چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

114
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/7g3Dk

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

مدیتِیشن یا مراقبه.یک هنر واقعی است که به جسم و روح آرامش می‌بخشد .اگر از استرس های روزانه خسته شده اید و طالب آرامش.هستید با مجله اینترنتی بیر کلیک همراه باشید تا با هم نکات طلایی را.برای کسب آرامش درونی.بیاموزیم و.بکار ببریم . پس با موضوع چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم همراه ما باشید . چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

مدیتیشن

در حالت عادی ، آگاهی.مملو از زباله است ، درست مانند آينه ای که با غبار پوشيده شده باشد . ذهن همواره پر است از هياهوی افکار در حال گذر ،  آرزوها ، خاطره ها و هيجان ها  که همگی در حال.عبور هستند . در واقع يک هياهوی دائمی در ذهن.وجود دارد . حتی در زمانی که شما در خواب هستيد مغز در حال فعاليت است . به همين دليل است که شما خواب می بينيد . ذهن هنوز در حال فکر کردن است . هنوز اسير.نگرانی ها و دل مشغولی و در حال آماده شدن برای.فرداست . يک آمادگی پنهانی و مخفيانه برای فردا در حال رخ دادن است .

تعریف :

زمانی که افکار و آرزوها.به ذهنتان هجوم نياورند ، هيچ فکری به وجود نيايد و هيچ آرزويی شکل نگيرد آنگاه شما واقعاً آرام هستيد و آين آرامش همان مديتيشن است . تنها در اين آرامش است که مراقبه.شناخته می شود . مدیتیشن در لفظ به معنای تفکر و در مفهوم دست کشیدن از تقلای بیهوده ذهن و بدن است.

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

مدیتیشن ابتدا با هیچ کاری نکردن آغاز می شود و سپس بتدریج تاثیر آن گسترده می گردد. در این روشها بجای کوشش برای پنهان کرن مسائل و رنجهای زندگی ، وجود آنها را بطور شفاف تصدیق می کنیم (به سطح آمدن رسوبات از ته ذهن). عامل اصلی در مدیتیشن حضور و بودن در لحظه حال است بطوریکه نه ذهن سرکوب شود و نه لجام گسیخته گردد. بلکه هدایت ذهن به راهی منضبط بدون دو راهی و راههای فرعی و عدم تقسیم بندی اندیشه به خیر و شر و عدم تجزیه و تحلیل آن وصرفا بصورت اندیشه به آن نگریستن .

همچنین بخوانید :   9 ماده غذایی کاملا مفید برای افزایش تمرکز و حواس

هدف از مدیتیشن :

مدیتیشن می تواند.به آرامش افراد.در استرس و همچنین به حفظ سلامتی و بهبودی بیماران کمک کند . کسانی که مدیتیشن را به صورت مرتب.انجام می دهند ، هم کمتر دچار اضطراب و افسردگی.می شوند و هم شادمانی و رضایت بیشتری از.زندگی دارند . مدیتیشن آرامش عمیقی ایجاد می کند که در آن احساس توازن و تعادل فکری خواهید کرد . دستاورد این تعادل.فکری افزایش بصیرت ، ارتقای افکار ، و خونسردی.در برخورد با مشکلات است . آرامش و خود شناسی.بیشتر و.پذیرش بهتر دیگران ، روابط اجتماعی را نیز دگرگون می کند . مدیتیشن با ایجاد شرایط رهایی از استرس می تواندvبه کاهش علائم بسیاری از بیماریها کمک کند .

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

انواع مدیتیشن :

 

مدیتیشن از طریق تمرکز

در مدیتیشن از.طریق تمرکز فرد توجه.خود را بر روی تنفس، تصویر واقعی یا خیالی، یک صدا، کلمه یا عبارتی که به آرامی یا با صدای بلند تکرار می شود (مانترا)، و یا بر.حرکات مشخص مانند حرکات تای چی، یوگا ، چی کونگ متمرکز می کند. به دنبال تمرکز،.نگرانی.و اضطراب محو شده احساس آرامش جای آن را می گیرد. این آرامش اثرات فیزیولوژیک مفیدی بر بدن دارد.

مدیتیشن از طریق تفکر

در مدیتیشن.از طریق تفکر، فرد از.تمامی توجه خود برای آگاهی استفاده می کند . تفکر درحالت آرامش و به منظور شناخت خویشتن صورت می گیرد و آگاهی از افکار.،.احساسات طبیعی، قوه ادراک و احساس به دست می آید . از این طریق.سکون و آرامش ذهن.، تسلط بر خویشتن و خونسردی حاصل می شود .  چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

مبتدی‌ها چگونه مدیتیشن را شروع کنند ؟

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

اغلب افراد تازه‌کار زمانی که می‌خواهند.مشغول مدیتیشن شوند،.سر و صداهای افکار خودشان را شنیده و نمی‌توانند به خوبی تمرکز کنند. البته اکثر افراد این تجربه تلخ را در شروع کار دارند، ولی رسیدن به راه‌حل.آن دشوار نیست . مدیتیشن.یعنی آرامش.ذهن و تمرین تمرکز بر روی تنفس ، بنابراین هر بار که به آرامی دم و بازدم می‌کنیم به آرامش بیشتری می‌رسیم . اگر تازه کار خود را شروع کرده‌اید و نمی‌توانید مدیتیشن کنید ،.این نکات را در نظر داشته باشید.تا بتوانید.کاملا تمرکز کنید و به آرامش واقعی دست پیدا کنید .

همچنین بخوانید :   تفاوت مغز زن و مرد و حقایقی جالب در مورد آنها

بدن خودتان را بپویید

ذهن شما همیشه در.حال فکر کردن است و به راحتی با کوچکترین پیامی منحرف می‌شود. بنابراین پاک‌سازی ذهن از افکار کاری دشوار است. یک ترفند برای اینکه بتوانید افکار جانبی مغز را کنار بزنید این است.که همگام با هر نفس، بدن خود را بپیمایید . در ابتدا بر روی انگشتان پا تمرکز کنید و در اعماق مغز خود به آن‌ها فرمان دهید که آرام باشند. این کار را برای تمام اعضای بدن خود تکرار کنید ، پاها، شکم، انگشتان دست، قلب،.دست‌ها و سر. زمانی که این کارها.را انجام دادید متوجه تاثیر آن خواهید شد.

مانترا

واژه مانترا ریشه سانسکریت دارد. بخش اول آن معنای «مرد» و.بخش دوم آن معنای «ابزار» می‌دهد. مانترا یعنی آواهایی که با آهنگی خاص و به دفعات تکرار می‌شوند و می‌تواند.صدای انسان یا وسیله‌ای.دیگر باشد که ذهن انسان را آرام می‌کند . اکثر افراد با.آوای «اُم» آشنایی دارند که در مانترا زیاد به کار می‌رود، اما آواهای دیگری هم وجود دارد. کلید اصلی این است که آن واژه یا آوا را با ریتمی.خاص تکرار کنید تا صدا و ارتعاش.آن در بدن شما بچرخد. چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

موسیقی آرامش‌بخش

موسیقی کلید ورود به آرامش ذهن.در مدیتیشن است. باید موسیقی را انتخاب کنید که حس آرامش، رویاپردازی و آسودگی را به شما القا کند. البته بهتر است آن موسیقی.بی‌کلام باشد، اما اگر طرفدار.موسیقی‌های کلامی هستید بهتر است.که گزینه‌ای.را انتخاب کنید که تُن آرامی داشته باشد.چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

تصویرسازی ذهنی

اگر تصویر بدی را.در ذهن خود مرور کنید، هورمون استرس.و کارتیزول ترشح شده و بدن در حالت هشدار قرار می‌گیرد . از طرف دیگر، اگر بر روی یک تصویر آرام و زیبا تمرکز کنید،.بدن شما هم در حالت آرامش.فرو می‌رود. این دسته از تصاویرvبرای تامین انرژیِ جسم و ذهن بسیار کارایی دارد . در مدیتیشن، تمرین حرف اول و آخر را می‌زند . بنابراین تا می‌توانید تمرین کنید تا سریع‌تر به حالت مدیتیشن برسید . سعد کنید به صورت.منظم آن را انجام دهید تا بدنتان.به آن عادت کند . همیشه قبل از شروع مدیتیشن باید ببینید که آیا آمادگی آن را دارید . اگر احساس می‌کنید که آماده نیستید، آن را کمی به تاخیر بیندازید .

همچنین بخوانید :   تغییر یک روز بد به یک روز عالی با 7 روش

یک شروع ساده :

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم
چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم

راه‌کاری ساده ویژه.کسانی.که زمان کافی برای حضور در کلاس‌های مدیتیشن ندارند، این است.که ۵دقیقه تمرین در خانه انجام دهند . یکی از تمرین‌های فوق‌العاده.برای مبتدی‌ها اینست که مکانی.آرام بدون.هیچ مزاحمی بیابید و به پشت روی زمین دراز بکشید . اگر در ناحیه پشت یا گردن احساس درد دارید ، برای کاهش فشار باید از یک حایل.استفاده نمایید (مثل تشکی نازک) وقتی.کاملا احساس راحتی نمودید ،.چشمانتان.را ببندید و روی نفس کشیدن تمرکز کنید . ذهنتان را درگیر باید، نباید و نتیجه کار نکنید ، فقط اجازه دهید ذهنتان از هر چیزی خالی شود .

چگونه با کمک مدیتیشن به آرامش درونی برسیم نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

اینم جالبه

۶ عادت روزانه برای هموار کردن مسیر موفقیت

۶ عادت روزانه برای هموار کردن مسیر موفقیت هموار کردن مسیر موفقیت : برخی از عادت‌های ساده‌ی…