مجله اینترنتی بیر کلیک فناوری اینترنت تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

0
2
589
تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال 2016
لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/66AiB

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

تئوری مدیران گوگل این بود که صفحاتی با لینک ورودی زیاد صفحات مهمتر و با اهمیتی هستند. الگوریتم آنها لینک های ورودی را بعنوان یک رای مثبت به سایت در نظر میگیرد. میزان تاثیر یک لینک ورودی بر پیج رنک شما به عوامل مختلفی مانند پیج رنک صفحه لینک دهنده، تعداد صفحات لینک شده در آن و نوفالو نبودن لینک ها بستگی دارد. البته این معیار تا حد زیادی قابل قبول است زیرا داشتن لینک خروجی زیاد به این معنی است که حساسیت زیادی بر معرفی منابع در سایت وجود نداشته است. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید تا با تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶ آشنا شویم.

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال 2016
تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

تکنیک های افزایش رتبه سایت در گوگل چیست ؟

از نظر گوگل محتوای منحصربفرد و کپی نشده بهترین محتوا برای صفحات سایت است . منظور از محتوای الکترونیکی یا محتوای دیجیتال همان تصاویر ؛ متن ؛ فایل ها و سایر مواردی میباشد که در وب سایت قرار دارد . محتوای استاندارد از نظر جستجوگر گوگل ابعاد متفاوتی دارد.

الگوریتم جستجوی صفحات و لینک ها در جستجوگر گوگل به عوامل متعددی بستگی دارد ولی آنچه مهم است این است که گوگل سعی میکند پس از جستجوی کاربر با توجه به واژه جستجو کننده ؛ بهترین نتیجه را شامل سریعترین لینک ؛ پر بازدیدترین لینک ؛ محتوای مرتبط با واژه که هم به واژه کلیدی جستجو کننده مرتبط باشد و هم از طرف تهیه کننده محتوای دیجیتال محتوا منحصربفرد باشد و … نمایش داده شود .

در عرض هر ۲۴ ساعت، وبلاگ های سرتاسر جهان حدودا دو میلیون پست منحصربفرد منتشر می کنند؛ بنابراین واضح است که کسب رتبه اول درون نتایج جستجوی Google، آن هم به ازای کلمات کلیدی اصلی حوزه فعالیت مجموعه، از آنچه به نظر می رسد، سخت تر باشد.

الگوریتم جستجوی Google با تلفیق هزاران فاکتور یا به عبارت دیگر “سیگنال”، کیفیت محتوای آماده شده را ارزیابی می کند؛ با وجود آنکه تنها برخی از کارمندان Google از کم و کیف فاکتورهای فوق و وزن نسبی هریک اطلاع دارند، با این حال تهیه کنندگان محتوا در این مسیر دشوار تنها رها نشده اند. پس از بررسی راهنمای کیفیت Google لازمست آنرا به عنوان بخشی اساسی از رویکرد تهیه محتوای وب خود بگنجانید.

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال 2016
تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

محتوای وبلاگ ، صفحات ورودی و صفحات وب را برای کاربران عادی تهیه کنید نه به منظور رتبه بندی بهتر درون موتورهای جستجو. قصد فریب کسی را نداشته باشید؛ درصورتیکه حدس می زنید تاکتیکی مشکوک است و نمی توانید آنرا به راحتی برای شخص مت کاتس توضیح دهید، بهتر است فکر استفاده از آنرا از سر خود بیرون کنید.

همچنین بخوانید :   معرفی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل جهت بهینه سازی سئو

سعی کنید با صرف زمان و منابع کافی ، ارزش بالاتری بدست آورید و درون حوزه کاری خود به خوبی برجسته شوید .

 

به علاوه Google به کمک سازمان های Third Party و با استفاده از متدهای از پیش تعیین شده، سعی در تعیین کیفیت نتایج جستجو، براساس ارزیابی انسانی کیفیت دارد. چنین بازخوردی بر نتایج جستجو تاثیر مستقیم نمی گذارد، با این حال به منظور تعیین دقت الگوریتم در اندیس گذاری نتایج براساس کیفیت محتوا به کار می رود.

Google عموما محتوا را به چند دسته جداگانه تفکیک می کند، بدین ترتیب می تواند به سادگی تشخیص دهد کدام مقالات از فیلتر راهنمای کیفیت عبور کرده اند و کدامیک از آنها مشکل کیفی دارند. محتوای مناسب عمدتا به مطالبی اطلاق می شود که به صورت مستقیم درون سایت شرکت منتشر می شود و بر محصولات یا خدمات ارائه شده درون آن تمرکز دارد.

محتوای ارزشمند می تواند پاسخ سوالاتی را که درون وبسایت شرکت به چشم نمی خورند، در اختیار جستجوکنندگان قرار دهد، محصولات و یا خدمات شرکت را مورد بازنگری و بررسی قرار دهد و یا حتی پیشنهادات جالبی درخصوص نحوه استفاده از آنها ارائه کند. از سوی دیگر محتوای مرتبط، ممکنست شامل بازنگری و یا توسعه محتوای قبلی و یا ارائه پاسخ به سوالات غیرتخصصی باشد. محتوای نسبتا مرتبط نیز همانطور که احتمالا حدس می زنید، اطلاعاتی حاشیه ای درخصوص موضوع در دست بررسی به کاربران ارائه می کند. محتوای بی ربط نیز چنانکه از نامش پیداست، کوچکترین ارتباطی به موضوع تحت جستجوی کاربر ندارد!

این دست از سازمان های Third Party علاوه بر مبارزه با اسپم های منتشر شده در هریک از این طبقه بندی ها، سعی در شناسائی تاکتیک های سیاه، مانند پوشاندن صفحات و یا Redirect کردن آنها، تبادل لینک غیرعادی با سایر وبسایت ها، سایت های هک شده، محتوای تهیه شده توسط نرم افزارهای خودکار، اسپم های تهیه شده توسط کاربران، متن مخفی شده درون وبسایت( متن هایی که همرنگ پس زمینه هستند و دیده نمی شوند)، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی درون تگ ها و یا محتوای کم ارزش یا بی ارزش دارند.

همچنین بخوانید :   هر آنچه باید در مورد اپلیکیشنهای Duo و Allo بدانید

پس از افشای مکرّر راهنمای کیفیت Google که در اختیار سازمان های ارزیابی کیفیت قرار گرفته بود، نسخه تفسیر شده سند در اختیار عموم مردم قرار گرفت. با اینکه مطالعه نسخه ۴۳ صفحه ای سند چندان ساده نیست و درون آن مملو از اطلاعاتی است که ارتباط خاصی نیز به بازاریابان انلاین ندارد، با این وجود به همراه آن تعاریف فوق العاده ای از اسپم ارائه شده است که بررسی آنها درضمن تحقیقات، خالی از لطف نخواهد بود.

مفهوم کیفیت در استراتژی محتوا چیست؟

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال 2016
تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

مت کاتس در مصاحبه اخیر خود با اریک انج موسس شرکت Stone Temple بازاریابان را به “افزایش آستانه کیفی محتوای تهیه شده” به ویژه درخصوص پست های وبلاگ ها که توسط کاربران مهمان ارسال می شوند، تشویق کرد. درحقیقت Google به کیفیت و اصالت محتوا به یک چشم می نگرد و در راهنمای رتبه بندی سایت ها نیز تاکید ویژه ای بر دست اول بودن محتوا و اعتبار سایت ها داشته است؛ از این رو چنانچه تنها به ارائه اطلاعات پایه اکتفا کنید و نشانه ای از تلاش در راستای گردآوری محتوای دست اول از خود نشان ندهید، نمی توانید ثابت کنید در حوزه فعالیت خود صاحب اعتبار هستید.

انتشار مطالبی که پیش از این توسط سایر رقبا پوشش داده شده اند، نکته مثبتی به سایت اضافه نمی کند، مگرآنکه محتوای تهیه شده ارزش افزوده ای داشته باشد؛ کپی کردن مطالب سایت های رقیب و ایجاد چند تغییر کوچک درون آنها حتی می تواند آسیب جبران ناپذیری به اعتبار برند و سایت آن وارد کند.

لازمست مدیران عامل نهایت انرژی خود را به کار گیرند تا در پس تاسیس شرکت، نکته مثبتی به بازار بیفزایند؛ هدف اصلی از تهیه محتوا نیز می بایست دقیقا همین باشد.

منظور از کیفیت، بررسی عمقی تر طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط به شرکت است و لزوما به انتخاب چند موضوع خاص محدود نمی شود. بنابراین می توان بر محورهای گوناگونی تمرکز داشت ولی محتوا را مطابق با سلایق خریداران تنظیم کرد. نحوه ارائه محتوا هرچه که باشد، اساسی ترین نکته اینست که لازمست ارزش افزوده ای به همراه داشته باشد.

بدین منظور بهتر است سایر مقالات منتشرشده در حوزه کاری شرکت را از نظر بگذرانید و زمینه های پوشش داده شده توسط سایر رقبا را شناسائی کنید؛ حتی می توانید نکات اصلی موجود در محتوای سایرین را برای خود خلاصه کنید، اما اصل مطلب را باید خودتان تهیه کرده باشید. بهتر است کمی عمیق تر بر موضوعات متمرکز شوید، از زاویه جدیدی به اتفاقات بنگرید، مسائل را به شکل غیرعادی مقایسه کنید و دست آخر پیغام مخصوص، اطلاعات دست اول و تفسیرهای اختصاصی خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. نحوه انتشار محتوای باکیفیت کاملا اختیاری است، اما بهتر است به صورت متفاوتی اجرا شود تا در میان حجم انبوه محتوای موجود به خوبی توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

همچنین بخوانید :   اصول انتخاب کلید واژه مناسب جهت بهبود سئو

مفهوم کیفیت در استراتژی سئو

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال 2016
تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

پوشاندن صفحات، مخفی کردن متن، انباشتن کلمات کلیدی درون تگ ها، انتخاب عناوین گول زننده برای صفحات وب، همگی جزء تکنیک های سیاهی هستند که به کارگیری آنها به صورت آشکار توسط Google ممنوع شده است، اما تخریب یک کمپین سئو تنها به استفاده از چنین اقداماتی محدود نمی شود؛ درواقع به قول اریک انج : “ممکن است Google روشی را ممنوع اعلام نکرده باشد، اما این بدان معنا نیست که با آن موافق است.” بنابراین چنانچه عادت داشته باشید از کلمات کلیدی طولانی تر و بکرتر به شکلی غیرعادی استفاده کنید، بعید نیست دیر یا زود موجبات تخریب رنکینگ سایت خود را فراهم کنید.

یکی از مهم ترین نکات موجود در راهنمای کیفیت بخشی است که خواننده را به فکر فرو می برد :

“ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند هم این کار رو می کردی ؟ ”

 

مسلما بازاریابی محتوا بدون موتورهای جستجو بی معنا خواهد بود؛ باوجود اینکه برخی از کارشناسان حوزه جستجو عنوان کرده اند روزی می رسد که در آن فضای اینترنت آنچنان از محتوای غنی اشباع می شود که کاربران نیازی به راه حل هایی مانند Google، Yahoo و Bing نخواهند داشت، با این حال به نظر می رسد حتی درصورتیکه رخداد فوق به وقوع بپیوندد، تا چنین روزی مهلت زیادی باقی مانده باشد. بنابراین بهتر است درحال حاضر بر تهیه محتوای غنی مطابق با سلایق مشتریان هدف، ایجاد محتوایی که بتواند بارها و بارها توسط سایرین مورد ارجاع و استفاده واقع شود و در نهایت بهینه سازی مطالب به منظور افزایش رضایتمندی و تجربه خوشایند کاربران درون سایت تمرکز داشته باشیم.

راهکارهای ارائه شده درون راهنمای کیفیت کافی هستند؟

تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال 2016
تکنیک های افزایش رتبه در گوگل در سال ۲۰۱۶

واقعیت این است که راهنمای کیفیت Google تمامی اطلاعات موردنیاز به منظور پیشگیری از اعمال جریمه ها و تهیه محتوای کاربرپسند را در اختیار مدیران وب قرار نمی دهند؛ درحقیقت Google نیز اساسا چنین قصدی ندارد؛ هدف آن کاملا مشخص است :

Google با تهیه کنندگان محتوا و کارشناسان سئو مشکلی ندارد، اما مایل نیست راه میانبری در اختیار افرادی که حاضر نیستند با صرف زمان و تلاش بی وقفه، یک سایت معتبر راه اندازی کنند، قرار دهد.

به اشتراک بگذارید...
بارگذاری مقالات بیشتر مرتبط
بارگذاری بیشتر توسط امیر
بارگذاری بیشتر در اینترنت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

اینم جالبه

ترفندهایی برای حرفه ای شدن در مسنجر واتس آپ

ترفندهایی برای حرفه ای شدن در مسنجر واتس آپ مسنجر واتس آپ : اپلیکیشن واتساپ یا واتس اپ (Wh…