مجله اینترنتی بیر کلیک موفقیت کسب و کار ۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

8
3
355
21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/tHw8W

۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

به عنوان یک کسب و کار کوچک، ممکن است تصور کنید که غیرممکن باشد که پیام تان را به گوش مردم برسانید. اما نگران نباشید برای اینکار به هیچ تمهید و ترفندی عجیب و غریبی احتیاج ندارید. کافی است تکنیک های زیر را که از کارآفرینان برتر الهام گرفته شده دنبال کنید و در این صورت خواهید دید که کار شما به سرانجام رسیده و کسب و کارتان به رونق خواهد افتاد. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید و با ۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک آشنا شوید.

۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۱ . چیزهای رایگان بدهید

آری فلیچر و آلی مولر بنیانگذار شرکت فروزن پینتی (Frozen Pints) با حضور در نمایشگاه ها و بازارهای محلی کشاورزان و انجام فقط یک کار ساده تجارت بستنی خود را خیلی سریع رونق دادند. آنها برای این موفقیت خود، فقط یک کار ساده انجام دادند. موقعی که مشتریان طعم این بستنی غیرعادی را امتحان کردند در مغازه محلی به صف ایستادند و حتی درخواست هایی هم داشتند که فروشگاه برای آنها بفرستد.

۲ . برنامه های اجتماعی شرکت کنید

دزایر اسکیلز بنیانگذار گروه طراحی وب بلا (Bella web design) یک متخصص شبکه است که تقریبا در همه برنامه های برگزار شده شهرشان شرکت می کند. حضور و شرکت در برنامه های اجتماعی موجب شده است که اگر شخصی به دنبال یک متخصص باشد، وی اولین فردی باشد که به ذهنش خطور می کند.

 ۳ . حتی می توانید برنامه های مخصوص خود را اجرا کنید

اگرعلاقه ای زیادی به برنامه هایی که شرکت می کنید ندارید، برنامه متناسب با سلایق خود را اجرا کنید. دارا بروستین شخصی است که یکی از موفق ترین برنامه های تحت شبکه را در آتلانتا ایجاد نموده است: آتلانتا آندر فورتی (Atlanta under 40) برنامه ای که دارا برای ارتباط با سایر کارآفرینان جوان در شهر خودش ایجاد کرد. برنامه ای که به سایر شهرها گسترش یافته و در حال ایجاد نمایندگی می باشد.

 ۴ . داوطلب رهبری یک سازمان باشید

مهمترین راز استفاده مطلوب از یک گروه و یا یک سازمان، حضور داشتن در آن نیست، بلکه رهبری آن است. مثلا لیزا کالهن را در شرکت wire2market در نظر بگیرید. او به نماینده شرکت کارآفرینان (Eatreprenur’s Organization) تبدیل شد که باعث شد با ذهن های خلاق شرکت های بزرگ در حال ترقی سریع در بازار آتلانتا آشنا شده و با آنها در ارتباط باشد.

۵ . پادکست خود را ایجاد کنید

تاد شنیک مدیر Dreamland Interactive کسی است که برنامه پادکست خود را ایجاد کرد. کار او مصاحبه با سایر صاحبان تجارت است. مردم خیلی دوست دارند که داستان زندگی و موفقیت خود را بگویند. بنابراین با مهم جلوه دادن آنها در یک برنامه پخش پادکست، خیلی راحت می توانید یک ارتباط فوری و مهمی ایجاد کنید. همچنین از طریق پادکست می توانید موضوعی را که به آن علاقه مند هستید خیلی راحت بدست آورید .

همچنین بخوانید :   معرفی الگو و مدل 5M برای تبلیغات و بازاریابی
21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۶ . سودمند باشید و کمک کنید

اکثرا صاحبان تجارت های کوچک در تلاش هستند که به مسائل مادی خود سروسامان بدهند، مخصوصاّ موقعی که آنها از یک برنامه ساده ای مثل اکسل به برنامه های نخصصی حسابداری تغییر سیستم می دهند. کتی آیکونیکس در شبکه های اجتماعی یک چت راه اندازی کرده است که هر سه شنبه ساعت ساعت ۷ به سوالات صاحبان کسب و کارهای کوچک در رابطه یا استفاده از برنامه های حسابداری جواب می دهد و احتمالاّ مشتری هایی هم پیدا می کند.

۲۱ روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۷ . یک ایمیل هفتگی ارسال کنید

اکثر شما می خواهید روابط خود را با مشتریان خود حفظ کنید، هیچ کاری ساده تر از فرستادن یک ایمیل با محتوا نیست. ریک هوسک مدیر Soar with Eagles هر هفته دوشنبه یک ایمیل به مشتریان خود با عنوان “ایمیل انگیزشی روز دوشنبه” می فرستد.

۸ . دلیلی برای انجام کار خود داشته باشید

مری هیستم مدیر گروه LAN Systems هر سال در روز زمین پاک، یک برنامه مهمانی هدفمند برگزار می کند که در آن اشخاصی که به مهمانی می آیند یکی از لوازم الکترونیکی فرسوده خود را (شامل مانیتور وگوشی های فرسوده و قدیمی) همراه خودشان می آورند. در آخرین برنامه مهمانی، توانستند بیشتر از دو تن لوازم الکترونیکی فرسوده را جمع آوری کنند. این کارشان موجب شد که لوازم فرسوده تبدیل به زباله نشود و همچنین آنها بتوانند روابط خوب خود را با مشتریان فعلی و احتمالی برقرار نمایند .

۹ . از یک سازمان مردم نهاد حمایت کنید

اگر هزینه های تبلیغ رو در رو را در نظر بگیرید، حمایت از یک سازمان محلی هزینه چندانی برای یک سال محسوب نمی شود. اگر محصول و یا خدمات شما با نیاز مشتریان آنها در تناسب باشد، هر موقع که آن سازمان محلی یک ایمیل می فرستد و یا جلسه ای با مخاطبانش برگزار می کند، شما در معرض تبلیغ خواهید بود. شرکت کنندگان همیشه شرکتهایی را که از سازمانهای مطلوب آنها حمایت می کنند، به ذهن می سپارند.

۱۰ . هدایای مناسب و ارزشمندی را انتخاب کنید

هر موقع در مورد هدایایی که شرکتتان قصد اهداء آنها را دارد فکر کردید، مطمئن باشید هدایایی را انتخاب کنید که مشتریانتان آنها را خیلی راحت دور نیانداخته و یا در روی میز کار و یا کیف آنها گم نشوند .

21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۱۱ . مانند شرکت های بزرگ تبلیغات نکنید 

هدف شرکت ها و سازمانهای بزرگ از انجام تبلیغات، اشاعه نام تجاری، و ایجاد شناخت، برای آینده است. اما کسب و کارهای کوچک، توان مالی انجام تبلیغات وسیع را ندارند . در عوض، تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که فروش در زمان حال اثر بگذارد. یک روش برای اینکار، آنست که همواره در تبلیغات خود، پیشنهادهای تجاری به نفع مشتریانتان ارائه کنید. این یک راه مناسب برای جلب نظر مشتریان بالقوه است.

همچنین بخوانید :   راه های جذب سرمایه برای شرکت‌های استارت‌آپ

۱۲ . نسخه ارزانتری ارائه کنید

برخی از افرادی که می توانند مشتری شما شوند، ممکن است نخواهند به اندازه ای که شما برای ارائه خدمات و یا فروش محصولاتتان در نظر دارید، مبلغی به شما پرداخت کنند. افرادی هم هستند که بیشتر از اینکه کیفیت برتر برایشان مهم باشد، قیمت کمتر، برایشان اهمیت دارد. برای اینکه این تعداد از مشتریان را از دست ندهید، می توانید نسخه ای کوچکتر و محدودتر از خدمات و یا محصولاتتان را با قیمت کمتری ارائه نمایید.

۱۳ . نسخه ای برتر ارائه کنید

قانون بالا برای همه مشتریان صدق نمی کند. همه ی مشتریان دنبال قیمت های کمتر نیستند. بسیاری حاضرند قیمت بیشتری بپردازند تا محصول و یا خدمت برتری نسبت به دیگران از شما خریداری کنند. شما با ارائه نسخه ای برتر از خدمات و یا محصولات خود می توانید توجه این مشتریان را به خود جلب نمایید و در نتیجه، میزان متوسط درآمد خود را افزایش دهید. یک روش دیگر هم این است که تعدادی از محصولات و خدمات متفاوت خود را به هم ترکیب نمایید و به عنوان یک محصول ویژه با قیمت بالاتری ارائه نمایید.

۱۴ . به دنبال راه های غیرمتعارف در بازاریابی و تبلیغات باشید

در جستجوی روش هایی برای تبلیغات و بازاریابی باشید که رقبای شما ممکن است از قلم انداخته باشند و یا دست کم گرفته باشند. با کمی خوشفکری، همواره نکات و راه هایی ممکن است بیابید که بدور از ایجاد رقابت، درآمدتان را افزایش دهید. برای مثال تبلیغات تان را بر روی کارتهای تبریک و کارت پستال چاپ کنید و در موقعیت های مختلف؛ برای مشتریان هدف خود، ارسال نمایید. همین ایده ساده می تواند توجه و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما که در آن محصولات و خدماتتان معرفی شده اند، ایجاد نماید.

۱۵ . تبلیغاتتان را محدود کنید

سایز تبلیغاتتان را کوچک کنید طوری که بتوانید تبلیغات بیشتری انجام دهید. تجربه نشان داده است که برخی از تبلیغات کوچک، بازده بیشتری به نسبت تبلیغات بزرگتر، داشته اند.

21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
21 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

۱۶ . با کسب و کارهای همکار، تبلیغات اشتراکی کنید

با کسب و کارهای کوچک دیگرکه رقیبتان نیستند همکاری نمایید و پیشنهاد دهید که تبلیغات برای محصولات و خدماتتان، را با هم انجام دهید و هزینه ها را تقسیم نمایید. یا اینکه شما محصولات آنان را در کنار محصولات خود معرفی نمایید و آنان نیز این کار را برای محصولات و خدمات شما انجام دهند. تجربه نشان داده است که این روش، با هزینه ای کم، فروش زیادی را برای شرکت ها و کسب و کارهای همکار ایجاد کرده است.

همچنین بخوانید :   بازاریابی ویروسی یکی از زمینه های کسب و کار

۱۷ . از مشتریانتان استفاده نمایید

از انجاییکه مشتریانتان در صورتیکه از محصول یا خدمات شما راضی باشند، به شما و کیفیت کار شما اعتماد دارند، بهتر است برای جلب مشتریان بیشتری، به آنها تکیه کنید تا غریبه ها. برای ترغیب مشتریان فعلی تان به افرادی که به صورت خواسته یا ناخواسته برای شما تبلیغات کنند، می توانید امکانات و روش های کاری ویژه ای برای آنان ایجاد نمایید. مانند تخفیف های ویژه ادامه کار با آنان. روش دیگر می تواند این باشد که محصولات و یا خدمات جدیدتان را پیش از اینکه اعلان عمومی نمایید، به آنان معرفی نمایید.

۱۸ . جواب تلفنهاى خود را متفاوت بدهيد

سعى کنيد که سفارشهاى خاصى را در هربار جواب دادن تلفن ، به مشترى خود ارائه کنيد. بعنوان مثال مى توانيد بگویيد ” روز بخير؛ من … هستم . از من درباره سرويسهاى جديد سوال کنيد.” تلفن کننده مجبور مى شود که از شما در مورد اين سرويس ها سوال کند. بيشتر شرکتها پيامهائى را از پيش ظبط شده دارند که وقتى مشترى پشت خط مى ماند آنها را براى مشترى پخش مي کنند. شما مى توانيد اين کار را خودتان انجام دهيد. از نظر مشترى تفاوتى ندارد که اين پيام از قبل ضبط شده يا اينکه زنده ارائه شده است.

براى استفاده از اين روش مطمئن شويد که پيام شما براى مشتريان شما جذاب باشد. اگر مشترى شما از راه دور تماس مى گيرد، با ارائه آگهى هاى طولانى وقت و پول مشترى خود را به هدر ندهيد.

۱۹ . استفاده از دست نوشته

سعى کنيد در تمام نامه هایى که براى مشترى خود مى فرستيد، از دست نوشته و يا مهرهاى مخصوص يا برچسب هاى خاص استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که دست نوشته اى روى نامه در اولين بار که نامه ديده مى شود خوانده مى شوند. به خاطر داشته باشيد اين نوشته در صورتى بطور کامل خوانده مى شوند که خلاصه و کوتاه باشند بطوريکه بيننده بتواند آنرا در کمتر از ده ثانيه بخواند.

 

۲۰ . يک پيشنهاد فروش براى مشترى خود که تازه از شما خريد کرده است بفرستيد .

اگر به عنوان مثال مشترى شما لباسى را از شما خريده است، مى توانيد نامه اى براى او بفرستيد و ضمن تشکر از خريد قبلى به اطلاع او برسانيد که براى خريد بعدى بطور مثال از تخفيف بيست درصدى برخورداد است. براى اينکه بتوانيداين پيشنهاد را به فروش نزديک کنيد، براى پيشنهاد خود زمان تعيين کنيد.

۲۱ . خبرنامه

آيا مى دانيد هزينه فروش به يک مشترى جديد شش برابر بيشتر از فروش به مشترى قديمى است؟ شما با استفاده از خبرنامه مى توانيد بازاريابى خود را بر روى مشتريان قديمى خود متمرکز کنيد. اگر هزينه خبرنامه چاپى براى شما زياد است، مى توانيد با استفاده از پست الکترونيک اينکار را با هزينه بسيار پائينى انجام دهيد. هميشه در خبر نامه خود مى توانيد پيشنهاد فروش ويژه اى را به مشترى قبلى خود ارائه کنيد.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط امیر
بارگذاری بیشتر در کسب و کار

8 نظرات

  1. moslehipour

    ۱۳۹۵-۱۰-۱۳ در ۰۸:۴۷

    درووووووود بر شما و راهنمایی و راهکارهای خوب و ارزنده شما، من یک فروشنده پوشاك هستم اگه ميشه در زمینه خرید از تولیدی های عمده پوشاک از نوزادی تا بزرگسال من رو کمک کنید سپاسگذار خواهم شد.
    سپاااااااس

    پاسخ

    • امیر

      ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ در ۲۰:۱۵

      لطفا مطالب سایت را پیگیری نمایید .

      پاسخ

  2. moslehipour

    ۱۳۹۵-۱۰-۱۳ در ۰۸:۵۵

    ببخشيد جهت اطلاع شما دوستان عزیزم، من کارم رو در روستایم و با هدف خدمت به هم نوع شروع کردم (روستای ما در حدود دویست خانوار میباشد).

    پاسخ

    • امیر

      ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ در ۲۰:۱۶

      دوست عزیز
      لطفا اطلاعات بیشتری در رابطه شغل و روستایتان در اختیار ما قرار دهید . ما راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهیم
      با تشکر

      پاسخ

  3. کابینت

    ۱۳۹۶-۰۲-۲۱ در ۱۵:۵۶

    ايران تک دکور : طراحي ، ساخت و نصب انواع کابينت ، کمد
    ، ميز ، پارکت ، ديوارکوب ، جالباسي، ويترين با بهترين کيفيت
    و طرح مورد نظر شما با کمترين
    قيمت . kitchens.blog.ir

    پاسخ

  4. کت مردانه

    ۱۳۹۶-۰۴-۲۳ در ۰۱:۴۵

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    پاسخ

  5. سئو سایت

    ۱۳۹۶-۰۵-۱۱ در ۱۷:۵۶

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

    پاسخ

    • امیر

      ۱۳۹۶-۰۵-۱۱ در ۱۹:۳۹

      نظر لطف شماست

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =

اینم جالبه

راز موفقیت ماست فروش میلیاردر ترک تبار

راز موفقیت ماست فروش میلیاردر ترک تبار داستان چگونگی به موفقیت رسیدن افرادموفق اقتصادی همی…