راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

106
راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.com/SrDtn

راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

 راهکارهای ریچارد برانسون : ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است او رئیس و بنیان گذار گروه شرکت‌های ویرجین است که عنوان بیش از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا را از آن خود کرده است.نخستین سرمایه گذاری برانسون در ۱۶ سالگی در یک مجله به نام دانش آموز (Student) بود. برپایهٔ فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجلهٔ فوربز در سال ۲۰۱۲، برانسون چهارمین شهروند ثروتمند بریتانیایی بوده است. برآورد شده است که در سال ۲۰۱۲ ثروت او ۴٫۶ میلیارد دلار (آمریکا) بوده است.

سِر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است که شهرتش را مدیون موفقیت عظیم گروه شرکت‌های ویرجین است که عنوان چندین و چند شرکت در سراسر دنیاست . ثروت آقای برانسون بیش از ۴٫۲ میلیارد دلار برآورد شده است. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید تا با راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق بیشتر آشنا شویم .

ریچارد برانسون کیست ؟

راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

یک فرهنگ خدماتی اغلب توسط شخصیت های داخل یک شغل هدایت می شود. این فرهنگ از بالا می آید و در سرتاسر شرکت به پایین نفوذ می کند. سر ریچارد برانسون، میلیاردر و قهرمان جانی سرمایه گذاری مخاطره آمیز به سبک و شیوه خودش، بهترین های هر چیزی را مجسم می نماید.

وی با اندیشه شخصی «از زندگی ات تمام و کمال بهره ببر» صنایع را به هر وسعتی که می خواهد، می کشاند؛ از تجارت ویرجین تا خطوط هواپیمایی، ‌تلفن ها و به تازگی گردشگری فضایی با شرکت ویرجین کهکشانی. البته با وجود این شیوه زندگی سریع و حتی خرید جزیره خصوصی، باز هم با یک هواپیمای شخصی سفر نمی کند. او سعی دارد به حقایق نزدیک باشد و از طریق سفر با خط هوایی خودش و گذراندن ۶ ساعت در هر پرواز و اختلاط با مسافران و بهره بردن از واکنش های آنان، با مصرف کنندگانش در تماس باشد.

طی ۲۵ سال گذشته، وی برند ویرجین خود را به صورت قلمرویی پهناور از انواع گوناگون خدمات درآورده است که شامل خدمات تلفن همراه، خدمات حمل و نقل، خطوط راه آهن و حتی لباس های مخصوص جشن عروسی و نیز صفحه گرامافون اصل و خطوط هواپیمایی ارزان قیمت می شود. تصویر شخصی وی بیانگر یک روحیه بی قید و شرط، پر از شور و انرژی جوانی، اهل ریسک و فکرهای بزرگ است و او این امتیاز برندش را در تمام محصولات خود به کار می گیرد.

همچنین بخوانید :   با رعایت این نکات یک مدیر اجرایی موفق شوید

در سال ۲۰۰۵، مجله فوربس دارایی های وی را با وجود تمام فراز و نشیب های مالی طی یک دهه گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار تخمین زد. در حال حاضر وی هدایت بیش از ۲۰۰ شرکت را با «پیدا کردن راه سخت در جنگل، درس گرفتن از اشتباه ها، فراگرفتن نکته های خوب و فراگرفتن هنر بقا و زنده ماندن» برابر دانسته است. وی نخستین شغلش را از سن ۱۶ سالگی در یک مجله ملی به نام دانشجو آغاز کرد.

راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

برانسون با وجود توانگری شخصی اش، شخصیت یک «فرد عادی» را برای خود حفظ کرده است و سبک پوشش غیررسمی، رفتار فروتنانه و توجه او به عرف نمایانگر این شخصیتش می باشد. وی نگرانی ها و نیازهای مصرف کنندگان و کارمندانش را درک می کند و همانند مجرایی برای سیراب نمودن این نیازها عمل می نماید. ممکن است به نظر برسد او فقط جهت سرگرمی به یک تجارت جدید دست می زند، اما در واقع برای این کار حساب و کتاب های بسیاری انجام می دهد.

او می گوید : «زمان وارد شدن به یک تجارت وقتی است که احساس می کند دیگران توان انجام دادن این کار را ندارند» و زمانی است که وی احساس می کند ویرجین می تواند یک تجربه بسیار بهتر برای مصرف کننده فراهم نماید.

 راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

به تازگی اندیشه پرواز به فضا عطش برانسون را برای ماجراجویی و پیشگام بودن سیراب کرده است. ویرجین گالاکتیک در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و بعدها با برنده جایزه X انصاری به نام کرت روتان از اسپیس شیپ وان شریک شد. این شرکت مشغول ساخت یک فضاپیما با ۷ صندلی برای پرتاب به فضا از سال ۲۰۰۸ می باشد .

به گفته برانسون، این «سرحد نهایی» وی می باشد. او در رقابت با شرکت پلنت اسپیس که انشعابی از تیم کانادین ارو است، به سرعت در حال راه اندازی نخستین سفر گردشگری در فضا با هزینه ای بیش از یک میلیارد دلار می باشد که به ۲۰۰ دارنده بلیت های  ۲۳۶ هزار دلاری امکان تجربه ۳۰ دقیقه بی وزنی در فضا را طی یک سفر سه ساعته می دهد. وی همچنین با مقامات نیومکزیکو پیرامون ایجاد نخستین و تنها ایستگاه فضایی تجاری شخصی مذاکراتی انجام داده است و ۴۰ هزار نفر برای پروازهای آتی ثبت نام کرده اند.

همچنین بخوانید :   آدم های موفق این جملات را هرگز نمی گویند

برانسون همچنین طرح وفاداری نهایی را برای کسانی که به تکرار با ویرجین آتلانتیک پرواز می کنند، در دسامبر ۲۰۰۵ به کار گرفت. وی پیشنهاد یک سفر رایگان به فضا در سال ۲۰۰۸ را برای آن دسته از اعضای کلوپ داد که بتوانند دست کم ۲ میلیون مایل با ویرجین آتلانتیک پرواز کنند. او همچنین قصد دارد درآمد حاصل از سفرهای اولیه را دوباره به این کار بازگرداند تا با ارزان کردن هزینه سفر در آینده، فرصت مسافرت به فضا را برای همگان فراهم نماید. هدف وی ایجاد شرکتی است که می تواند آرزوها را محقق سازد.

در سپتامبر ۲۰۰۶، برانسون تمام سود به دست آمده از خط هواپیمایی و تجارت راه آهن خود را که حدود ۵/۳ میلیارد دلار طی ۱۰ سال آینده برآورد می شد، در مبارزه با گرم شدن جهان خرج نمود و به فهرست رو به رشد میلیاردرهایی پیوست که مبالغ هنگفتی را صرف امور با ارزش می نمایند.

پنج نکته از ریچارد برانسون

راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

در ادامه مطلب به پنج نکته از ریچارد برانسون برای شروع یک کسب و کار موفق، می پردازیم :

۱ – کمتر حرف بزنید، بیشتر گوش کنید.

ما دو گوش و یک دهان داریم، استفاده مناسب از آنها ایده بدی نیست! در حضور سخنور خوب، شما مجبورید یک شنونده خوب باشید. ایده‌های درخشان می‌تواند از بعید ترین مکان بر ‌خیزد، بنابراین شما همیشه باید گوشتان به برخی از توصیه‌های زیرکانه باشد. این می‌تواند شامل یادداشتهای نظرات در جلسه هیئت مدیره یا درخواست نظرات کارکنان پیشرو به عنوان مدیران اجرائی است. به مردم خارج از مکانهای رسمی گوش دهید و از آنها یاد بگیرید.

۲ – ساده کنید.

شما برای اینکه بتوانید در میان رقیبان خود دیده شوید باید کاری کاملا متفاوت انجام دهید. اما کسی نگفته است که متفاوت یعنی پیچیده! هزاران راه حل تجاری ساده برای حل مشکلات مختلف در دنیا ارائه شده است. بر روی نوآوری تمرکز کنید اما تلاش نکنید از ابتدا چرخ را اختراع کنید. یک تغییر ساده که بتواند چیزی یا کاری را بهتر کند یک تغییر ساده بسیار بهتر و موثرتر از پنج تغییر پیچیده است.

همچنین بخوانید :   معرفی افراد موفقی که از شکست پیروزی ساختند

۳ – در کار خود غرور داشته باشید.

هفته گذشته لذت بخش‌ترین شب سال را در جایزه سال ستاره های ویرجین داشتم، آنجاکه ما با برخی از افراد از تمایلاتی به ما در سرتاسر دنیای ویرجین داشتند، جشن گرفتیم. همراه با بسیاری از نمایندگی شرکتها، ملیتها و شخصیتهای مختلف زیر یک سقف بودیم، دیدن ویژگی های یکسان و مشابه آنها کنار هم خیلی جالب بود. یکی از این شباهت ها غرور و افتخار آن ها نسبت به شرکت و کسب و کار خود بود. به یاد داشته باشید کارکنان شما بزرگترین حامیان نام تجاری تان هستند و با تمرکز بر کمک به شرایطی که آنها از بودن در شرکت شما احساس غرور کنند، مشتری مداری آنها را درخشان خواهد داد.

۴ – شاد باشید ، موفقیت خواهد آمد.

 راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق
راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق

اگر شما شاد نباشید، در اشتباه هستید. اگر احساس می کنید صبح ها که از خواب بیدار می شوید که سر کارتان بروید دارید کار سخت و طاقت فرسایی انجام می دهید، سراغ کار دیگری بروید. اگر شما احساس خوب داشته باشید، شانس بسیار بیشتر و مثبت‌تر همچنین جو نوآورانه تری برای پرورش کسب و کار تازه تان وجود خواهد داشت. یک لبخند و شوخی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد پس در ساده گرفتن زندگی بجنبید.

۵ – پاره اش کنید و از نو شروع کنید.

اگر شما کارآفرین و سرمایه گذار تازه کار هستید و برای اولین بار موفق نبودید، به جمع ما خوش آمدید! هر شخص موفقی، شکست های بسیاری در راه رسیدن به موفقیت تجربه کرده است.
مهمترین نکته، چگونه یادگیری شما از شکست هاست. نگذارید با یک یا دو شکست دلسرد شوید.به جای آن گرد و غبار خود را بتکانید و اشتباه کار را جبران کنید. در این صورت است که می‌توانید نکات مثبت را بیابید، جاهایی را که می تواند بهبود بخشید، تجزیه و تحلیل کنید. کار شکست خورده تان را پاره کنید، خودتان را بهبود بخشیده و دوباره شروع کنید.

راهکارهای ریچارد برانسون برای یک کسب و کار موفق نوشته شده در تاریخ : توسط کاربر
به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

اینم جالبه

ویژگی‌های شخصیتی که مانع موفقیت هستند

ویژگی‌های شخصیتی که مانع موفقیت هستند ما یادگرفته ایم که برای رسیدن به هدف باید همیشه در ح…