مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی سلامت عمومی فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

0
2
77
فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/pL2XI

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. مدت‌ها قبل مردم از خوردن تخم‌مرغ برای ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول دوری می‌کردند اما در حال حاضر، متخصصان در دانشگاه سوری دریافته‌اند خوردن آن برای صبحانه می‌تواند به کاهش کالری در ناهار و شام کمک کند. ما قصد داریم در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک با فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه بیشتر آشنا شویم .

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

تخم‌مرغ یک وعده کامل در مقایسه با سایر غذاهای رایج در وعده صبحانه است و برای افرادی که می‌خواهند از خوردن تنقلات دوری کنند بسیار مفید است.

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

۱- میزان کلسترول موجود

میزان کلسترول موجود در یک تخم مرغ با اندازه متوسط، حدود ۱۸۶ میلی گرم است. (سفیده آن فاقد کلسترول است.) همچنین بد نیست بدانید، میزان کلسترول مورد نیاز بدن در هر روز نزدیک به ۳۰۰ میلی گرم است. اما افرادی که سطح کلسترول LDL شان در حد نرمال قرار دارد، نباید نگرانی ای از بابت مصرف زرده آن داشته باشند. البته لازم است میزان مصرف موادی مانند گوشت و فرآورده های لبنی که حاوی کلسترول هستند نیز تحت کنترل قرار گیرد.

۲- مواد تشکیل دهنده زرده و سفیده زرده و سفیده

بیشتر حجم سفیده تخم مرغ از پروتئین تشکیل شده است و در مقابل زرده از مواد مغذی بیشتری برخوردار است. یک زرده تخم مرغ حدود ۲۱٫۹ میلی گرم کلسیم، ۲۴۵ واحد ویتامین آ، ۱۸ واحد ویتامین د، ۶۶٫۳ میلی گرم فسفر و ۲۴٫۸ میکروگرم فولات در خود دارد که تقریباً همه آنها مورد نیاز بدن هستند.

همچنین بخوانید :   طرز تهیه کتلت قارچ و گوشت یک ایده غذایی خوشمزه

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

۳- فواید مصرف در وعده صبحانه

بر خلاف تصور، مصرف تخم مرغ کامل به عنوان صبحانه، به کاهش وزن کمک می کند. هر تخم مرغ ۸۲ تا ۹۲ کالری انرژی دارد. همچنین میزان پروتئین موجود در تخم مرغ، می تواند پایداری بدن شما را افزایش دهد و نیاز بدن به مصرف مواد غذایی را در فاصله صبحانه و نهار کاهش می دهد.

۴- چربی های موجود 

چربی های سالمی هستند که بدن ما به آنها نیازمند است. با مصرف تخم مرغ های غنی شده با اسیدهای چرب امگا۳، می توانید به راحتی نیاز بدن به این چربی های مفید را تامین کنید.

فواید شگفت انگیز خوردن تخم مرغ در صبحانه

چند عدد تخم مرغ در هفته می توان استفاده کرد؟

همه ما این مورد را می دانیم که این ماده غذایی شامل مقادیر زیادی کلسترول است و کلسترول باعث بوجود آمدن بیماری قلبی می شود ولی همچنین منبع خوبی از پروتئین است و شیوه درست کردن آن بسیار راحت است . قبلا متخصصین تغذیه بر این باور بودند افراد مبتلا به بیماری قلبی نباید بیش از ۲ تخم مرغ درهفته مصرف کنند اما هم اکنون تعداد ۴ عدد را برای این افراد مجاز اعلام کرده اند. اگر به کلسترول بالا، دیابت و سایر بیماریهای قلبی مبتلا نیستند می توانید تا ۶ عدد تخم مرغ درهفته مصرف کنید.

بنابراین در روزهایی که این ماده غذایی را می خورید سعی کنید سایر منابع حاوی کلسترول نظیر گوشت قرمز، پنیر، کره را محدودکنید . همچنین روش طبح غذاها نیز درمقدار کلسترول موجود در آنها موثر است از روشهای طبخ بدون روغن، بخار پز، آبپز یا پخت با اسپری روغن استفاده کنید. بیاد داشته باشید که تمام کلسترول در بخش زرده ی آن است بنابراین شما می توانید هر تعداد سفیده ی آن را که می خواهید بخورید.

همچنین بخوانید :   با طرز تهیه سریع کاپ کیک شکلاتی مغزدار آشنا شوید

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =

اینم جالبه

۴ هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها

۴ هسته میوه ضد سرطان و روش مصرف آنها هسته میوه ضد سرطان : متاسفانه بیماری سرطان روز به روز…