضافه نمایید. سیبها را آنقدر بپزید که شل نشوند. سیبهای پخته را کف ظرف بچینید و مخلوط آرد و روغن را روی آنها پهن کنید. به مقدار دلخواه، دارچین روی خمیر بپاشید. سپس، پای را در بمدت حداقل ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا روی آن کاملا ترد شود.

یاد آوری چند نکته طلایی : 

راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد
راز خوش هیکلی بدنسازان کشف شد

۱ – وزن بدن خود را دائما”کنترل نمائید ، اما این را بدانید که افزایش یا کاهش وزن ناگهانی نخواهد بود.

۲ – با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب ، از چربی بدن برای افزایش توده عضلانی استفاده نمائید.

۳ – چربی بدن را خیلی افزایش ندهید.

۴ – در کاهش دادن چربی بدن با تمرینات هوازی تلاش نمائید.

۵ – بدنسازی برای سلامت شماست ، در نتیجه سلامت خود را فدای آن نکنید .

۶ – منظور از بدن سازی بهبود در رشد عضلات بدن و رسیدن به قدرت متعادل در آنها می باشد.

۷ – درست تمرین کردن و استفاده از ذهن و هوش مهمتر از بالا و پایین نمودن وزنه بدون فکر است.

همچنین بخوانید :   تقویت بالا تنه با 12 حرکت ورزشی به صورت تصویری

۸ – یک هفته استراحت فعال را پس از هر دوره پر فشار داشته باشید .

 

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط امیر
بارگذاری بیشتر در تناسب اندام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =

اینم جالبه

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای

بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه به صورت حرفه ای تقویت عضلات سینه : نماد بدن قوی ، سینه‌…