روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی

805
ماهی سالمون به روش آسیاییَ
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/DaJ3m

روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی

روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی

سالمون یک ماهی چرب و سرشار از امگا ۳ و پروتئین است . این ماهی باعث کاهش اضطراب می شود و برای سلامت قلب و پیشگیری و کنترل فشارخون بالا مفید است . همچنین عملکرد مغز را تقویت می کند. برای بهره گرفتن از این همه خاصیت خوب است هفته ای یکبار از این ماهی مصرف کنید . برای اینکه مزه های آن تکراری نباشد می توانید هر بار به روش های زیر آن را بپزید و میل کنید. در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک برای شما روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی
روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی

مواد لازم جهت تهیه ماهی سالمون به شیوه آسیایی :

 

مواد لازممقدار
فیله سالمون (با پوست)۴ عدد
نمکیک چهارم قاشق غذاخوری
سرکه برنج۱ قاشق غذاخوری
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
کره ذوب شده۲ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۴۵۰ گرم
نمک برای سیب زمینی۱/۴ قاشق چای خوری
سس سویا و سس سیر برای سیب زمینیهر کدام یک قاشق چای خوری
روغن کنجد برای سیب زمینیدو قاشق غذا خوری
کلم بروکلی۲۲۵ گرم
پیازچه خورد شده۲عدد

 

طرز تهیه طبخ ماهی سالمون به روش آسیایی :

۱ –  فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک ظرف مخصوص فر برداشته و روی آن اسپری پخت بزنید.

۲ – روغن کنجد، سس سیر، سس سویا و نمک (از مواد لازم برای طبخ سیب زمینی) را داخل یک کاسه بزرگ .مخلوط کرده و بعد سیب زمینی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سیب زمینی ها را از قسمت پوست آن داخل ظرف چیده و برای ۲۰ دقیقه طبخ کنید. بعد از این زمان آن ها را درآورده و در ظرف کمی جا به جا کنید تا بتوانید ماهی و بروکلی را داخل آن بگذارید.

همچنین بخوانید :   با ویتامینها و مواد معدنی لازم برای بدن آشنا شوید
روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی
روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی

۳ – حالا یک کاسه بزرگ برداشته و شکر، سس سویا، کره، سرکه و نمک را داخل آن مخلوط کنید . دو قاشق از این مخلوط را در یک کاسه متوسط دیگر بریزید . حالا سالمون را به کاسه متوسط گذاشته و خوب بچرخانید . بروکلی ها را هم به کاسه بزرگ ریخته و هم بزنید.

۴ – حالا ماهی ها را از قسمت پوست آن داخل ظرف فر چیده و بروکلی ها را هم اضافه کنید . باقی مانده مخلوط هر دو کاسه را روی تمام مواد داخل ظرف فر .بریزید و آن ها را برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار بدهید تا ماهی ها خوب بپزند. در آخر پیازچه ها را روی غذا ریخته و سرو کنید.

خواص ماهی سالمون :

این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا ۳ و پروتئین بوده و سطح استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برخی از خواص ماهی سالمون یا ماهی آزاد عبارتند از :

– برای سلامت قلب و عروق مفید است.

– برای کاهش استرس مفید است.

– سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

– برای پیشگیری و کنترل فشارخون بالا مفید است.

– عملکرد مغز را تقویت می‌کند.

– از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می‌کند.

نکاتی در رابطه مصرف ماهی سالمون :

– ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن ناچیز است .ولی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. امگا ۳ها چربی‌های مفید و سالمی هستند که بدن قادر به تولید آن نیست.

همچنین بخوانید :   این مواد غذایی شاه کلید درمان ناتوانی جنسی هستند

– این اسیدهای چرب ضروری مسئولیت محافظت از پوست، تقویت عملکرد قلب و افزایش سلامتی قلب را بر عهده دارند.

– ۱۱۳ گرم از این ماهی ۸۷ درصد از نیاز روزانه بدن به امگا۳ را تامین می‌کند و این مقدار فراوان، اثرات بسیار مفیدی برای سیستم قلب و عروق خواهند گذاشت؛ از بروز حملات قلبی، ریتم‌های نامنظم قلب، لخته شدن خون درون رگ‌ها پیشگیری کرده و مقدار کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد.

– علاوه بر موارد ذکر شده، تحقیقات نشان داده مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ مقدار استرس. را در فرد به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

روش پخت ماهی سالمون به شیوه آسیایی نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =

اینم جالبه

۱۲ ماده غذایی ضد درد که به جنگ دردهای بدن شما می رود

۱۲ ماده غذایی ضد درد که به جنگ دردهای بدن شما می رود موادغذایی ضددرد و ضدالتهاب ازجمله موا…