مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی سلامت عمومی بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

0
1
52
بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/ruw95

بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

شاید بتوان قلب را مهم ترین عضله ی بدن دانست، زیرا وظیفه اکسیژن رسانی و ارسال مواد مغذی به تمام بخش های بدن را بر عهده دارد. حال چه می شود که بسیاری از ما کوچک ترین اهمیتی برای آن قائل نیستیم و کمترین اطلاع را از این ارگان بسیار حیاتی داریم . برای آگاهی از بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه باشید .

عضله ای بنام قلب

بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب
بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

قلب به اندازه یک مشت است و وزن آن حدود ۲۸۳ گرم می باشد، یعنی کمتر از وزن یک قوطی نوشابه ی گازدار! قلب دارای چند شیر است که با باز و بسته شدن اجازه ی ورود یا خروج جریان خون را می دهند . قلب در هر روز حدود صدهزار بار می تپد، یعنی در طول عمر ۷۰ ساله، حدود دو ونیم میلیارد بار . هر فرد سالمی حدود ۶ لیتر خون در بدنش دارد. در طول یک عمر متوسط قلب حدود یک میلیون بشکه خون را پمپاژ می کند.

قلب شما یک فعال همیشگی است پس حفظ سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است .

 

حرکات ورزشی برای تقویت قلب

همین ابتدا باید خدمت شما مخاطبین عزیز عرض کنیم که اگر دچا ناراحتی قلبی هستید نباید حرکات ورزشی سنگین و حرفه ای انجام دهید زیرا نتیجه عکس خواهد داد و بهتر است از ورزش های سبک مانند پیاده روی شروع کنید . اما افرادی که ناراحتی قلبی ندارند باید برای حفظ سلامتی خود در طول روز حرکات ورزشی مناسبی را انجام دهند به قول معروف علاج واقع قبل از وقوع است . لذا میتوان با انجام ورزش های مناسب از حفظ سلامت قلب مطمئن شد و از بروز ناراحتی های قلبی پیشگیری نمود .

همچنین بخوانید :   درد قلبی چیست و چه عواملی باعث حمله قلبی میشود

کدام ورزش ها برای قلب مفید است

بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب
بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

بهترین و مفیدترین ورزش برای سیستم قلبی‌عروقی، ورزش‌های هوازی است. این ورزش‌ها شامل پیاده‌روی، شنا، دویدن ملایم، دوچرخه‎سواری و ورزش‌هایی است که آستانه هوازی ما را تقویت می‌کنند و منجر به تقویت سیستم قلبی‌عروقی و تنفسی و افزایش طول عمر می‌شوند. برنامه ورزشی بیماران قلبی باید براساس ملاحظه‌های ورزشی و پزشکی ورزشی تعیین شود تا بتوانند سیستم قلبی‌عروقی فعال‌تری داشته باشند و خطرهای ورزش گریبانگیرشان نشود.

آیا می توان پس از صرف غذا، ورزش کرد؟

وقتی فرد ورزش می کند قلب، خون را با سرعت بیشتری به جریان می اندازد . پس از خوردن غذا، خون بیشتری به طرف معده سرازیر شده ، که به عمل هضم غذا کمک کند. بنابراین دراین هنگام باید فعالیت بدنی کمتر باشد . اگر در این زمان که خون بیشتری به سمت معده جریان دارد، ورزش کنید، به قلب چندین برابر فشار وارد می شود . البته قدم زدن پس از غذا مفید بوده و باعث هضم سریع غذا می شود . ب

بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب
دانلود تاپ ترين والپيپر براي دسکتاپ , موبايل و تبات

تای چی برای بیماران قلبی مفید است

نتایج ارزیابی های بیشتر متخصصان بهداشت عمومی تایید می کند که ورزش رزمی تای چی برای بیماران قلبی مفید است . متخصصان مرکز پزشکی هاروارد در بررسی های اخیر خود دریافته اند بیمارانی که سابقه حمله قلبی داشته اند در صورتی که تمرینات تای چی را که یک ورزش سنتی چینی است، انجام دهند کیفیت زندگی آنها بهبود پیدا می کند .

به گفته کارشناسان، این ورزش در رده ورزش های رزمی ملایم قرار دارد و باعث می شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف پذیر و قوی شوند. درست برعکس ورزشهای رزمی سخت که با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت می کنند . از فواید عمده تای چی می توان به تقویت عضلات بدن، انعطاف پذیری و نرم شدن ماهیچه ها و زردپی ها، تمرکز و آرامش فکری، تقویت روحی و عصبی اشاره کرد. بهترین حرکات ورزشی برای تقویت قلب

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =

اینم جالبه

تقویت عضلات پایین تنه با حرکت اسکات

تقویت عضلات پایین تنه با حرکت اسکات تقویت عضلات پایین تنه :  هر کسی که برنامه ورزشی دارد ا…